Verdoving tandarts?

Discussion in 'Gezondheid' started by Sandra1982, Nov 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Daarstraks heb ik een kwart van een kies afgebeten, toen ik lekker wat popcorn zat te eten.
    Dus, zal die kies geboord en gevuld moeten worden.... :evil:
    Mag je tijdens zwangerschap een verdoving krijgen bij de tandarts?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    ja hoor mag gewoon! Ik heb ook meerdere keren tijdens mijnz wangerschap een stukje kies afgebeten. Ik heb toen ook verdoving gehad. Volgens mij is het zelfde soort verdoving als verloskundigen gebruiken.

3. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ja, mag. Wel even zeggen dat je zwanger bent, voor de zekerheid.

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    De ene tandarts zegt van wel en de ander zegt weer van niet. Tenminste dit heb ik begrepen.
    Maar ja, je kunt moeilijk met een kapotte kies blijven rondlopen.
    In ieder geval melden dat je zwanger bent!

Succes

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mij is verteld dat het gewoon mag omdat het maar een kleine hoeveelheid verdoving is

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En bij mij weer niet. Maar dit komt ook omdat ik een kroon moet, misschien daarom?

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik heb heel wat verdoving bij de tandarts gehad en dan ook nog eens heel vroeg in de zwangerschap (wist pas 2 dagen daarna dat ik zwanger was en had ook geen vermoeden)
    Mijn huisarts heeft het toen opgezocht voor mij en zei dat het geen kwaad kon.
    Daarbij gaat het om een plaatselijke verdoving.

Groetjes Anita

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Nou dan weet ik dat.. Ik ben echt panisch voor boren bij de tandarts, en ook voor de spuiten.
    Maar toen ik nog klein was heeft de tandarts een keer proberen te boren zonder verdoving, omdat ik er zo bang voor was, en toen raakte hij een zenuw...

Dus boren zonder verdoving is er voor mij niet bij.

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik heb gehoord dat er verdoving met en zonder adrenaline is. Door de adrenaline bloedt het minder, maar is weer niet goed als je zwanger bent. Dan krijg je dus gewoon een verdoving zonder adrenaline en is er niets aan de hand.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maae ik hoop toch dat bij een gaatje vullen er helemaal geen bloed aan te pas komt, anders doet de tandarts toch iets niet goed :) ;)

11. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    als het nodig is dan mag een verdoving maar als het niet nodig is, bijv zoals bij mij vervanging van oude vullingen, dan liever uitstellen.
    De verdoving kan langer doorwerken dan normaal (bij mij is het normaal pas na een uurtje of 10 weg) en je kunt sneller last krijgen van bloedende tandvlees.
    Mijn tandarts zei dat het geen kwaad kon (hij wil vast nog op vakantie ofzo, want hij wil 5 vullingen tegelijk vervangen) maar de verloskundige raadt het mij af.

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Heb je helemaal gelijk in, haha. Zoiets stond gewoon in mijn zwangerschapsboek, maar denk dan wel dat het om dingen gaat zoals een kies trekken ofzo. Dan zullen ze in de zwangerschap de adrenaline weglaten en dus zal het meer bloeden. Voor een gaatje vullen zal zoiezo geen adrenaline in de verdoving zitten denk ik. Hebben we eigenlijk geen tandarts(assistente) die dit nu eindelijk eens goed uit de wereld kan helpen?

13. wendy25

wendy25 Lid

Mar 6, 2006
    28
    0
    0
    bloemist
    enschede
    ja ik heb dus ook een probleem bij mij is de halfe kies afgeknapt maar ik moethem laaten trekken en dat doet die van mij niet de eerste 3 maand niet en de laatste 3 maand niet alles wat daar tussen komt mag wel liefs wendy

14. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Mijn moeder is tandartsassistente :D Zij zegt dat verdoven geen probleem is, je moet alleen wel aangeven dat je zwanger bent dus ik neem aan dat er idd verschillende soorten verdoving zijn.

15. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    is er geen verschil per persoon, omdat het normaal bij mij al veel langer duurt dan bij andere mensen. Ik heb er 10 uur later gewoon nog last van.

16. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ja, dat kan dat de ene er veel langer last van houdt dan de ander. Kan geen kwaad om dat ook te zeggen tegen je tandarts. Misschien is er wel een verdoving die wat sneller uitwerkt.

17. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik moest al helemaal denken aan de Dentist, die film met die getikte tandarts :)
    Ik heb gewoon verdoving gehad, de tandarts wilde eerst kijken of het zonder ging. Maar toen hij met dat luchtdingetje in de kies spoot, ging ik zowat door de stoel van de pijn :evil: dus zonder verdoving ging al niet.

Share This Page