verdoving tandarts en bv?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mowtom, Jan 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi hoi,

vraagje; ik moet morgen naar de tandarts en aangezien ik de vorige keer zwanger was heeft ie toen een gaatje niet gevuld dus ik vermoed dat dat morgen wel gaat gebeuren. Maar mag ik een verdoving krijgen als ik bv geef? Kijk met bepaalde medicijnen mag ook niet met bv dus ik vroeg het me af!?!?! Weet iemand dit toevallig?

Groetjes

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen probleem, de verdoving werkt lokaal en is veel zwakker dan wat je bijvoorbeeld na een bevalling bij het hechten zou krijgen.

3. yoshi79

yoshi79 Lid

Jan 25, 2008
    55
    0
    0
    ik heb ook wel eens ergens gelezen dat de baby hier toch wel suf van kan worden. Daarom stel ik mijn bezoek aan de tandarts nu uit.. (goh, wat een ramp ;) )
    Maar mocht het toch geen kwaad kunnen, dan moet ik toch maar eens een afspraak maken.. :(

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, dan moet het wel een HEEL grote verdoving en een heel KLEINE baby geweest zijn hoor...plaatselijke verdovingen blijven echt grotendeel plaatselijk en de moleculen van de verdovende stof zijn te groot om via de melkkliercellen in de melk terecht te komen...

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry dirksmama, ben ik het niet helemaal mee eens. In de gebruiksaanwijzing van de anesthesievloeisof die wij in de praktijk gebruiken (ook bij bv-gevende mama`s) staat wel degelijk dat het in geringe mate over gaat in de moedermelk. Maar wel in bijna/zo goed als verwaarloosbare hoeveelheid. En het ene kind is er natuurlijk gevoeliger voor als het andere. ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die info over de te grote moleculen heb ik van Prof. Peter Hartman uit Perth, die erg veel onderzoek naar borstvoeding doet.
    Maar kan best natuurlijk dat er in de aangemaakte vloeistof andere zaken zitten die in melk kunnen komen.

7. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    He Mowtom hoe is het gegaan?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ](*,) ](*,) ](*,) heb ik hier nou serieus op een 'oude' vraag zitten antwoorden? Ooowwww, hoe dom kan ik zijn! :oops:
    Dus idd, hoe is het gegaan mowtom?

@ dirksmama, aha tja, dat weet ik niet, ik weet alleen wat er in de gebruiksaanwijzing staat.

Share This Page