Ik ben benieuwd...ik ben nu bijna zo'n 3 weken geleden gestopt met de pil...hoe jullie dat doen? Ik houd wel van een glaasje wijn bij een etentje of zo...laten jullie dat éne glaasje staan vanaf het moment dat je stopt?? Ik heb dat nog niet gedaan, maar drink dan niet meer dan 1 of 2 glaasjes...is dat erg? En gisteren had ik een etentje, heb ik carpaccio gegeten...pas daarna dacht ik 'ojee...stel dat het in een keer raak is bij ons, dan heb ik nu rood vlees gegeten en dat mag niet!'....hoe erg is dat?? Houden jullie rekening met dit soort dingen voordat je weet of je uberhaupt zwanger bent?!
hey, wat spannend voor je. ik doe het als volgt. vanaf het moment dat ik ongesteld wordt tot aan mijn ei eet en drink ik alles. na dat mijn ei is geweest dan pas ik op met wat ik eet en drink. iedereen pakt het anders aan en ik denk dat het voor jou ook belangrijk is dat je je eigen weg vind. veel succes en plezier. gr tascha
aj aj aj ik doe dat niet hoor meiske ik drink geen alcohol dus dat scheelt maar ik heb gisteren nog lekker carpacio gegeten en rosbief. nog even tot het zeker niet meer mag
Hoi, Ik ben nu sinds april gestopt en vanaf toen deed ik geen rosbief en filet meer eten enzo.. tot op heden ben ik nog niet zwanger en ben dus na een ronde of 2 weer gewoon alles gaan eten en drinken. Eet gewoon filet op brood en soms rosbief, tijdens verjaardagen of feestjes drink ik ook gewoon hoor... Ik denk dat het het beste is als je gewoon door gaat met je oude levenspatroon, mits redelijk gezond natuurlijk, anders sta je er misschien te veel bij stil. Geldt dan mij voor! In iedergeval succes ermee!!! Greetz van Brennie
Dat is wel een goed idee Tascha! Dan stop ik NU met alcohol drinken en ga ik opletten wat ik eet... Als ik ongesteld word, mag ik weer even 2 weken wat minder voorzichtig doen. Ojee...stiekem hoop ik toch niet dat het de eerste keer raak is, want dan ben ik alleen maar onzeker tijdens mijn zwangerschap denk ik. Was het maar volgende week Morgen heb ik een feestje en ik weet zeker dat ik opmerkingen krijg als ik geen wijntje drink (het komt misschien over alsof ik een drankorgel ben, maar dat is zeker niet zo hoor!)...maar ik heb wel een hekel aan die opmerkingen. Die krijg ik omdat we net getrouwd zijn en ik toch al 31 ben...iedereen zit er op te wachten zeg maar...
Hoi, Mijn gyn zei afgelopen dinsdag dat rood vlees best mag in NL. Er is hier zoveel controle. Dus er zitten eigenlijk geen bacterien in. In het buitenland moet je wel oppassen met kazen en rood vlees.
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in Brennie...het moet natuurlijk geen obsessie worden, dan gaat het nooit lukken!
ik was idd ook gestopt met roken drinken en brie file en dat soort dingen maar na 8 rondes tsja hallooooo ik heb ook een leven ben 2weken op vakantie geweest en heb lekker een peukie gerookt en lekker aan de wijn genipt nu drink ik nog wel wijn maar die peukies laat ik wel liggen (hoewel een paar in de week dan) Als het zover is laat ik dat soort dingen wel s taan hoor
In het begin krijgt je kindje je bloed nog niet, de eerste weken krijgt hij/zij de voeding uit de dooierzak na die tijd wordt deze functie pas overgenomen door de placenta. Dus als je nog niet weet dat je zwanger bent kun je je kindje sowieso nog niet besmetten met een of andere bacterie.
