Ik ben inmiddels bijna 33 weken zwanger en heb ontzettend moeite met eten. Ik heb totaal geen honger en als ik al trek begin te krijgen dan is dit na 2/3 happen wel verdwenen. Nu weet ik dat je juist in de laatste periode extra gezond moet eten en drinken maar ik krijg het gewoon niet weg... Wel heb ik ontzettende dorst dus ik drink wel genoeg en gevarieerd. Ik ben erg klein van stuk (1.54) en mijn buik staat daarom naar mijn idee ook continu onder spanning. Ik heb erg veel last van harde buiken (om de 2 a 3 minuten) maar die konden tot nu toe geen kwaad. Dit is namelijk twee dagen gecontroleerd via de ctg in het ziekenhuis. Maar kan dit iets te maken hebben met mijn "vol" gevoel? Ook slik ik ijzertabletten tegen bloedarmoede en kan hierdoor moeilijk naar de wc waardoor ik dus ook letterlijk het gevoel heb van vol zitten en na een paar dagen niet kunnen poepen dus gewoon moet overgeven. (sorry voor de details) Het kindje is deze week tijdens mijn opname gemeten en is 2170 gram dus is zeker niet te licht voor deze termijn toch? Mijn man maakt zich erg veel zorgen dat ik veel te weinig eet, en ik natuurlijk ook. Heb je tips?
Hallo, Doordat je zo " vol" zit heb je weinig eetlust, probeer verspreid over de gehele dag kleine beetjes te eten. Slik je ook multivitamines? Als je die niet slikt ga die dan slikken dan krijgen je in ieder geval je mineralen en vitamines binnen. Die kleine die groeit wel en die pakt dan de voedingsstoffen van jou af dus daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken. 2170gr is een prima gewicht bij dit termijn. Blijf je ondanks veel drinken dorst houden dan moet je even de suiker laten controleren via je verloskundige want veel dorst kan wijzen op suikerziekte. Door de harde buiken kan je ook een vol gevoel hebben, houdt de harde buiken wel in de gaten, blijft de regelmaat en wordt het pijnlijk dan opnieuw aan de bel trekken. Probeer voor de moeizame ontlasting evt. rosevice laxo. En veel vezelrijke voeding om de stoelgang te stimuleren Groetjes Ineke