Ik denk dat ik hier verkeerd begrepen ben (jammer van de nogal botte inhak-sessie, maar dat schijnt op ZP wel vaker voor te komen ... is ok hoor). Ik heb niet gezegd dat kv in dit geval bv zou moeten vervangen. Mijn uitgangspunt was dat als TS denkt dat de stress om wel/niet genoeg bv de overhand gaat nemen ze wellicht net wat eerder dan de 6mnd-fulltime-bv zou kunnen beginnen met wat extra's geven. De reden dat ik kv aangaf als optie was louter en alleen omdat bijvoeden met fruit of groente nog lange tijd geen effect zal laten zien op wat meneertje nodig heeft aan bv - eten is ook een vak en moet een kindje leren. Een flesvoeding ligt dan veel meer voor de hand (lees: als andere opties hier aangereikt aan TS niet wenselijk zijn of niet werken....) dan een appel Ook gaf ik aan dat frequenter voeden, op verzoek en vooral ook zonder stress een heel positieve invloed heeft op de productie. Daarnaast, stress, hulpmiddeltjes, schema's aanhouden hebben naar mij idee geen goede invloed op de productie en de samenstelling van bv. En het bv-moment wordt dan ook een must en een strijd: hoe lang drinkt ie, hoeveel zou ie hebben gehad, huilt ie, waarom etc. Als TS een bv-gevende moeder was die nog maar 1 of 2 maanden bv gaf, was dit ook zeker niet mijn idee geweest. Maar een moeder die al in de 6e mnd bv zit, die o.a. aangeeft dat ze nachten liever ongestoord doorslaapt, dan ligt het anders. Deze bv-moeder doet het ook weer anders... het is ieders recht. Nogmaals, bv geven hoort in de eerste plaats ontspannen te zijn, het is een natuurlijke manier van voeden. Gedwongen werkt averechts. In een net wat andere opzet (lees: kindje wat extra's bieden) kan de ontspannener benadering van voeden juist de bv een boost geven. "BV-moeder" kent niet slechts 1 definitie. En ja, ik noem mezelf ook een bv-moeder. Van harte, en met uitroeptekens, net als veel andere bv-moeders hier, die het wellicht net iets anders doen en andere ideeen hebben over wat bv-geven is. Nog een lokale bv-productie tip: Mijn schoonmoeder stuurde me in het begin van mn bv-periode zakken pinda's en linzen. Zou helpen voor een goede bv-productie Doe met de info wat je goed dunkt (voor de duidelijkheid: ik geef 2jr2mnd6dg bv)
@ Ireen. Hij drinkt uit zo'n s difrax flesje. De kleine fles. 180 ml past hier in geloof ik. En met de kleinste speen. @debbie. Ik veroordeel niemand hoor. Vind het alleen maar superlief dat jullie allemaal zo hard met mij meedenken.
Meid, wat goed joh! Gewoon volhouden hoor, ik vind het goed hoe je het doet! En als het echt niet meer gaat, dan kan je alsnog die domperidom proberen (beter dan kv zegt deze bv-mama!).
Hiermee ging jij al over de schreef: Als jij al denkt dat je een radicale bv-moeder over je heen krijgt, weet je dus dat je dat beter niet had kunnen zeggen. Wie kaatst kan de bal verwachten! Ik dacht serieus met een fanatieke kv-moeder te maken te hebben, maar las alles nog even goed door en zag dat je zelf ook bv geeft, dus heb ik m'n toon nog bijgesteld ook, maar toen had je me al en dat wist je. Maar jij geeft kv bij neem ik aan? Hoe kom je er anders bij dit soort adviezen te geven? Ook als je voedingen vervangt, help je je productie om zeep, want het kind zit vol en taalt dus niet naar de borst. 't Gaat allemaal om vraag en aanbod. En een banaan vult echt wel hoor, appels krijgen kinderen van 5 maanden nog helemaal niet weg. Maar het advies luidt -bij bv zeker-: bijvoeding NA 6 maanden. 5,5 maand alla, maar 5 nee. Kan jij mij trouwens uitleggen hoe stress de samenstelling van de melk kan veranderen? Ik denk trouwens dat Isabella misschien wat zorgen heeft, maar stress is wat anders. En met teveel pinda's eten moet je dus ook weer opletten. Fijn he zo'n forum waar je van mening kan wisselen?