Vraagje, Als ik lig heb ik elke 4-5 minuten een flinke rugwee. Dit al sinds gisteravond. Maar zodra ik ga zitten/lopen/staan enzo dan nemen ze af. Hoe kan dat??? Iemand tips?
Misschien zit je net in de overgang van voorweeën naar echte weeën? Heb je al geprobeerd om ff lekker in bad of onder de douche te gaan?
Ik ga zo maar een hele lange douche nemen. En anders inderdaad maar blijven liggen in de hoop dat ze doorzetten, want ze zijn op zich al heel heftig dan. In ieder geval zo dat als ze ook door zouden zetten als ik bezig was had ik direct de vk gebeld, maar ja,...
Ik zou juist niet gaan liggen en hopen dat het heftiger wordt! Als je bevalling is begonnen is het juist goed zo min mogelijk last te hebben van de wee. Dus lekker onder de douche en doorhobbelen in huis. Zo heb je er straks al een stukje opzitten zonder dat je uitgeput raakt. Je lichaam doet z'n werk toch wel. Succes!
Ik ben dan juist bang dat ze dan afnemen en stoppen. .. Nou moet ik vanmiddag toch aan de bak want we zitten midden in een verhuizing.
Dat zou ik helemaal niet doen, met beginnende weeen en tegen de 40 weken verhuizen . Tis niet echt handig gepland, maar dan maar in de troep. Ik zou me vooral rustig houden en op je lijf concentreren. Je hebt je energie hard nodig, en mss wel heel binnenkort!
Ik heb helaas geen keus. Onze woning is gerenoveerd en wordt vandaag opgeleverd. Dan moeten we schoonmaken en dit weekend weer over zijn. Maar gelukkig heb ik hulp dus ik doe alleen de rustige dingen (met een sopdoekje rondlopen haha). Als het tenminste niet direct doorzet.. Nu beginnen ze ook weer door te zetten als ik zit. Zo even lekker douchen zodra die vrij is haha.
Nou succes iig Hier al een paar weken voorwerk maar wat ik ook deed het zette niet door, liggen, douchen, zitten, huishouden, traplopen, buiten lopen; niks hielp! Hopelijk heb jij meer succes en anders succes met verhuizen dit weekend!
Ja hier ook al een paar weken, maar dan was het na een uurtje wel voorbij. En nu is het wel echt heftig.. Ook vannacht de slijmprop verloren met wat bloed. Ben erg benieuwd.. Ik zit nog steeds op de bank en nu blijven ze ook echt komen. Maar ja, of dat ook al zo is als ik sta of loop is afwachten.. Hubby douched alleen zo lang hahahahaha...
Het zou zó maar kunnen, dat het nu echt bezig gaat. Ik ben het eens met degene die zeggen dat je nu het beste kunt proberen iets van rust te pakken. Blijven liggen omdat je het dan beter voelt lijkt me tamelijk zinloos; als het gaat gebeuren zet het heus wel door, het stopt niet ineens omdat jij gaat bewegen. Dan was het gewoon nog niet het echte werk. (zolang je niet in een levensbedreigende vluchtsituatie terecht komt; sommige diersoorten kunnen de bevalling dan ineens ophouden, maar ik neem niet aan dat je ineens in doodsnood zit daar in je verhuizing ) Lekker onder de douche, als het menens is kan het ineens heel rap gaan. Zet 'm op! (en wat balen dat je dit weekend over moet, qua verhuizing... is er niks te regelen dat je nog een paar dagen kunt blijven waar je nu zit?)
