Spruw?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Caithlin79, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Sinds gisteren wil m'n dochter niet of nauwelijks meer goed drinken aan de borst.
    Ze hapt (goed) aan, wordt heel wild en laat weer los. Vervolgens hapt ze alle kanten op, leg ik haar weer aan, en gaat het hele riedeltje weer opnieuw.
    Uiteindelijk lukt het wel, als ze inmiddels al helemaal overstuur is.. dan drinkt ze een minuut of 2, hoor ik haar ook goed slikken en wordt ze opeens weer helemaal wild en laat weer los.

Aangezien ik al dagen last van zere tepels, kloven en steken in m'n borsten heb dacht ik dat het misschien spruw kan zijn?
    Er is niets te zien in haar mond verder, ook zien m'n borsten er redelijk normaal uit, al is het tepelhof wel een beetje rood.

Het is wel erg frustrerend zo. Ik ben bang dat ze zo het uit de borst drinken afleert, omdat ze door te weinig drinken ook gekolfte melk uit de fles drinkt (wel de Nuby fles, speciaal voor icm borstvoeding)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bah, spruw is zooo vervelend!!
    Ik zou naar de huisarts gaan of even bellen. Mijn advies als ze je adviseren om nystatine emulsie op je borsten te gaan smeren, niet doen, neem miconazolcreme, dat werkte hier een stuk beter dan dat gepruts met die nystatine.
    Mijn dochter had afgezien van veel loslaten (wat uiteindelijk niet alleen door de spruw maar ook door hyperlactatie kwam) ook geen andere verschijnselen. En ik had alleen maar flinke steken in m'n borst (vanuit m'n oksel uitstralend naar de zijkant).
    Sterkte ermee! En ik hoop dat jullie er gauw vanaf zijn!

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bij mij begon het met rode tepels, die al snel ook gingen schilferen. mijn dochter had in de mond nooit tekenen, maar op den duur wel héél kapotte billetjes. En ze klakte met haar tong tijdens drinken.

Ik zou zeker ook gaan voor de miconazol (kun je zó in de apotheek halen) Mijn dochter kreeg wat bosbessensap ( want de schimmel houdt niet van zuur). Anderen werken op tepel of in de mond met gentiaanviolet.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Nu was de kraamverzorgster er net bij en hapt ze gewoon goed aan en drinkt ze zonder loslaten!
    Dus nu twijfel ik of het spruw is :(

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    kan wel hoor!

Share This Page