Goedemorgen, ik heb een zoontje van 7 weken oud. Hij doet alles perfect behalve goed aankomen. Hij krijgt 6 voedingen per dag (overdag want hij slaapt van 23.00 tot 06.30) om de 3 uur. Nu komt hij gemiddeld 100 tot 120 gram per week aan maar het cb vind het steeds wel erg aan de lage kant. Hij weegt 4230 en is 56 cm lang. Gisteren zeiden ze zelfs dat ik er misschien rekening mee moest houden dat we over moeten naar fv. hij krijgt nu volledig bv en na de voedingen ziet hij wel tevreden uit hij komt ook meestal pas weer na 3 uur voor de volgende voeding en hij heeft voldoende luiers en hij is alert en lacht de hele tijd dus naar mijn idee wel goed. Wel kolf ik om 23.00 en 's morgens 1 kant zodat mijn vriend de laatste fles kan geven en voor een beetje voorraad. Nu kan ik niet zo heel veel kolven naar mijn idee namelijk s avonds gemiddeld 60 tot 80 cc in totaal en s morgens 80 tot 100 cc (1 kant ) dus of dat voor straks nog genoeg is? Ik doe s avonds ook al wat extra in zijn flesje (120cc) zodat hij hopelijk wat meer aankomt. wat denkt u kan ik inderdaad beter overgaan op fv? Ik wil zo graag minimaal de 3 maanden volhouden. groetjes jessica
Je doet het heel goed. Je voedt je kindje volledig, hij plast, is vrolijk en alert en hij is goedlachs. Je kindje volgt gewoon zijn eigen lijn in groei. Extra kolven is prima zoals je doet. Evt. kun je na iedere voeding met je hand de laatste melk eruit kolven. Wanneer je dit opvangt in een dopje of bekertje kun je het ook weer nageven. Moeders die met de hand nakolven na het voeden melden dat ze makkelijker en langer hun voeding in stand houden. Ook is de voeding die na het voeden uit de borst wordt gehaald lekker voedzaam! Goed voor groei dus! Nakolven hoeft helemaal niet intensief te zijn hoor: gewoon even beide borsten stimuleren, een paar minuten is al prima. Voedt je beide kanten per voeding? Wanneer je 80-100 aan 1 kant kolft vind ik dat heel mooi. Kortom: geen paniek, gewoon lekker doorgaan en bij twijfel weer bij ons langskomen