Nou tijdens het douchen blijven de weeen. Wel is de piek iets minder omdat ik dus sta. Dus minder heftig dan als ik lig. Ik denk dat ik maar gewoon rustig spullen in ga pakken enzo. Hubby kan vanmiddag (mocht het nog niet doorzetten) ons huis schoonmaken. Dan kunnen de spullen er heen en eventueel vandaag zelfs nog over (meubels staan er allemaal nog dat scheelt). Daar zou ik mij toch een stuk fijner voelen. Verder blijf ik bloederig slijm verliezen.. Dat is niet erg toch? Neem aan dat dit resten zijn van de slijmprop die ik vannacht verloren ben? Bij mijn dochter had ik trouwens ook ongeveer 20 uur lang weeen die niet echt doorzette voordat ineens alles begon. Dus ik ben erg benieuwd. Of het toen ook minder was als ik bezig was weet ik dus niet meer. Heb toen vooral de nacht ervan wakker gelegen en sochtends al vrij snel begonnen met timen en kwamen ze heel snel.
Vica: klinkt toch echt of je gaat bevallen. Succes! En laat in dit topic nog even weten of het echt heeft doorgezet van de week?
Bloederig slijm is idd niet erg, zolang het niet meer dan een maandverband vol in 2 uur is (zeg maar zoveel als een flinke menstruatie). Het lijkt me wel een teken dat dit the real thing is. Kan nog best een tijd duren hoor, voordat het écht heftig wordt. Neem zo veel rust als je kunt, laat de anderen maar sjouwen en soppen en boenen. Juist prima dat het minder pijnlijk wordt onder de douche - dan kun je het makkelijker volhouden allemaal. Mijn eerste bevalling, heel in het kort: Vanaf 8 uur 's ochtends onregelmatige, niet al te pijnlijke krampen. Vanaf 13 uur verlies slijmprop. Weeën om de 10 minuten. Nog niet al te pijnlijk, wel duidelijk aanwezig. Lekker nog even gaan slapen. Om 21.30 is de VK geweest. Weeën om de 6 minuten. 1 cm ontsluiting, volledig verstreken. Daarna uurtje in bed, toen toch maar onder de douche, het werd nu wel echt pijnlijk. Om 2.20 persdrang, volledige ontsluiting. Om 3.48: onze zoon werd geboren, thuis in ons eigen bed, 3 tienen op de apgar. Wat ik maar wil zeggen: met een langzame start bereid je lijf zich rustig voor. Het kán ineens een enorme eindsprint worden. Zeker bij een tweede bevalling; daarbij ging ik ineens van 3 cm ontsluiting naar volledig (echt in 2 uur tijd) en toen was het nog maar 10 minuten tot de geboorte. Succes!
Haha ja mijn vorige bevalling ging ook zo. Smiddags weeen, onregelmatig en niet heftig. Savonds verlies slijmprop. Snachts weeen om het kwwartier, maar nog altijd goed te doen. Sochtends weeen om de 6-7 minuten toen ik wakker werd en niet snel erna om de 2-3 minuten. Naar het kraamhotel gegaan en cm ontsluiting. Weeenstorm volgde en bijna 1,5 uur later volledige ontsluiting. 13 minuten later was mijn dochter er. Ook 3 10en op de apgar. Hoop nu weer een snelle bevalling te mogen hebben haha. Weeen zijn op dit moment iets minder, maar heb even geslapen. Het is afwachten...... Hopelijk dat het vanavond ofzo alsnog doorzet. Ik laat het zeker weten haha.
Wat betreft die verhuizing hoop ik eigenlijk voor je dat het toch nog rustig blijft daarbinnen, tot na het weekend. Maar zo te lezen ben je er zelf toch wel klaar voor. Het duurt hoe dan ook niet lang meer!
Als het nu rustig blijft zijn we vanavond nog in onze eigen woning. Dan moeten we welliswaar daar nog veel uitpakken maar dat kan later wel. Als de meubels maar weer goed staan en alles natuurlijk schoon is. wel zo jammer dat de bouwvakkers het niet stofvrij afleveren. Daar staat het bed ook omhoog en met onze eigen spullen en de commode voor de beeb enzo is het allemaal een stuk handiger. Dus dat willen we eigenlijk vandaag klaar hebben!
oké, dan even een aanmoediging voor de bouwvakkers, verhuizers en vicaman: zet 'm op! gauw afronden die verhuizing, want er moet een kindje geboren worden!