Ik heb twee jaar intensief aan zumba gedaan. Toen ik zwanger werd ben ik daarmee gestopt. De zwangerschap ging niet goed en door een hoop ellende heb ik een half jaar niet gesport. Ik ben nu 3 lessen weer begonnen en heb net ontdekt dat ik weer zwanger ben (jippie). Maar ben ik nu te kort bezig om door te gaan met zumba of zou het wel kunnen?
afhankelijk hoe je je voelt en hoe je conditie is door blijven gaan zoals je gewend bent, of anders een tandje lager, maar stoppen met sporten hoeft niet
je hoeft niet te stoppen met sporten hoor... maar wel goed naar je eigen lichaam luisteren. voor de baby kan het tenminste geen kwaad, zolang jij er geen last van krijgt.
Ik doe al 2 jaar zumba en nu nog steeds. Je kunt gewoon lekker meedoen en idd een tandje minder als het te zwaar wordt. Geef het ook aan bij je lerares. Kan ze je mee in de gaten houden qua bewegingen. Is prima te doen hoor om je buikspieren zoveel mogelijk te ontzien. Succes!
Dat is volgens mij juist meer verder in de zwangerschap. dan kunnen je buikspieren namelijk zo uitrekken dat ze na de bevalling niet meer mooi terug aansluiten op elkaar gewoon lekker blijven sporten zolang je je er goed bij voelt, dit wordt juist ook aangeraden om soepel te blijven (en voor je conditie) anders heb je kans dat je straks alleen nog maar op de bank kunt blijven zitten omdat je zo stijf als een plank bent
Ik doe ook zumba, 1x in de week. Heb het gelijk mijn instructrische verteld toen ik zwanger bleek te zijn. Ik moest gewoon mijn eigen tempo bepalen en verder lekker meedoen. Alleen ik mag mijn buikspieren niet meer trainen. Dus die gewoon niet aanspannen tijdens het sporten en verder gewoon lekker meedoen. Ik deed ook nog hardlopen maar daar ben ik wel gelijk mee gestopt. Dit i.v.m. de kans dat je heel snel wat verstuikt omdat de hormonen je gewrichten wat week maken. (verteld door instructrische)