Verdraagzaamheid en irritaties

Discussie in 'Corona forum' gestart door Manolito, 16 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben het met je eens dat veel regels krom zijn maar ik denk ook weleens als ik mensen hoor klagen daarover dat toch niet alles als regel voorgekauwd hoeft te worden? Dat eigen logisch verstand gebruiken er ook nog in zit?
    En je voorbeeld van scholen en voetbal. Ja inderdaad niet recht. Maar op school zitten ze met een beetje pech met 30 kinderen in een dicht slecht geventileerd lokaal en op een sportveld staan ze met max. 15 kinderen in de buitenlucht. Denk dat de kans van besmetting in het voorbeeld van voetbal vele malen kleiner is. En dat bedoel ik dus met logisch verstand gebruiken. Omdat het ene niet is afgeschaft betekend het niet dat ze alles wat maar een klein beetje vergeleikbaar is ook maar weer toe moeten gaan staan. Want op die manier kun je elke regel met een situatie vergelijken waardoor die hele regel komt te vervallen. Alle beetjes helpen en in dit geval van jouw voorbeeld is het het beetje van de scholen.
     
    Mar76, Mamaa6 en Syane vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je het al besproken met je man? Ik had daar in de eerste lockdown vreselijk last van en heb dat toen met mijn man besproken. Nu sinds de 2e scholen sluiting ga ik elke avond na het eten een uurtje alleen boven tv kijken en in het weekend gaat man op vrijdag avond met de kinderen naar buiten voor een lange wandeling en op zaterdag of zondag gaat hij met ze op visite een uur o 2 bij mijn zus of bij vrienden van ons. Hij snapt heel goed dat ik af en toe behoefte heb om helemaal alleen te zijn en doet dat nu dus uit zichzelf elke week.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb zulke mensen verwijderd maakt fb weer gezelliger. En mensen die ik om familieband echt niet kon verwijderen heb ik op niet volgen gezet. Dan ben je nog wel bevriend maar zie je hun berichten niet meer op je tijdlijn ;)
    Heb ook even overwogen mijn account te verwijderen maar vind de herinneringen met oude foto's die voorbij komen te leuk om mijn account echt weg te doen.
     
    Linnidee en TanjaK vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wij hebben wel eens de diesel generator van het werk opgehaald toen we op een verjaardags feest zonder stroom kwamen te zitten. Zodat de koelkast en vriezer koud bleven en met het idee dat we de muziek konden laten draaien. Zo een ding maakt alleen zoveel herrie dat we de muziek niet meer hoorden en de gasten moesten schreeuwen om elkaar te verstaan. Gelukkig duurde die stroomstoring maar een uurtje want met die generator was de verjaardag echt in de soep gevallen. Denk dus niet dat je buren (en de rest van de straat) heel blij met die generator zijn als de stroom echt uit zal vallen.
     
    Venelientje vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik riep net dat ik geen irritaties heb en kan er toch 1 verzinnen. Ik weet niet hoe de regels nu zijn mbt opa’s, oma’s en het contact met kinderen? Ik heb nooit meegekregen dat die adviezen weer veranderd zijn. Toch zag ik voor de scholensluiting in december steeds weer meer opa’s en oma’s op het schoolplein om hun kinderen op te vangen. En ik weet niet of het echt een irritatie is of een dikke vette jaloezie als ik al die opa’s en oma’s met hun kleinkinderen zie knuffelen, wandelen en spelen maar oh wat gun ik mijn ouders en kinderen dat ook weer gigantisch. En heel egoïstisch ook mezelf. Ik mis mijn ene woensdag in de 2 weken voor mezelf. En ik mis mijn moeder die een paar keer per week met mijn dochter kwam spelen zodat ik dat even niet hoefde en die paar uur kon doen waar ik zin in had. Winkelen, in bad met een boek, nageltjes laten lakken of gewoon even alleen eruit. Maar ik durf het niet (mijn ouders ook niet) en ik snap dat er geld verdient moet worden maar snap dan weer niet dat mensen die risico’s wel durven nemen met kans op besmetting via de kleinkinderen. Maar nogmaals dit is denk ik mijn jaloezie die spreekt en niet mijn irritatie, al weet ik dat niet 100% zeker.
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.364
    113
    Dat is wel heel vervelend. Ik zie die irriatie ook vooral als iets wat bij mij ligt, dus hou ik het ook bij mij (juist omdat de lontjes al kort zijn tegenwoordig). Snap er echt niks van dat allerlei mensen dit zomaar gaan uiten of uitspreken.

