zeer hardnekkige spruw / kma / ellende

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door SimoneF, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SimoneF

    SimoneF Nieuw lid

    7 mrt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop al tijden met 'problemen' t.a.v. de borstvoeding.Wie heeft dé tip???????
    Het volgende is het geval:

    Mijn zoontje is 4 januari geboren en nu dus iets ouder dan 8 weken.
    Al vanaf dag 8 hebben wij spruw (toen ontdekt en begonnen met behandelen)
    M (mijn zoontje) kreeg eerst Daktarin en ik miconazolnitraat voor mijn tepels.
    Keurig via de bijsluiter gesmeerd, ware het niet dat dat te weinig was. Toen 2 weken wel juist gesmeerd (na elke voeding)
    Geen verbetering
    M kreeg Nystatine, ik kreeg een kuur van 15 dagen van fluconazol: weer geen verbetering, ook niet toen ik mijn melk ging kolven, gekolfde melk werd verhit voor het voeden.
    Toen naar de kinderarts, die vond de spruw nog niet zo indrukwekkend en omdat M al tijden last had van extreem veel krampjes en spugen (waarschijnlijk ook door alle medicatie) gestopt met behandelen, maar ik heb de kuur fluconazol afgemaakt en bleef smeren met minconazol. M krijgt Zantac tegen het zuur wat omhoog komt met spugen.
    De spruw werd heviger:
    M kreeg toen Diflucan, weer geen verbetering.
    M kreeg meer Diflucan (10mg/kg) toen was er een verbetering, maar na een paar dagen werd het weer heftig, incl moeilijk drinken.
    Nu zijn wij vandaag weer bij de kinderarts geweest, dosering diflucan aangepast aan zijn gewicht, en laten kijken naar 'uitslag'.
    De uitslag op zijn lijf blijkt eczeem. In totaal 4 soorten zalf en druppels voor de jeuk.
    Het advies is om een koemelkvrij dieet te gaan volgen en ook kippenei en soja uit mijn voeding te houden, om te kijken of er een koemelkallergie bestaat.
    M. groeit volgens het cb voor een borstgevoede baby niet zo erg goed, de kinderarts is daarentegen onder de indruk van zijn groei elke 2 weken.
    Het consultatiebureau is er ook van overtuigd dat het geen spruw is, ondanks de witte uitslag/witte punten/steeds opnieuw aanhhappen, onrustig aan de borst en vuurrode tepels bij mij.

    Ik ben heel gemotiveerd om borstvoeding te geven, dit geeft veel wrijving met mij omgeving omdat zij vinden dat ik niet alles doe om mijn zoontje het beste te geven. Het moet niet ten koste van alles gaan vinden zij. Stop er maar een fles in....
    Zover ben ik zelf ook bijna, ook vanwege teruglopende voeding door alle ellende

    Nu is mijn vraag:
    Heeft het nut om tijdens de Diflucan behandeling van M te stoppen (liefst tijdelijk) met de borstvoeding? Zodat we elkaar niet kunnen herbesmetten? (wel kolven en die melk weggooien)
    Is het beter voor M om met bijv hypo allergene voeding te kijken of er koemelkallergie is.
    Deze vragen stel ik puur in het belang van M.
    Wat is voor hem het beste, zonder alle emotionele redenen van mij mee te wegen.
    Dus puur voedingtechnisch en emotioneel gezien voor M.

    Ik wil uiteraard het beste voor mijn zoon. Ook als dit betekent dat ik zou moeten stoppen met de borstvoeding of dat ik een dieet zou moeten volgen of tijdelijk zou moeten kolven of.....?

    Wij zitten echt met onze handen in het haar en willen heel graag een keer een blije baby die ook baby kan zijn.
    Zonder alle medicatie en met rustige voedingen en knuffelen om het knuffelen en niet om zijn buikpijn.
    Gewoon gaan voeden als hij honger heeft en niet eerst alle vloeistoffen en druppels te moeten geven (2xdaags Zantac, 1x daags Diflucan, 1x daags vit K en D, 3xdaags Fenistil)(en dan ook nog 3xdaags smeren)

    Is er een betere manierom uit te vinden of het koemelkallergie betreft?
    Mogen M en ik niet gelijktijdig behandeld worden met fluconazol/diflucan? Heeft iemand dat ooit gehad??

    Een heel verhaal: HELP!!!!!
     
  2. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Erg complex allemaal en heel ingewikkeld om via deze site te doen.
    Heb je overwogen om een lactatiekundige in de arm te nemen om je verder te helpen?
    Ik ben bang dat als ik hier het één ander ga noemen je alleen nog maar verder in de war raakt. Ik spreek dan misschien anderen die jou helpen tegen en breng misschien nog meer onzekerheid.

    Het is goed om de dingen die spelen proberen in kaart te brengen:
    -spruw
    -krampen

    Je zou ze heel gestructureerd op moeten lossen maar het voelt niet goed om dat per mail te doen.
    Je mag me bellen als je wilt zodat we het samen kunnen doorspreken, (06-10140173) maar nog beter is het om een lactatiekundige face-to-face te spreken denk ik.
    groet
    Linda
     

Deel Deze Pagina