Ik heb twee jaar intensief aan zumba gedaan. Toen ik zwanger werd ben ik daarmee gestopt. De zwangerschap ging niet goed en door een hoop ellende heb ik een half jaar niet gesport. Ik ben nu 3 lessen weer begonnen en heb net ontdekt dat ik weer zwanger ben (jippie). Maar ben ik nu te kort bezig om door te gaan met zumba of zou het wel kunnen?
afhankelijk hoe je je voelt en hoe je conditie is door blijven gaan zoals je gewend bent, of anders een tandje lager, maar stoppen met sporten hoeft niet
je hoeft niet te stoppen met sporten hoor... maar wel goed naar je eigen lichaam luisteren. voor de baby kan het tenminste geen kwaad, zolang jij er geen last van krijgt.
Ik doe al 2 jaar zumba en nu nog steeds. Je kunt gewoon lekker meedoen en idd een tandje minder als het te zwaar wordt. Geef het ook aan bij je lerares. Kan ze je mee in de gaten houden qua bewegingen. Is prima te doen hoor om je buikspieren zoveel mogelijk te ontzien. Succes!
Dat is volgens mij juist meer verder in de zwangerschap. dan kunnen je buikspieren namelijk zo uitrekken dat ze na de bevalling niet meer mooi terug aansluiten op elkaar gewoon lekker blijven sporten zolang je je er goed bij voelt, dit wordt juist ook aangeraden om soepel te blijven (en voor je conditie) anders heb je kans dat je straks alleen nog maar op de bank kunt blijven zitten omdat je zo stijf als een plank bent
Ik doe ook zumba, 1x in de week. Heb het gelijk mijn instructrische verteld toen ik zwanger bleek te zijn. Ik moest gewoon mijn eigen tempo bepalen en verder lekker meedoen. Alleen ik mag mijn buikspieren niet meer trainen. Dus die gewoon niet aanspannen tijdens het sporten en verder gewoon lekker meedoen. Ik deed ook nog hardlopen maar daar ben ik wel gelijk mee gestopt. Dit i.v.m. de kans dat je heel snel wat verstuikt omdat de hormonen je gewrichten wat week maken. (verteld door instructrische)
bedankt voor alle reacties! Ik blijf voorlopig wel sporten, kijken hoe het gaat en inderdaad eigen tempo bepalen Ben alleen een beetje bang het hardop tegen iemand uit te spreken, bang om het te jinksen... ben nog zo bang dat het weer mis gaat
Ik ben gisteren naar de zumba geweest en op zich ging het heel goed... ik heb niet te fanatiek gedaan. Ik voelde alleen af en toe een steekje ter hoogte van mijn baarmoeder... wat je ook wel eens voelt als je opstaat oid. Is dat normaal?
hoi! Ik ben sportinstructrice en geef onder andere ook zumba! Wat zo fijn is aan zumba is dat je je eigen tempo kunt bepalen! Er zijn altijd alternatieve passen te verzinnen om het moment dat er veel gesprongen word in een nummer! Gaaf het op tijd aan bij je instructrice en ze zal wel op je letten! In principe kun je alles bij zumba gewoon mee doen tot dat het voor jezelf niet meer lekker voelt! tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik tot 26 weken nog intensief steples gegeven.. Toen begon ik het gevoel te krijgen dat ze er uit ging vallen haha. Ben het toen iets rustiger aan gaan doen! Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!! gr JVD
over die steken in je buik hoef je je geen zorgen te maken meis, dat is bandenpijn, bij een plotse beweging kan het dat je last hebt dat 1 van de banden te hard trekt, is een paar seconden vervelend voor jou ma voor de kleine niks aan de hand hoor Over die buikspieroefeningen, mij hebben ze verteld dat je gewoon buikspieroefeningen mag blijven doen juist in het begin omdat an je buik nog niet in de weg zit, laterna als je buik gegroeid is zal je het zel niet prettig meer vinden om buikspier oefeningen te doen, dus zoals al eerder gezegt, geef het aan en luister goed naar je eigen lichaam, die weet immers beter dan wie dan ook wat jij aan kunt Oja bij ons zwangerschapsclubje zit ook een meid die nog steeds aan zumba doet en die nu pas een beetje begint af te remmen, dus 20 weken zwanger zeg ma, ma dat verschilt egt per persoon, gewoon lekker doen waar jij je prettig bij voelt Blijven sporte is ook heel goed voor je als je dat al langere tijd deed, zo behoud je tenminste je conditie en die extra zwangerschapskilo's gaan er ietsje sneller vanaf hihi Veel zumbaplezier En vooral een fijne zwangerschap! Liefss Adorable
Afgelopen vrijdag heb ik nog een zumba les gevolgd, maar ik moet toegeven (en dat doet best een beetje pijn) dat het ook wel de laatste was. Het voelt gewoon niet prettig meer en als je niet alles kunt geven tijdens zo'n les is het ook niet meer zo leuk om te doen. Ik ben nu 24 weken zwanger, dus volgens mij kun jij nog een tijdje door! Je voelt het vanzelf als je lichaam het niet meer aan kan!