    Is wel een goede les voor jouw man om zelf boodschappen te doen als ik het zo lees :roflmao:. En heel lief dat hij het zo op zich neemt!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.364
    113
    Jeetje... Dat is echt balen! Nogmaals sterkte gewenst
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Ik kan niet alleen gaan (kan niet autorijden), maar als mijn man alleen gaat komt blijft hij heel lang in de winkel en belt hij 4-5 keer naar huis om te vragen of ik dit of dat op het lijstje bedoel. Alleen in de "vers" afdeling kan hij goed uit de voeten.

    Er is een onderzoek geweest waar uit kwam dat er aanwijzingen zijn dat hoe langer je in een "corona wolk" bent, hoe meer de kans is dat je besmet wordt en dat hoe meer "virus" je binnen krijgt hoe zieker je wordt.
    https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/88692
    Vandaar dat we zo snel mogelijk de winkel in en uit willen zijn (Ik zit in de groep met hoog risico) en ik wil ook het gevaar voor besmetting van mijn man zo laag mogelijk houden. Dus niet alleen zo min mogelijk contact met andere mensen, maar ook zo kort mogelijk.

    Contact met andere mensen is er nauwelijks. Meestal zijn er maar 2-3 mensen in de winkel, die ik omzijl (door een ander gang te nemen) , en bij de kassa blijf ik niet staan en ga via een ander poortje naar buiten.
    Verder hebben we allebei zowel een mondkapje als faceshield op en dragen wegwerp handschoenen.

    We hebben in het voorjaar verschillende keren de boodschappen besteld en thuis laten brengen, maar kregen steeds duurdere producten dan we normaal gekocht zouden hebben en dat is voor ons financieel langere tijd niet te doen.

    Gaat bij jullie altijd dezelfde persoon uit het huishouden boodschappen doen? Want zelfs als iemand alleen gaat, maar dan de een dan de ander is er toch ook meer contact met andere mensen? Hoe vaak gaan andere mensen naar de winkel? Ik bedoel deze vragen niet als kritiek, maar wil echt weten wat anderen doen en hoe ze het oplossen. Wat geeft het minste risico voor anderen en jezelf?

    Wij gaan een keer per 14-16 dagen samen. Dat is misschien minder gevaarlijk dan als er elke 3-4 dagen boodschappen gedaan worden en niet altijd hetzelfde persoon uit het huishouden, maar dan de een en dan de ander. Bovendien gaan we echt als er nauwelijks andere mensen in de winkel zijn, als we meerdere mensen zien proberen we het de volgende dag. Er is trouwens bij ons (in Griekenland) geen advies om alleen boodschappen te doen , maar je moet wel een SMS sturen om "toestemming" te krijgen om de deur uit te gaan.

