nou ik ben het sinds gisteravond gaan gebruiken.. en krijg het idee dat de kramp alleen maar erger word..we hebben allebei geen oog dicht gedaan normaal heeft ie alleen s'nachts kramp, maar nu ook overdag. hij laat nu helemaal keiharde scheten, alleen voordat ie dat doet eerst een hoop hard gekreun en gepiep kan het dat de kramp erger word hierdoor of is dat heel erg raar dat ik het vraag? moet ik nou doorgaan of stoppen lastig!
Als je borstvoeding geeft en je kind heeft kramp, dan moet je niet naar allerlei middeltjes grijpen, maar eerst kijken naar de manier waarop je kind drinkt, omdat daarin vaak de oorzaak van de krampen zit. Op borstvoeding.com staat een heel artikel met tips die je eerst kunt uitvoeren voor je naar de medicijnen voor je kind grijpt. En ja, van Infacol en ook van Cinababy en andere middeltjes kunnen sommige babies JUIST kramp krijgen. Soms is iets dat kramp lijkt ook geen kramp, maar trek of zuigbehoefte. In dat geval helpt het om aan de leegste borst aan te leggen.
ik ga even de site door spitten. ik zit er heel erg over te twijfelen wat ik moet doen. mn gevoel zegt stoppen, dus denk dat ik dat ga doen... venkelthee had mn kraamhulp gezegt. dat is natuurlijk wel wat natuurlijker als die producten. misschien dat een idee ? maar dat het erger word door infacol kan dus wel? naar mijn idee maakt het het namelijk erger
Ik hoor het wel vaker en ik zou denken dat dat dan komt doordat je infacol geeft, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Wij hebben het voor Thirza een paar maanden gebruikt, maar die had echt moeite om te boeren, (lees: na een half uur tot een uur kloppen op d'r rug, rechtop houdend, nog geen boertje). Dat werd echt veel beter met de infacol en droeg hier heel erg bij aan vermindering van de krampjes. Maar als je kleintje gewoon een boel lucht binnenkrijgt bij het voeden, dan zou je eerder eens halverwege de voeding, (als je wisselt van borst), je kleintje even laten boeren. En verder eens even zien of het wel echt krampjes zijn, of misschien toch iets anders, zoals dirksmama al zegt...
ik heb het net al niet meer gegeven. mn gevoel zegt stoppen, dus dat doe ik dan ook. ik ging hem net laten boeren (van de kraamhulp hoefte dat niet omdat ik bv geef) maar het enige wat er gebeurde was dat ik een straal melk over me schouder heen kreeg doe ik iets verkeerd? of is dat gewoon? boeren is helemaal nieuw voor me toch gewoon over je schouder heen en op zn rug kloppen? leuk zeg zo'n eerste kind
Nou, ik heb m'n tweede en weer net zoveel vragen en twijfels hoor Infacol werden hier de krampjes ook erger van. Ik hoef mijn zoon niet op zijn rug te kloppen, bij het omhoog houden komt er vaak al een boer. Behalve 's nachts als hij alweer slaapt (iemand trouwens tips om een slapend kindje te laten boeren? Lukt echt niet!) Zou toch nog gewoon proberen een poosje omhoog te houden na de voeding.
Niet op de rug kloppen, maar gewoon rechtop houden. Boeren hoeft niet meteen na een voeding, kan ook uurtje na de voeding.
Hier wel baat bij Infacol en dan ook wat betreft beter/ gemakkelijker boeren en 'grotere scheten' laten. Dat geeft soms nog wel wat last, maar is ook sneller weg... Het gaat haar wat gemakkelijker af. Maar het duurde een aantal dagen voordat het effect had. Ook hier laten we haar tussendoor boeren, vaak gaat ze onrustiger drinken en dan houd ik haar rechtop. Vaak komt de boer dan vanzelf... daarna drinkt ze weer verder!
de laatste dagen geprobeert te boeren tussendoor maar nog steeds kramp niet continu kramp hoor gelukkig hij wil alleen niet meer slapen. hij is vanaf 10.45 wakker vanmorgen en nu 14.34 nog steeds wakker. is dat normaal? hij heeft vannacht ook niet erg veel geslapen