Ik geef mijn zoontje van ruim 3 weken borstvoeding, maar het is nog steeds vreselijk pijnlijk. Mijn tepels zijn rood, er zitten wondjes op die een beetje etteren, ze prikken de hele dag door en zijn extreem gevoelig. Ik moet altijd een BH dragen, omdat het al pijn doet als mijn tepels bijvoorbeeld de stof van mijn t-shirt raken. Deze pijn heb ik eigenlijk al vanaf de eerste paar dagen. Volgens de kraamverzorgster leg ik de baby goed aan. De pijn is inmiddels zo erg dat ik iedere keer weer tegen de voedingen op zie. Nu las ik een artikel over spruw. Het was net alsof ik het geschreven had! Mijn zoontje heeft ook een witte tong, had rode bultjes op z'n billen, etcetera. Ik ben in mijn leven verscheidene malen behandeld voor candida. Ik heb de huisarts gebeld en gevraagd om een recept. Maar volgens hem is er niets aan de hand en moet ik gewoon op deze manier verder gaan. De witte tong bij de baby is normaal en gaat vanzelf weg, zei hij. Ook zei hij dat pijnlijke tepels absoluut NIETS met spruw te maken hebben en dat het normaal is dat vrouwen pijnklachten hebben bij het geven van borstvoeding. Hij weigert me dan ook te helpen. Toen ik vroeg wat ik dan tegen deze vreselijke pijn moest doen, zei hij dat ik dan maar moest overwegen om te stoppen met borstvoeding !? Mijn vraag is wat jouw mening is. Het kan toch niet zo zijn dat ik iedere keer weer met tranen in mijn ogen mijn zoontje moet voeden?
Wanneer je echt denkt dat je last hebt van spruw wat heel goed zou kunnen zijn adviseer ik je om contact op te nemen met het consultatiebureau. ga naar het inloopspreekuur of bel hun bereikbaarheidsnummer en vraag waar je snel terecht kunt. Op het consultatiebureau kunnen ze je kindje bekijken en goed naar de witte aanslag in zijn mond. zei weten precies waar ze op moeten letten. Ook weten zei vaak al wel hoe de desbetreffende huisarts reageert mogelijk uit ervaringen met andere moeders en kunnen je vast adviseren hoe je dit aan moet pakken. Laat ze desnoods op papier schrijven wat er aan de hand is en wat er tegen gedaan kan worden en neem dit mee naar je huisarts om deze te overreden. succes