    Naar andere winkels gaan we niet. Het afgelopen jaar hebben behalve supermarkt artikelen alleen hebben onderbroeken en medicijnen gekocht met de "curbside" methode (bestellen en buiten de winkel ophalen). Ik ben nu mijn man's huiskapper en als mijn haar nog langer wordt zal hij ook een youtube filmpjes moeten gaan bekijken over haar knippen.;)
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.154
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #89 Liekje81, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Tja, soms kan het niet anders. Ik zal toch moeten werken. Dochter zit al vaak zat op de noodopvang. (valt wel mee, 1 of 2x per week, rest hebben we zelf kunnen regelen) De vrijdag doet mijn schoonmoeder. Dan kan ik dochter ook wel in de ochtend naar de noodopvang laten gaan, maar dan blijft de middag over. Ik ga niet elke week met mn kind leuren om dr ergens 'kwijt te kunnen'. Al die wisselende contacten zijn dan ook weer niet goed. En mn schoonmoeder wil zelf ook graag nog oppassen. Ik ga haar niet haar kleinkind zo lang ontzeggen.
    Dat is wel de reden dat ik verder, buiten mn vader om elke 3 weken, niemand over de vloer heb en bij niemand kom. Om de risico's te beperken.
    En dochter zou natuurlijk ook niet gaan bij klachten. Wij houden als volwassenen wel afstand tot elkaar. Ik haal dr snel op en weer weg.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.084
    15.608
    113
    Vrouw
    Tja maar als je grootouders niet kan inschakelen, zou je ook een oplossing moeten zoeken natuurlijk.
    Niet iedereen heeft grootouders die willen of kunnen helpen. Die mensen moeten het ook zelf oplossen.
    Dus het kan sowieso anders maar of het handiger is en veiliger in sommige gevallen?
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.154
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, als, als. Dat is nou eenmaal niet zo he. Ik denk dat dit veiliger is dan elke week bij iemand anders. Maar ik ga me er verder niet over verantwoorden. We hebben het tot een minimum beperkt, de rest zelf vrij of noodopvang. Mijn schoonmoeder is prima in staat zelf die afweging te maken.
     
  12. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja goed idee, ik schaam me soms echt voor sommige mensen :confused:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.084
    199
    63
    NULL
    NULL
    Dat laatste wat je zegt... ik heb het idee dat inderdaad de grootste angst van mensen is verdwenen. Ik heb dat zelf ook wel een klein beetje hoor. De eerste lockdown mocht mijn zoon dus ook echt niet buiten spelen. Nu mag hij, maar alleen met mijn achterbuurmeisje en niet bij elkaar binnen. Overigens geldt die laatste regel al sinds de scholen weer open gingen en hij van mij weer naar buiten mocht.
    Maar ook mijn schoonouders wilden niet op mijn neefje en nichtje passen tijdens de vorige scholensluiting en doen dat nu ook gewoon.
    Toen schrok iedereen, nu lijkt dat wel echt minder te zijn. Terwijl ik mezelf eigenlijk steeds meer opsluit nu het constant toch heel dichtbij blijkt te komen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.084
    199
    63
    NULL
    NULL
    Ik irriteer me vooral aan het geklaag en het gescheld van iedereen.

    Prima dat mensen anders denken. Ik hou me aan de regels, niet omdat ik denk dat de overheid het allemaal geweldig doet, maar omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn in het besmetten van een ander en omdat ik (risicogroep) niet het risico wil nemen dat ik ernstig ziek word, ondanks mijn prima afweersysteem. Maar goed, ik ben dus tegenwoordig een slapend schaap omdat ik me aan de regels hou.
    Andersom worden mensen constant uitgemaakt voor Wappies. Ook dat vind ik persoonlijk niet nodig. Ze geloven gewoon ergens anders in.
    Toch zie ik de afgelopen 3 weken dus al 3x dat mensen in mijn omgeving in quarantaine moeten, omdat hun collega's naar het werk komen met klachten of zelfs in afwachting van een test. Dat vind ik dus wel echt vervelend. Prima dat je het zelf allemaal niet zo nauw neemt, maar nu is dus de kans groot dat er risicogevallen in mijn familie besmet zijn geraakt door zulke mensen.

    Sja, onze kinderen zitten nu thuis en ik begrijp echt dat dat lastig is omdat onze levens ingericht zijn op schoolgaande kinderen of opvang. Maar ik hoor zo vaak, ja maar ik heb er 3, 4, 5 enz... Maar daar hebben mensen toch ook zelf voor gekozen? Er is vast niemand die je daartoe verplicht heeft. Het is dus lastig, maar ooit was het een goede keuze. En in crisistijden zal iedereen toch echt zelf voor zijn kinderen moeten zorgen. Ik vraag me af wat voor de kinderen nu het ergste is... het online onderwijs waardoor ze achterstand kunnen oplopen, of tussen al die klagende volwassenen zitten.

