Hallo meiden, Ik ben al een tijdje aan het hardlopen, ik loop met n uurtje ong 10km En heb ook een hardloop evenement over 3 weken. Ik ben dan tegen die tijd als het goed is 7 weken zwanger. Nu lees ik er veel over en lees dat het goed is om gewoon door te gaan maar wel te luisteren naar je lichaam... Hoe denken jullie daar over en wie sport nog steeds vrij intensief tijden zwangerschap?
Ik heb door gelopen tot 24 weken alleen veel lager tempo en niet in de zon.. Beetje joggen zeg maar.. Heerlijk muziekje op en hoofd leeg maken mis het heel erg.. En lopen is gewoon niet het zelfde
Met 7 weken zwangerschap verwacht ik weinig problemen, behalve als je kotsmisselijk bent of doodvermoeid. Ik ben (was?) zelf ook fanatiek hardloopster, maar begin vanaf de 12 weken echt last van mijn buik te krijgen. Dat is behoorlijk vroeg, want sommige dames lopen nog maanden door. Het hangt puur van je lichaam af. Luister naar de signalen, en dan is sporten juist heel gezond. Nu de kleine net is geboren, kan ik niet wachten tot ik over een paar weken weer kan starten met opbouwen. Heerlijk, om straks weer te mogen beginnen na de maanden zwangerschaps-pauze.
Ben het eens met bovenstaande berichten. Heb er laatst ook vanalles over opgezocht, omdat ik nu weer ben begonnen met hardlopen na een paar maanden 'rust'. Ben nu (nog) niet zwanger, maar wilde weten of ik het slim was om weer op te pakken en te blijven doen. Luister naar je lichaam en probeer geen records te verbreken
Als je je goed voelt, lijkt me dit geen enkel probleem! Je lichaam geeft het heus wel aan, neem dat maar van mij aan . niet over je grenzen gaan dus.... Veel succes!