Verdovingen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Chelsea, Aug 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Vandaag naar de tandarts geweest, en kreeg een verwijsbrief voor de kaakchirurg.
    Er moet een verstandskies uit :(
    Ik krijg dan verdovingen, is dit schadelijk :(:
    Ben natuurlijk druk bezig met klussen enzo :(

2. carla 2028

carla 2028 Actief lid

Jul 27, 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    nou ik heb geen idee, ik zou zeggen dat het niks uitmaakt, maar je kunt vast wel ergens van internet die informatie vandaan halen.

succes

3. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    of even de kaakchirurg bellen en vragen of het schadelijk is. Maar denk het eerlijk gezegd niet.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hang ervan af wat voor soort verdoving ze gebruiken. Ik zou gewoon ff vragen voordat je een afspraak maakt.

5. Niet meer actief

zolang je nog niet zwanger bent is het natuurlijk niet schadelijk.
    En volgens mij de eerste maand van de zwangerschap ook niet...

6. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Ik moet eind van deze week ook naar de tandarts, en ook verdoving. Maar ik weet dan nog niet of ik zwanger ben want ik zit dan nog een week voor mijn NOD. Dan zou het toch nog geen kwaad kunnen? Ze zeggen toch dat het kindje pas later aangesloten wordt op je bloedbaan? En de verdoving is natuurlijk heel plaatselijk. Maar toch weet ik het niet zeker. Weet iemand er meer over?

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nee hoor is niet schadelijk meid, je gaat doorgaans 1 tot 2 keer per jaar naar de tandarts en ook als je zwanger bent, en juist als je zwanger bent moet je extra goed op je gebit letten, ik ben bij beide zwangerschappen gewoon naar de tandarts geweest en de 2e keer kreeg ik terwijl ik 6 mnd zwanger was ook gewoon verdovingen omdat ik een wortelkanaalbehandeling kreeg...en aan mijn buik was echt wel te zien dat ik zwanger was en dat wist de tandarts ook en het was geen probleem...dus al helemaal niet als je zwanger wilt worden....

succes

8. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Tja je hoort soms van die verhalen, soms weet ik ook niet meer wat nou wel en niet mag :(: Ik hoorde wel eens dat het in de eerste 3 maanden van de zwangerschap schadelijk kan zijn.

Ja dat je tijdens de zwangerschap extra goed op je gebit moet letten heb ik ook wel eens gelezen.

9. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Als ik bel voor de afspraak te maken vraag ik het wel ff voor de zekerheid.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sommige verdovingen kunnen wel schadelijk zijn, dus ik zou gewoon overleggen. En anders zou ik voor de zekerheid/gemoedsrust net na mijn ongi gaan.
    Ik denk dat de tandarts van Smoekie dan een verdoving heeft die wel veilig is.

@jebentzowelkom: het is idd een plaatstelijke verdoving maar dat kan wel invloed hebben hoor, sommige zalfjes mag je immers ook niet gebruiken als je zwanger bent, en die smeer je ook alleen maar op je vel.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    er werd bij het trekken van mijn verstandskies eerst een foto gemaakt en daar werd wel erg nadrukkelijk gevraagd of ik zwanger was, dus mss toch eerst even rvagen? een plaatselijke verdoving maakt niet uit, dat weet ik wel vanwege een opratie die ik zal krijgen

12. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,632
    0
    0
    hutje op de hei
    oh ik zit ook met dat probleem
    er moet bij mij een kies uit mijn gehemelte gesneden
    en dan willen ze die tussen mijn gewone kiezen plaatsen

liefs samantha

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik moet morgen naar de tandarts

VRESELIJK!
    Ik vind het geen super sympathieke man en daarnaast heb ik ook nog eens last van m'n kiesje :(
    Het is een controle afspraak (die ik al 3x verzet heb) en die nu door moet gaan .....
    1 ding alles wat moet gebeuren...doen ze maar over 2 wk..ik wil geen enkel risico lopen qua verdoving en rontgen foto';s
    Zal een zware dobber worden, maar hij kan de pot op!

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat wordt lastig plannen dan?! ik werd opgeroepen voor die afspraak en moest in eerste istantie twee maanen wachten, heb het met mazzel weten te vervroegen. denk dat het dan niet te doen is als jij je cyclus kalender er naast legt voor het plannen. Zoalng ik niet zwanger ben gaan dat soort dingen gewoon door. wie weet duurt het nog twee jaar, kan niet mijn hele leven in de pauze stand zetten....

Share This Page