Is dit normaal?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Zara75, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,138
    113
    Happyland
    Sinds een paar dagen komt mijn baby overdag bijna nonstop.
    Dan ben ik een uur aan het voeden en binnen een uur, zelfs al na een half uur komt ze weer. En ben ik weer een uur aan het voeden.(de regeldagen heb ik afgelopen weekend gehad)
    Kan geen kant meer op en word er wanhopig van.
    Zit er sterk over na te denken om te stoppen met bv. Mn bosten zijn hartstikke gevoelig geworden door het lange voeden.
    Gisteren bij het cb heb ik haar gewogen en ze was in een week 105gram aangekomen. Nu weegt ze 3185 en haar geboortgewicht was 3240.
    Volgens het cb was het netjes en doe ik het goed.
    Maar het is een uitputtingsslag aan het worden..

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Misschien verstandig om een lactatiekundige in te schakelen.
    Mogelijk drinkt ze niet goed effectief.
    Ze is nog niet op haar geboortegewicht en groei van 105 gram per week is minimaal.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,815
    5,951
    113
    Female
    Waarom zou je stoppen, je kan gewoon om hulp vragen!
    Die krijg je van een LK.
    De kans is groot dat je met tips en wat begeleiding gewoon verder kan voeden.
    Het zou idd heel goed kunnen dat ze niet effectief drinkt,de voedingen daarom zo lang duren en ze niet goed aankomt.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier precies hetzelfde gehad rond die tijd. Mijn meisje dronk niet effectief (veel sabbelen) en ik voedde toen nog beide borsten waardoor ze te veel voormelk binnenkreeg. Hierdoor was ze niet verzadigd en had ze veel last van krampjes. Ik kreeg het advies te gaan blokvoeden en toen ging het veel beter.
    Ze kwam hier overigens 10-12 keer per 24 uur op die leeftijd, ook heel normaal.

Ze zal vanzelf veel korter over de voedingen gaan doen, dit is echt de beginfase en dus het moeilijkste. Een lactatiekundige inschakelen is nooit teveel, zij kan jullie echt helpen en tips geven.

Ik zou het proberen, want eenmaal gestopt kan je moeilijk terug, en je kan er echt spijt van krijgen. Ik dacht in die periode: elke dag weer gevoed is er 1, en dat heeft mij erdoorheen geholpen. En nu voed ik al een jaar en ben ik zo blij dat ik het niet heb opgegeven toen. Het wordt echt makkelijk en leuker!

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Lees dat je over bent gegaan op fv. Zonde! Maar hopelijk geeft het je meer rust en gaat jullie meisje nu wel goed groeien!

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik had hetzelfde met mijn zoontje van nu 4 weken.

Rond zijn 9e levensdag kwam hij bijna om het uur, ik dacht dat het regeldagen waren en gaf hier aan toe. Toen dit na een kleine week nog steeds zo ging heb ik een lactatiekundige gesproken en kreeg het advies om mijn zoontje met KV eerst eens flink af te tanken zodat hij in ieder geval weer sliep en kon groeien (was in een week slechts 20gram gegroeid). KV moest wel pas na de borstvoeding gegeven worden.

Dit heb ik gedaan en hij was veel tevredener.
    Mijn melkproductie was/is waarschijnlijk terug gelopen doordat ik al 4 borstontstekingen heb gehad in 3 weken tijd en de huisarts liever ziet dat ik stop met de BV dan dat hij antibiotica geeft.

Nu 2 weken verder en hij krijgt nog steeds KV achteraf maar ik merk dat mijn melkproductie weer op gang komt en hij steeds minder KV nodig heeft.

Ik vond deze weken erg zwaar omdat ik na de BV ook nog KV moest klaarmaken en dit veel energie en tijd koste.
    Doorzetten en je rust pakken is het enige wat je kan doen als je BV wil blijven geven.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als een aanlegprobleem. Ik ken een heel goede lactatiekundige in het dorp naast je woonplaats, zij kan je prima helpen, PB me even als je haar nummer wilt.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,815
    5,951
    113
    Female
    Ze is al overgestapt op de fles :(

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jammer dat je geen hulp hebt ingeschakeld. Hier hetzelfde gehad en heb een lk ingeschakeld en de oorzaak bleek een te kort tongriempje! Een knipje en de problemen waren over. Mijn dochter kwam daarna netjes om de 3 uur voor voeding en dronk veel effectiever en groeit nu wel goed!
    Soms is de oplossing heel simpel!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer, was best makkelijk iets aan te doen geweest.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Je kunt toch nog weer terug switchen? Anders had je de vraag hier ook niet hoeven stellen ;)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,815
    5,951
    113
    Female
    #12 Zoe123, May 6, 2013
    Last edited: May 6, 2013
    Ze is 1 dag na het schrijven van dit topic overgestapt
    Jammer en zonde idd. Het was haar met hulp waarschijnlijk wel gelukt. Baby is nog maar een kleintje, dan kan er nog zoveel! :) Achteraf hoor je dan bijv "mijn baby was onrustig,ik had niet genoeg melk" (ik hoor het mijn nichtje nog zeggen pfff)..
    Maar vaak kiezen mama's in dit land dus toch voor het "zekere gevoel" van de fles.
    Ik heb met geen van mijn 3 kids een probleemloze start gehad qua bv geven, maar met hulp van LK er gelukkig altijd uit gekomen :p

Share This Page