Hallo lady's, Mijn zoon heeft seborroisch eczeem op hoofd, gelaat, rug, romp en benen. Zijn hier ook mama's die ook een kindje hebben met dit eczeem wat werkt goed bij jullie. Ik gberuik overal al neutral voor dus geen parfum en andere troep. Gebruik van de arts koel zelf en zo nu en dan hormoonzalf om het weer een beetje leefbaar te maken. Hij heeft er gelukkig weinig last van maar hij ziet er soms niet uit zo rood en schilferig. oja Niels is nu 6mnd en is een super vrolijk manneke je kunt aan hem niet merken dat hij jeuk heeft o.i.d. Alvast Bedabkt voor jullie reactie want ik weet het soms niet meer.
hoi, mijn zoontje heeft ook z on last van eczeem.erg lastig allemaal. ik gebruik producten zonder parfum van zarqa onderandere.en voor de hoofdhuid weet ik het ff ook niet meer die zit onder de schilfers.olie helpt ook niet echt meer.voor zn gezichtje had ik dermalex care dat is het enigste waar hij zacht van werd en plots word dat product niet meer verkocht.groetjes
Kyra heeft atopisch eczeem en we hebben hier een lading aan zalven etc. Maar omdat seborroisch eczeem anders is denk ik dat de behandeling van atopisch en seborroisch eczeem verschillen en vette zalven zoals de vaseline (die wij standaard voorgeschreven krijgen) juist averechts werken. Wat je eventueel wel zou kunnen proberen is de Lipikar Baume bodylotion en douchegel van het merk La Roche Possay. Verdere tips bij eczeem die je vast al wel kent, maar voor het geval dat: - Niet te lang of te warm douchen/wassen. - Droogdeppen in plaats van gewoon afdrogen. - Goed ademende stoffen dragen. - Oppassen met geparfumeerd wasmiddel ed. -
ik heb van de huisarts juist vettezalf gekregen omdat het zo droog is. Juist als het droog is gaat het jeuken. en breekt de eczeem huid. Hij heeft soms echt gelige korsten op zijkant hoofdje. Door overmatige talgproductie?? Hij krijgt ook hormoonzalf ik smeer het 2 a 3 keer en het is al stukken minder dan gaan we gelijk weer over op vet houden.
Ah dat gedeelte van de behandeling is dus toch hetzelfde. Ik las ergens dat de huid al vettig aanvoelde/eruit zag bij seborroisch eczeem dus had ik het idee dat een vette zalf niet gewenst zou zijn. Wat fijn dat je al verbetering ziet trouwens. Bij ons was het nog een minizoektochtje naar de juiste vette zalf, dus als de ene niet goed (meer) helpt zijn er nog best veel mogelijkheden over.
Hier ook nog zoekende naar een andere zalf. Had cematocogrol zalf met vaseline maar daar wordt zijn huidje juist roder van. De lipikar is goed, maar de huid blijft redelijk droog vind ik. En omdat de eczeem over zijn hele lijfje zit kan ik hem niet van top tot teen insmeren met hormoonzalf.
@Wup als de huid droog blijft is het misschien een idee om te vragen naar de toevoeging van ureum. Het is natuurlijk geen wondermiddel, maar bij ons maakte het zeker verschil uit (in positieve zin). Ureum: Wat doet het voor je huid? | Mens en gezondheid: Aandoeningen
ik heb Koelzalf van de dokter. en af en toe gebruik ik Miconazolnitraat. Moet zeggen gaat echt op en af. Huid is gewoon erg ruw droog. Vooral veel schilfers op zijn koppie. Huid is niet vettig van zichzelf hoor. Hele lijfje is ruw. Als ik echt niets smeer dan is alles rood droog ruw. hahaha toen Niels 4 mnd was dacht ik ook met m'n domme kop ik smeer er eens Nivea op AAAAARG nooit doen dus. Nou dat was echt vreselijk wat zag ons jochie eruit. w.s. door de parfum of iets dergelijks hij zat echt helemaal onder de schilfers en de huid was vuurrood. gelukkig dag later al de helft minder erg. Kon mezelf wel voor de kop slaan WHAT WAS I THINKING!!!! Nou ja hij is verder een hele blij gelukkig jochie en heeft veel plezier
Ik hoop dat je jezelf maar met mate voor je kop hebt geslagen, want als je dat van tevoren had geweten had je het natuurlijk nooit gedaan. En nivea staat ook niet bekend als een van de agressiefste zalven, het is niet dat je hem met (ik noem maar iets) Axe bodylotion in had gesmeerd.
Zoë heeft ook zo'n droog hoofdhuidje. Eerst had ze berg en dat heb ik weggekregen. Nu heeft ze een hele rare jeukende plek op d'r hoofdje die helemaal rood is met gelige schilfers. En komt zelf wat vocht uit... Heb even gegoogeld op "seborroisch eczeem" en daar lijkt het echt op! Ik ga morgen even naar de huisarts met haar. Verder lees ik mee!
