Verdraagzaamheid en irritaties

Discussie in 'Corona forum' gestart door Manolito, 16 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Ja dat is bij mij eigenlijk ook geen corona gerelateerde ergernis. Ik noem dat vaak het 'alleen op de wereld'-syndroom.
     
    Maslov en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Omg, dat is wel heel erg! :roflmao:

    Ik heb zelf ook niet veel met de maatregelen omdat ik er heel anders in sta, maar ik houd mij er wel aan, uit respect voor anderen.

    Daarbij laat ik mij ook niet vaccineren, maar zal een ander niet veroordelen die dat wel doet. En nee, ik geloof dat dat er chips of complete aluminiumfolierollen in het vaccin zitten hoor.

    Mensen willen op een of andere manier zo graag hun mening aan anderen opdringen. Waarom niet accepteren en respecteren dat er verschillende meningen zijn? Daarvoor zijn het tenslotte meningen.
     
    Linnidee en einad vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.612
    25.670
    113
    Vrouw
    Én als hij dan met de kinderen naar het bos gaat?
    Hij gezellige tijd met de kinderen. Jij effe het huis voor jezelf.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.612
    25.670
    113
    Vrouw
    Ojee. Zo iemand ben ik. Ik kan tijdens het boodschappen doen ook helemaal in mijn eigen wereldje opgaan :oops:
    Een supermarkt geeft zo idioot veel prikkels. Dat krijg ik niet verwerkt als ik ook nog eens op andere mensen moet gaan lopen letten. Waarschijnlijk heb ik daarom ook weinig ergernissen van anderen. Ik zie het gewoon niet :roflmao:

    Gelukkig voor jullie bestel ik online tegenwoordig.
     
    MissBlue, SAARC, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Hahaha, goed dat ik dat weet. Zo had ik ook het nog niet bekeken...

    Maar ik denk ook niet dat ik jou dan bedoel in de ergernissen. Eigenlijk komt de ergernis pas als ik bv vraag of ik er even langs mag en de desbetreffende persoon reageert geïrriteerd omdat hij/zij in de weg staat en ik daarbij stoor :roflmao:. Maar er zijn ook mensen die merkbaar een beetje wakker schrikken en dan ben ik juist niet geïrriteerd.

    Het gaat mij eigenlijk om mensen die geen oog hebben voor hun omgeving, omdat ze zichzelf belangrijker vinden. Lastig uit te leggen merk ik :roflmao:. Ik erger me iig niet aan iedereen. Zit hem meer in de interactie denk ik.
     
    Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Hier exact zo. En als je dan excuseer zegt of de kar (met de voet nu) wat aan de kant zet, krijg je nog een vies gezicht ook van sommigen :roflmao:
    .
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Zo jammer dit .
    Er zijn genoeg redenen waarom mensen niet alleen boodschappen kunnen doen, die vaak ook aan de buitenkant niet zichtbaar zijn. Fijn te weten dat er ook mensen zijn die zich daarom kunnen verkneukelen als ik of anderen met een onzichtbare handicap hulp inschakelen om toch de boodschappen binnen te krijgen
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo stond ik vrijdagavond in de supermarkt met dochter. We gingen spullen halen om zelf vogelvoer te halen en ijs wat we van hun het lekkerste vinden. Staan we uitgebreid bij dat ijs, dochter zag vanalles lekker ander ijs. Nou, uiteindelijk klaar met kiezen, ik draai me om met de kar en staat daar op zn gemak een man te wachten op ons. Ik had het gewoon niet door, voelde me wel superlullig! Hij kon er gelukkig om lachen. :)
     
    Mamafiets en Adje vinden dit leuk.
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Ik heb het over de gezonde volwassen personen, die prima in staat zijn om hun boodschappen zelfstandig te doen en er bewust voor kiezen om, ondanks de oproep van de overheid en supermarkten de boodschappen zoveel mogelijk alleen te doen, dit dus aan hun laars te lappen.
    Want laten we wel wezen, al die mensen die ik hier op zaterdag gezellig saampies hun boodschappen zie doen mankeren voor het grootste deel echt helemaal niks.
    Ik zeg er nb nog bij dat ik het bv niet over ouderen heb die hulp nodig hebben, maar dat gedeelte laat je nu voor het gemak even weg uit de quote.
     
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ja omdat ik niet in de groep ouderen val. En veel mensen met een onzichtbare handicap vallen niet in de groep ouderen.