hoi jetje... ik doe het zo ongeveer als tascha, tijdens en na ongi drink ik wijn, maar wel af en toe (max 3 a 4 glazen per week) en eet ik ook alles (gister nog rood vlees en super mooie rauwmelkse kazen geproefd !!) maar vanaf het moment dat ik vruchtbaar ben / bijna wordt let ik veel beter op alles... gewoon op deze manier omdat ik me er zo lekker bij voel... succes! xxx @ jackie: begrijp je goed hoor meid, na zo'n lange tijd overal op letten wordt je er soms gek van... zoals je het nu doet klinkt mij helemaal niet vreemd of verkeerd hoor!! hoop echt voor je dat je gauw in verwachting raakt... liefs femke
Ah! dit vind ik nou een hele goeie vraag. Ik zat daar zelf ook al mee. Ik ga namelijk iedere zaterdag met mijn zus op stap, en dan drinken we toch wel behoorlijk wat biertjes, en af en toe rook ik een sigaretje (doordeweeks rook en drink ik nooit) maar sinds we hebben besloten te stoppen met de pil weet ik niet zo goed wat ik met die zaterdagen moet Als ik ineens met een spa-blauwtje aan de bar ga staan dan gaat mijn zus vast iets vermoeden en dat wil ik niet. Maar aan het antwoord van Ayla te zien hoef ik me daar nu nog niet druk over te maken, Zodra ik weet dat ik zwanger ben ga ik gewoon helemaal niet meer op stap, want ookal drink ik niet meer, het lijkt me toch niet goed dat je alle rook van andere mensen inademt.... verzin dan wel een goeie smoes voor mij zus
hoi oek oek.. als je erachter komt zwanger te zijn en dan stopt met drinken, ben je eigenlijk (te) laat... je kunt dan immers al 2 weken zwanger zijn! en als jij toevallig in die 2 weken 2 ouderwetse zaterdagen hebt gehad (en dus heel veel gedronken hebt) lijkt me dat niet echt slim. in die eerste weken is het heeeel kwetsbaar! bedoel niet dat je er heel spastisch voorzichtig mee om moet gaan hoor, maar na je ei 'clean' blijven en veel veiliger als pas wanneer je positief test! liefs female!
Oh, oke, Female! Thanks voor je antwoord. Ik zal er dan toch maar meer rekening mee gaan houden, ben sinds kort gestopt met de pil, dus geen idee wanneer mn ei is, maar zal wel wat rustiger aan gaan doen... misschien heb ik toevallig wel heel veel zin in een spa blauwtje op zaterdag :^o en jackie: inderdaad! alleen jammer dat we altijd op de fiets gaan.. ach.. kan mn zus bij mij achterop
ja dan is het lekker makkelijk hoef je ook geen smoesjes te verzinnen. Het scheelt bij mij weet IEDEREEN dat we bezig zijn haha hoef ik ook niets te verzinnen
tja zit ook wat in he sonja... vroeger hadden ze er ook never nooit iets over gehoord... maarja is wat je zelf het prettigst vindt... xxx
zolang ik niet zwanger eet eet ik gewoon filet american en biefstuk en tartaar ,mocht ik zwanger zijn dan ga ik er wel op letten en idd vroeger zei men er niks van en nu opeens mag je niks meer,ik ben ook groot geworden ondanks me moeder gewoon filet biefstuk,tartaar enzo at,ik heb er ook niks aan over gehouden zelfs niet toen ze gewoon stug door rookte
Roken doe ik niet en verder heb ik nog niks veranderd aan mijn levenspatroon.....ik wil eerst die + (weer) zien op de test!
je vruchtje leeft de eerste weken van zijn eigen vruchtzakje. Wat jij eet komt dus niet bij je kindje terecht. Zodra je een positieve test in handen hebt moet je gana opletten. Daarvoor kan je gewoon alles eten en drinken hoor. Het schijnt dat alcohol het zwanger worden kan beinvloeden dus daarom zou je het kunnen laten staan.