heb vorige week vrijdag mijn 21 weken echo in het ziekenhuis gehad en de dokter zei , dat mijn placenta achter de baarmoeder zit , zei al tegen hem dat ZE wel een druktemakertje is.. hij vertelde me dat het dus komt dat de placenta achter de baarmoeder zit , en daardoor kun je haar dus beter en sneller voelen... hoe zit de baarmoeder bij jullie , achter of voor ?
bij mij zit hij van voor (kwamen we gisteren te weten met de 4d echo) ik voel hem nogthans heel de dag en kei hard... gisteren op de echo zagen we ook dat het een kleine druktemaker is. constant in beweging!
Bij mij ook aan de voorkant maar ik heb het al wel gevoeld met 15 weken. Ik lag toen een hele dag ziek op bed dus had alle tijd om vanalles te kunnen voelen. Toen voelde ik gekriebel en dat is nooit meer weggegaan! (later vervangen door iets minder subtiel gekriebel tegen mijn ribben aan )
Hier ook voor. Daardoor voelde ik de baby ook vrij laat. En ook nu nog voel ik hem/haar nooit midden op mijn buik maar alleen maar langs de zijkanten.
Hier ook voor en ik voelde hem al met 15 weken en nu met 24 weken, schrik ik soms wakker van zijn sprongetjes. Jaja, hij springt als een kikker mijn buik door en voel hem dan ook steeds alle kanten op ' stoten' haha.
Bij mij zit de placenta niet voor of achter maar IN mn baarmoeder . Sorry hoor, word een beetje flauw van het warme weer. Mijn placenta zit deze zwangerschap aan de voorkant. En ik merk inderdaad wel verschil met de vorige zwangerschap toen de placenta aan de achterkant zat. Duurde nu wat langer voor ik vaak beweging voelde en voel het nu op andere plaatsen.
De mijne zit in het midden....bovenin, voelde het met 16 a 17 weken. Wel verschuiven maar niet geheel van links naar rechts hoor.... Meer van als ie laag zit dat het met het groeien van je bm mee schuift naar boven. Dit pakt soms guntig uit voor dames met de placenta voor de baarmoedermond... (dan mag je geen sex hebben en moet het met een keizersnee geboren worden) Als de placenta dan verschuift met het groeien van de mb kan het zo zijn dat een natuurlijke bevalling mogenlijk is geworden
Rowena, het word bekeken met je 20 weken echo. Bij mij is er toen niets over gezegd. Ik hoorde het pas toevallig toen ik een pretecho had bij 26 weken. Voor of achter maakt namelijk niet zo veel uit, dus het is maar net wat de echoscopist zegt bij je onderzoek (als je een 20weken echo doet tenminste). Gevaarlijker is het als je placenta laag ligt voor de uitgang. Dan zal je het altijd horen bij de 20weken echo. En anders gewoon ff vragen.
Ok dank je wel! En ja de 20 weken echo doe ik, nog even afwachten dus... Jij ook zie ik maar dan ergens anders op...