    Aan de buitenkant kun jij niet zien of iemand b.v een hersentumor heeft of NAH of kanker of MS of wat dan ook. Je gaat af op het uiterlijk, als deze oud is dan snap je het , als iemand in een rolstoel zit zal je het ook begrijpen. Maar als er aan de buitenkant niet zichtbaar is dan val je onder het kopje gezond en dan mag je schijnbaar oordelen.
     
    Averlhach en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.269
    4.136
    113
    Wat vreselijk, en vermoeiend ook.
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    #52 Adje, 17 jan 2021
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    Dat van die ouderen was maar een voorbeeld... Als je het niet erg vind dan laat ik alle uitzonderingen die ook benoemd kunnen worden weg en zal ik herhalen welke groep ik bedoelde (dat gaat nl een stuk sneller):
    Ik heb het dus over de gezonde volwassen personen, die prima in staat zijn om hun boodschappen zelfstandig te doen en er bewust voor kiezen om, ondanks de oproep van de overheid en supermarkten de boodschappen zoveel mogelijk alleen te doen, dit dus aan hun laars te lappen.

    En wat betreft het dikgedrukte: dit heb ik nooit gezegd. Dat zijn je eigen woorden en is jouw eigen draai die je aan mijn woorden geeft. Waarschijnlijk omdat je je aangesproken voelt, maar bij deze: het gaat dus niet om jou of wie dan ook die hulp nodig heeft of biedt bij het boodschappen doen.

    En nog even voor de (extra) duidelijkheid als ik op zaterdag in de winkel loop en ik kom minstens 6 stellen tegen die gezellig samen boodschappen doen, dan kan je mij niet vertellen dat die allemaal hulpbehoevend zijn. En dus staat het mij geheel vrij om me daaraan te ergeren. Grappig genoeg merkt echt helemaal niemand daar wat van, want dat gebeurt allemaal in mijn hoofd. Die dubbel geparkeerde karren en gezellig keuvelende stelletjes daarentegen merkt iedereen op.
     
    Suzy85, Malbec en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Woehoe die laatste had ik nog niet gelezen, ze worden steeds mooier! :rolleyes:
     
    einad vindt dit leuk.
  14. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @Maslov herkenbaar wel. Het drijft mensen uiteen. Ik hoor ook vaak "respecteer mij keuze". Dat wil ik wel, maar het groepje dat zich niet laat vaccineren vormt gewoon een potentieel gevaar. Ik vind dat moeilijk te accepteren. Alsof een antivaxxer op welke manier ook negatieve invloed zou ondervinden van zijn of haar gevaccineerde medemens.
     
    Manolito, NiVa0230 en Mamafiets vinden dit leuk.
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.198
    113
    Nou valt reuze mee :D
     
    luca75 en Claprose vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Eigenlijk dus gewoon aan de mensen die zich niet de regels houden ?
    Niet abnormaal e.
     
    GossipGirlxoxo en luca75 vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.612
    25.670
    113
    Vrouw
    Ben ik weer gerust gesteld. Ik reageer doorgaans gewoon vriendelijk op mensen. :)

    Snap wel wat je bedoeld denk ik. Dezelfde types die achteraan in een rij staan met een volle kar, en als er dan een extra kassa opengaat meteen daar op af vliegen om als eerste aan de beurt te komen.
     
    Adje, Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.612
    25.670
    113
    Vrouw
    Dat is ook echt zo ontzettend dom!

    Campinggaz is echt veel veiliger en gemakkelijker. Heb ik hier ook in de garage staan. Zogenaamd omdat we graag kamperen. Maar dat is natuurlijk voor wanneer de stroom eraf gaat :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Malbec, einad en Claprose vinden dit leuk.
  19. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat is ook gebeurt vanmiddag, heerlijk!
     
    Adje en Mamafiets vinden dit leuk.
  20. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    #60 Claprose, 17 jan 2021
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    Pas wel op. Russisch gas kan mosterdgas bevatten. Dat vormt dan kleine zuurstofbelletjes in je bloed en dan hecht het coronavirus zich makkelijker aan je bloedplaatjes en als dat dan met 5G in aanraking komt vormt zich een klontje en als je dan naar de huisarts gaat (die in omgekocht door Pfeizer) plaatst die een chip die dan door de Chinezen wordt uitgelezen en dan hebben ze toegang tot je Insta en die gegevens verkopen ze aan bootvluchtelingen die eigenlijk Europa willen veroveren en ons DNA willen klonen

    Dus. Maar wil verder niet onrust stoken of een beetje vreemd overkomen hoor.

    :D grapje hoor
     
    chrystel73, Adje, Malbec en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina