Verdraagzaamheid en irritaties

Discussie in 'Corona forum' gestart door Manolito, 16 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Ja precies, haha! Dan schieten mijn wenkbrauwen altijd wel even omhoog.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha herkenbaar. Man wil op zondag ook altijd iets gezamenlijk doen;)
    Doorgaans hartstikke leuk maar ik praat de jongste regelmatig om dat ze met papa naar het bos kan gaan, de hond nemen ze mee en er is daar een leuke speeltuin. Ik zet ze nog net niet in de auto om ze vervolgens uit te zwaaien ;)
    Heerlijk als ze even weg zijn hihi
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.673
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Sinds maart ben ik niet meer alleen thuis geweest. Terwijl ik in nov '19 dacht meer tijd alleen te krijgen toen jongste zoon naar school ging.
    Nu ook echt letterlijk elk moment van d dag blert er wel een 'mama' tot je er tureluurs van bent.
    Ik vind het dus heerlijk als mijn man de kleintjes even meeneemt. Even rust aan mijn hoofd. Man sip: 'maar ik vind het juist gezellig als je mee gaat'. 'ja schat, snap ik, maar ik wil RUST'!!!!
     
    GossipGirlxoxo, Nataly1972 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vandaag wel een irritatie punt in de winkel. Ik wilde een zakje voorverpakte gesnipperde uien uit de koeling halen. Daar staat een mevrouw voor die koeling met haar kar overdwars. Ik denk ik loop een rondje want moest nog komkommer en paprika hebben. Kom ik weer bij de koeling en staat ze er nog met nu de deur open van de koeling. Ik schuif haar kar opzij en zeg pardon, geen reactie, vervolgens iets harder, pardon maar mag ik er even bij? Een dodelijke blik mijn kant op en zuchtend stapt ze naar achteren. Ik heb snel mijn zakje gepakt en ben weggevlucht;)
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Zo. Hier moest ik toch even hard om lachen :roflmao:
     
    Claprose vindt dit leuk.
  6. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Eerlijk gezegd doe ik ook samen met mijn man boodschappen, omdat we dan veel sneller klaar zijn in minder lang in de winkel hoeven te zijn. Hij gaat groenten, fruit, melk, joghurt en kaas halen en ik vlieg de winkel door voor alle andere dingen. Ieder met zijn eigen lijstje. Ik heb dan van te voren online gekeken of er aanbiedingen zijn. Binnen 10 minuten staan we bij de kassa, laad ik mijn boodschappen over in zijn karretje, ga naar buiten, en hebben we weer voor 2 weken boodschappen.

    We gaan dan wel 's morgens heel vroeg als de winkel net open gaat en er zijn dan ook nauwelijks andere mensen, zodat we niet hoeven te "slalommen" of in de rij te staan.
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Maar wat is hier de toegevoegde waarde van dan? Dat je sneller klaar bent? Maar wel onnodig 1 persoon extra in de winkel/onderweg en in (onbewust) contact met andere...
     
    Sado en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Waarschijnlijk zou ik dan niet eens door hebben dat je met zijn tweeën bent, omdat je wel gewoon efficiënt en los van elkaar boodschappen doet.
    Het opvallende zijn natuurlijk de stelletjes die uitgebreid met zijn tweeën met twee karren alle paden afgaan en daarbij flink wat ruimte in nemen en meestal ook niet echt de moeite doen om daarbij op anderen te letten (maar dat is dus puur wat ik meemaak of me opvalt en zo doet vast niet iedereen het).

    Buiten dat blijf ik het nog wel onnodig vinden om samen boodschappen te doen (voor de gezonde volwassene). Het punt is een beetje dat als iedereen dat zou doen het toch veel drukker zou zijn in de winkel. En op echt drukke momenten er gewoon niet genoeg plek is in de winkel en de karren op zijn.
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben het wel deels met degene waar je op reageerde eens. Aan mij zie je van buiten ook niet dat ik iets mankeer. En nu helemaal met de gebroken ribben en het niet mogen tillen is boodschappen een drama. Dan heb ik AH 1x per week die de boodschappen niet meer naar binnen mag zetten wat betekend tillen wat ik niet mag nu. Heb gelukkig nu de afspraak dat ze de boodschappen in de achtertuin zetten zodat zoon na zijn online les alles voor me naar binnne kan tillen. En dan doen we in het weekend nog 1x boodschappen voor de verse dingen tussendoor. Alleen red ik het niet ivm tillen. Nu doet man dat alleen omdat samen als aso word gezien maar ga veel liever even samen omdat ik graag even op datums van producten kijk, bepaalde merken lekkerder vind enzo. Maar goed dat is helaas niet anders en ik wil me waar ik kan aan de regels houden dus man doet nu in het weekend alleen boodschappen. Weer een uitje minder voor mij. Ik kom nu alleen nog op woensdag op de markt (slager, kaasboer, notenkraam, groente fruit kraam) en voel me dan niet zo schuldig om dochter mee te nemen omdat dit in de buitenlucht is.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Oh, maar dan snap ik heel goed dat je man meegaat om boodschappen te doen. En natuurlijk zie ik niet aan sommige mensen dat ze hulp nodig hebben. Dus zou het kunnen zijn dat ik me onterecht erger. Maar niemand die dat aan mij merkt hoor.
    Degene op wie ik reageerde deed een beetje alsof ik volop mijn ergernissen toon en dat ik het nooit bij het juiste eind heb. Maar dat is natuurlijk niet zo. Er zijn zat mensen die samen boodschappen doen en niks mankeren. En daarbij erger ik me ook niet aan alles en iedereen. Dit was gewoon een voorbeeld van ergernis die kan voorkomen en die is meestal ook afhankelijk van de interactie met de desbetreffende personen. En in de trant van het topic: irritaties kunnen er dan dus wel zijn, maar ik verdraag het allemaal prima.

    Sterkte met je ribben! Dat lijkt me echt heel pijnlijk...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zoals ik je hier “ken” kon ik me er ook al niets bij voorstellen dat jij die irritaties laat blijken. Helaas wel al meerdere malen nu meegemaakt dat mensen die irritatie wel laten blijken of echt uitspreken vandaar dat man nu alleen boodschappen doet in het weekend. Op zich ook geen drama af en toe een ander merk en veel lekkers in huis daarna. En hij kan me niet beschuldigen dat ik niet zuinig boodschappen kan doen want hij spant de kroon in impulsaankopen :roflmao: zo wil hij van mij nooit 2 avonden hetzelfde eten. Gisteren heeft hij boodschappen gedaan en gekookt. Hij had zoveel gekocht en gemaakt dat we vanavond voor een 2e keer chili con carne aten (vond hij nu hij zelf kookte ineens wel zonde weg te gooien) en we nog 4 porties naar mijn oma hebben gebracht voor in haar vriezer :p
     
    Adje en Syane vinden dit leuk.
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Kan ineens veel inzicht geven als je partner die dingen zelf moet doen.
    Wat is er gebeurd dat je ribben gebroken zijn?
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik irriteer me niet snel aan een ander. Ik hou me aan de regels en als een ander dat niet doet vind ik ze vooral dom. Ik spreek mensen aan die zich niet aan de 1,5 meter houden tov mij. Maar dat doe ik vriendelijk en beleefd. Waar ik mijn mond niet over kan houden zijn “vrienden” op social media die onwaarheden mbt Corona en bijv, het vaccin versprijden. Die klakkeloos informatie van fb voor waar aannemen. Dat probeer ik dan wel onderbouwd te weerleggen al is het vaak praten tegen dovenmans oren. De grootste irritatie die ik in deze crisis ervaar is de verdeeldheid. Het verraden van mensen die zich niet aan de regels houden. Ik krijg er kotsneigingen van en al helemaal als dat stiekem gebeurd.
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ben vlak voor de scholen sluiting van de zoldertrap gevallen. Had een te volle wasmand in mijn handen (waar ik niet meer overheen kon kijken) en een kapotte pantoffel, neus stuk waardoor de zool dubbel klapte. Ik weet nog steeds niet wat er gebeurde maar denk dat de neus weer dubbel klapte en ik me daardoor verstapte op de trap en viel de laatste 5 tredes achterover op mijn rug naar beneden. Heb in 2 ribben een scheur precies naast de rugwervel. Eromheen was Het bond en blauw dus de fysio en huisarts vermoeden dat de ribben ernaast gekneusd zijn. Door de plek kon de fysio ook niet veel doen qua tapen om het te ontlasten. Mag gewoon alles doen maar zodra het pijn doet moet ik stoppen (anders duurt het herstel nog langer) en dat betekend dat ik al 4 weken amper kan tillen en niet kan stofzuigen en dweilen. Man doet alles zonder mopperen gelukkig maar ben blij als ik zelf weer wat kan doen. Voor mij dus nu een geluk bij een ongeluk dat de scholen dicht zijn. Dochter is een slaapkop die van uitslapen houd dus kan echt rustig aan doen en ik hoop daardoor dat ik snel
    Van de pijn af ben. Grootste nadeel is dat dit de periode is dat ik het minste pijn van mijn nek heb. 9 februari heb ik alweer de volgende operatie en van die minimale pijn periode heb ik nu niet echt kunnen genieten helaas.
     
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Het sh*t man. Dat is echt balen. Zeker in combi met nu juist een goede nek. Heel veel beterschap!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Zo, heftig zeg, sterkte met je herstel!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Onze oude buren hebben serieus een dieselgenerator aangeschaft voor het geval dat. Die mensen hebben echt nauwelijks apparaten in huis, leefden een enorm saai leven, waren met hun tweeën de godganse dag blaadjes aan het vegen of het grind aan het harken, dat kan prima zonder stroom :roflmao:
    Waren erg vreemde mensen, niet alleen daarom hoor.
     
  18. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Ik irriteer mij aan het feit dat er kromme regels zijn!
    De kinderen mogen niet naar school omdat ze nog aan het onderzoeken zijn hoe besmettelijk de nieuwe variant onder kinderen is maar ze mogen wel sporten. De winterstop van voetbal is voorbij en de velden staan vol met kinderen. Ik gun het ze van harte maar vind dat toch heel vreemd.
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Net als dat hier tuincentrum Ranzijn gewoon compleet open is omdat er een dierenarts in zit maar alle andere tuincentra dicht moeten zijn...

    Bedoel.. Ga dan alleen open op afspraak van de dierenarts..
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar mogen ze ook echt planten verkopen? Of is alleen de ingang open zodat mensen bij de dierenarts kunnen komen?
     

Deel Deze Pagina