hallo... ik heb een vraagje.. ik ben pas bevallen van een mooie dochter maar nu heb ik een vraagje.. wanneer kun je opnieuw zwanger worden??
wat ik heb gehoord is dat je zo'n beetje gelijk zwanger kan worden... nu is gelijk wel heeeeel snel maar er word vaak gadacht van , zolang ik bloed kan het niet , nou dat is dus een foutje. een kennis van mij haar dochter was 2 mnd en toen was ze weer zwanger van der inmiddels 2e dochter, en een ander vriendin van mij heeft ze ook (te) snel achter elkaar gehad. Toen haar dochter 3 mnd was was ze weer zwanger van der zoon beide kinderen zijn nu in december jarig ze schelen precies een jaar... en zei dacht dat het iet kon omdat ze nog vrijlang ( tot derde maand) bloede, pas toen ze daarna na 3 mnd geen ongi had liet ze zich checken en bleek al weer een aantal weeken zwanger
ik heb ook wel eens gehoord dat het geven van borstvoeding de cyclus het opnieuw vruchtbaar worden uit stelt.
Nou dat is dus een bakkerspraatje want ze gaf borstvoeding ze moest toen ze 8 mnd was der dochter eraf halen en kolven tot de volgende erwas , dus ze had continu borstvoeding
is natuurlijk geen klakkeloze regel..... maar meer iets wat moeder natuur zelf reguleert en niet bij elke vrouw hetzelfde is
mijn man wil namelijk nog een kindje... en we willen openieuw zwanger proberen te worden wanneer ons dochtertje 4/5 maanden is. dus vroeg me af of dat mogelijk was.... en of dat niet gevaarlij kis
je hoort dat wel vaker, maar misschien dat je je vraag aan een verloskundige kunt rvagen hier op het forum? zij hebben er natuurlijk het meeste verstand van. hoop iig dat het zo snel mogelijk raak is voor jullie!
ik denk dat het wel gaat. Ik heb het in mijn omgeving al zo vaak gehoord dat mensen heel snel achter elkaar kinderen willen. Als jullie hier beide klaar voor zijn, zowel je man als (vooral) jijzelf, denk ik dat dit geen probleem moet geven. Ik zelf wil ook vlug kinderen achter elkaar maar niet zo vlug. Ik zou persoonlijk zeggen geniet eerst lekker van de eerste voordat je begint te piekeren over een tweede, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keus. en idd misschien even aan de VK vragen. suc6 ermee!
Ze zeggen dat het beter is om 9 maanden te "ontzwangeren" Weet niet wat er van waar is uiteraard (ben geen arts) maar ik kan me heel goed voorstellen dat je lichaam moet herstellen. Na mijn miskraam (hele vroege miskraam) merkte ik zelfs dat ik 2 cycli nodig had om weer op gang te komen. Ieder lichaam is anders uiteraard. Succes met jullie beslissing maar geniet iig eerst van jullie hummel.
Zolang je borstvoeding geeft wordt er een hormoon aangemaakt waardoor je minder vruchtbaar bent. Veel vrouwen denken daarom "veilig" te zijn in die periode. Maar het wilt niet zeggen dat je dan niet zwanger kunt raken. Het komt maar al te vaak voor dat vrouwen zwanger raken tijdens de borstvoedingsperiode.
hoi ik heb wel eens ergens gelezen dat als je pas bevallen bent dat je erna eens zo voorzichtig moet zijn omdat je dan heel vruchbaar bent kweet nou wel niet of het waar is he meid ..Maar heb dat ergens eens opgevangen! Dikke knuffel sara
zodra je bevallen bent schijn je super vruchtbaar te zijn een vriendin van me was 2 jaar geleden net bevallen van een zoon,haar kindje was net een maand oud toen bleek ze weer zwanger te zijn (ongelukje) haar zoontje en dochter schelen 10 maanden
Mijn man wil namelijk nog een kindje?? jij toch ook? Ik zou mijn lijf in ieder geval de kans geven te herstellen van de zwangerschap. Plus en dit is mijn mening, lijkt met het eerste jaar van een kindje best zwaar, en dan ook nog zwanger, mijn keus zou het niet zijn.
tja meningen verschillen natuurlijk maar ten eerste kun je direct nadat je bevallen bent wel degelijk weer zwanger worden...veel vrouwen denken niet zwanger te kunnen worden omdat ze volledig bv geven, maar vaak is al gebleken dat dat dus niet altijd zo is.... ik ben het persoonlijk heel erg met natas eens dat je je lichaam toch ook even rust moet gunnen om bij te komen van de zwangerschap - bevalling....ik moest er toch echt de 1e 8 wkn niet aan denken om wat te doen in bed zeg.....had die rust ook echt wel nodig.. je man wil graag een kindje schrijf je maar hoe zit het met jou??? ben jij er nu na 2 wkn ook alweer aan toe??? vergeet niet dat er nog steeds een hele hoop op je af gaat komen de komende periode en dat dat lichamelijk best veel kracht kost..als je dan ook direct zwanger zou worden weet ik niet of dat nou zo heel goed is voor jou en je lichaam en daarbij je wilt toch alle tijd besteden aan het kleine wonder wat jullie net op de wereld hebben gezet?? meid denk er goed over na voor je een beslissing neemt, en houd er rekening mee dat het geven van bv er niet altijd voor zorgt dat je onbeschermt kunt vrijen... wat je ook besluit (wilt) denk er goed over na en beslis je dat jullie er toch direct weer voor willen gaan dan heel veel succes met zwanger worden...idd zeggen ze dat je juist nadat je bevallen bent vruchtbaarder bent dan normaal.... succes