nekplooimeting en tripletest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by nijntje1984, Jun 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hey hey

Ik heb even een vraagje. Hier in B wordt er standaard de nekplooi gemeten en een bloedname gedaan rond 12w (tripletest).

Bij m'n zoontje was de nekplooi goed, maar hadden ze verhoging in het bloed gevonden. Denk dat het daar 1/97 was, waardoor de totale berekening op 1/427 zat. De gyn heeft toen een extra echo gemaakt en op basis daarvan heeft ze beslist dat een vruchtwaterpunctie niet noodzakelijk was.

Aan mijn kant van de familie komt er nergens mongolisme voor. Aan m'n mans kant is er ergens een kind van een neef van m'n schoonvader (als ik het goed begrepen heb). Maar zeker niet in de naaste familiekringen.

Nu vraag ik me af of er bij een volgende zwangerschap dan ook verhoging gaat zijn in het bloed omdat dit bij de eerste wel het geval was. Of hangt dit echt van zwangerschap tot zwangerschap af?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Dit hangt inderdaad weer van de zwangerschap af. Kan dus deze keer zijn dat de kans van enkel de bloedtest helemaal niet verhoogd is.
    Dus het is afwachten....

Imke

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ah ok, bedankt voor je reactie!!

Share This Page