Hier een kindje met atopisch eczeem. Erfelijk bepaald en getriggerd door allergieën. Wij hebben een hormoonzalf (en dan echt zalf variant en geen creme) uit een klasse 2. Deze gebruiken we alleen als het eczeem vurig is. Daarnaast gebruiken wij vaseline / lanette. In bad doen wij balneum badolie. Dit helpt hier heel goed tegen de droge en jeukende huid. De balneum kan ik je aanraden! Als de zalfjes van de HA niet voldoende werken kun je altijd eens overwegen voor een dermatoloog. Die schrijven vaak ook andere zalfjes uit.
Voor in badje gebruiken wij: groninge bad en douche lotion, verkrijgbaar via de huisarts/apotheek. Fantastisch spul, velen malen beter dan de balneum vind ik. Ons ventje is ook atopisch, ik heb zelf best heftig eczeem en mijn man is allergisch voor zo ongeveer alles.....goede combi dus. @Devy, ik zal eens vragen naar ureum, heb dat voor mezelf nooit gehad dus ik ken het niet. Koelzal heb ik voor mezelf gebruikt maar dat prikt verschrikkelijk op open wondjes. Ik heb nog wel wat tubetjes liggen iig.
ik heb toen van die hele dikke zalf voor de kids gehad voor de eczeem en wanneer het hier helemaal snel verdween was geen melk producten meer nu was dat bij daan al eerder ondekt koemelk maar toen hy nutramigen kreeg ging het helemaal snel weg. Op aanraden van de dermatoloog kregen wij toen het advies om euro profit van de kruitvat te gebruiken en dat doen we nu nog zodra er zwitzal of andere zeep word gebruikt zie je het na een paar keer gewoon weer opkomen
Zeep gebruiken we hier helemaal niet, evt een klein beetje neutral. Een koemelkallergie heeft J. dus ook...tenminste hij krijgt allemaal vlekken en wordt een beetje opgezet rond zijn mondje. De bv ben ik nu aan het afbouwen en geef hypoallelgene voeding nu. Daar krijgt hij geen vlekken van iig.
Mijn meisje had het. Eigenlijk heeft ze het nog steeds, alleen wat minder. Wat bij ons hielp: *Met een lauwwarm water wassen zonder zeep, wasschuim oid. Niet elke dag in bad! Max 2 k/w *Met een vette zalf insmeren. Die droge plekken meerderen malen per dag. *Na het baden zachtjes droogdeppen ipv droogwrijven. *Zo vaak mogelijk zonder kleertjes aan laten (dat kan alleen als het warm is, natuurlijk). Bij mijn meisje wordt het erger als het buiten koud is en centrale verwarming aanstaat. 's Zomers is het bijna weg.
Ook ik lees even mee. Morgenochtend heb een afspraak bij de ha voor Bodhi ivm met vermoedelijk eczeem, over z'n hele lijfje.
Hier een zoon en dochter met constitutionele exceem (atopisch dus) Voor Kylian gebruik ik hormoonzalf heel af en toe, voornamelijk in zijn knieholten. Wat dat betreft doet hij het precies volgens de beschrijving dat het rond het 4de levensjaar minder wordt. Voor Kinley heb ik tot nu toe geen hormoonzalf gebruikt omdat ze het voornamelijk om haar oren heeft, dit is al een dunne huid die dus door de hormoonzalf nog dunner zou kunnen worden. Maar maandag moeten we weer naar het cb en dan wil ik het er weer over hebben. Over de rest van haar gelaat heb ik het onder controle maar haar oortje ziet er nu niet uit. Rood, gele korsten, nat en het doet haar duidelijk pijn (slabber of kleding uit doen is standaard huilen) Voor de rest smeer ik met vaselinne lanette en reageren ze allebei heel goed op de verzorginsproducten van de vaselinne (bodylotion) Wat ik wel altijd doe bij gebruik van nieuwe producten is het eerst testen in de oksel. Voor het slapen gaan een beetje erop smeren en dan 's morgens kijken of er een reactie is. Dit doe ik nadat Kylian een giga allergische reactie heeft gehad op zonnebrandcreme. Mijn moeder zag in oktober een miniscuul droog plekje op zijn bil en heeft (in alle goedheid) hier uierzalf op gesmeert. Bleek hij daar ook allergisch voor te zijn, je wilt niet weten hoe het kontje eruit zag en pas in maart (na maanden smeren, smeren en nog een smeren) was het weer "weg " Groetjes anita
@Pluk Oh wat sneu! Ik hoop ook van harte dat het bij Kyra rond haar 4e levensjaar (of eerder!) gaat verdwijnen. Maar op het moment proberen we het eczeem/allergieën onder controle te krijgen met zalven en medicijnen (Singulair). De hormoonzalf is inderdaad echt een tweesnijdend zwaard. Aan de ene kant helpt het tegen het eczeem op haar gezichtje maar de huid wordt zo dun dat ze regelmatig als de hoofdrolspeelster uit een horrorfilm eruit ziet als ze het weer openkrabt. Wij gebruiken dus alleen nog de vaseline en de fucidin als het weer eens ontstoken is.
hoi hoi, nou ik ben gisteren ook even naar de apotheek gegaan en een tube roche posay baume gekocht en s avonds lekker mee ingesmeerd [ze hadden helaas geen proefflacon dus gelijk de hele tube gekocht]vooral zn problematische wangetjes en vanochtend werd ie vuurrrood wakker.is dit altijd zo met die creme?moet het lichaam er aan wennen ofzo?had jij dit ook bij je kindje?