    Persoonlijk ben ik het ook allemaal heel erg zat. Niemand lijkt zichzelf meer te spiegelen. De mensen die zich niet aan de maatregelen willen houden, zijn de mensen die ook het hardste lijken te schreeuwen dat het sneu is voor de horeca, ondernemers, kinderen enzovoort . Maar we hebben in maart gezien, als het overgrote deel zich echt aan de regels houdt, krijgen we het naar beneden en zijn we er sneller weer (tijdelijk) vanaf.
     
    Felice, NiVa0230, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik erger me aan mensen die zich irriteren, en als een politieagent controleren of je je wel aan de regels houdt. Jakkes.

    Ik erger me ook aan het feit hoe panisch mensen over de dood doen. En ja, ik heb een oma die is overleden aan Corona. En ja, dat vind ik niet erg. Want ze was oud.
     
    GossipGirlxoxo en julia80 vinden dit leuk.
  16. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Oh en ik stoor me aan mensen die denken te weten hoe het zit. Er is geen goed of fout, alles heeft voor- en nadelen. Er is enkel een verschil in mening, een verschil in normen en waarden en een verschil in wat als belangrijker wordt gezien. Mijn inziens maken zowel de mensen die anti-vaccineren als de mensen die sterk pro-vaccineren zijn ze hier schuldig aan. Opdringerig en veroordelend zijn naar de andere kamp. Kap daarmee.
     
  17. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik zou er dan echt voor kiezen, zeker gezien je een risicogroep bent om je man te laten gaan. Dan maar een paar keer een belletje. Het is niet anders. Nu lopen jullie beide risico én daarmee ook het risico andere te besmetten. Desnoods ga je mee via videobellen.

    Op jouw vraag hoe wij het doen. Ik bestel de boodschappen online en ik kom 1x in de week bij de bakker, overigs ook een aantal keer online besteld maar niet heel goed bevallen. Heel soms ben ik iets vergeten en moet ik toch naar de winkel, maar dat is echt zelden. Ik zorg altijd dat ik mijn zoontje niet mee hoef te nemen.
     
    GossipGirlxoxo, Neuzeke en TanjaK vinden dit leuk.
  18. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Nou gooi aub dan de so school open max 12 kinder 2 volwassenen.

    T is wel krom Eingelijk anders het model met de eerste keer helft klassen om en om.
    Ben blij al het klaar is hoor
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
    Zoals ik het lees bij je zal het vast jaloezie zijn. Hier voelt het gelukkig (van beide kanten) niet continue als een risico nemen. Mijn ouders passen op voor werk, tandartsbezoekjes, afleiding en hebben de kinderen gewoon voor de lol, logeerpartijtjes bijvoorbeeld. In het begin van Corona hebben we een periode wat voorzichtiger gedaan, omdat we allemaal niet wisten wat er gebeurde, wat het was, enz... nu het al zolang duurt en het wellicht nog maanden/jaren zo door suddert, hebben we van lieverlee ook daarin weer versoepelt en is het nu gewoon weer als vanouds. Wij als volwassenen letten wel op.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Haha je gaat er vanuit dat we kunnen videobellen, maar we hebben alleen een supereenvoudig mobieltje waar zelfs geen camera op zit met een prepaid kaart. Afgezien van dat zou het een hele goede tip zijn. Bedankt voor het meedenken.
    Maar aangezien ik mezelf een beetje asociaal begin te voelen, heb ik een plattegrond gemaakt van de supermarkt waar de spullen staan die we gebruiken en daar ga ik nu X-en op zetten met potlood als mijn man uit een bepaald vak iets moet kopen (Hopelijk veranderen ze het niet, want dan komt hij straks thuis met kunstgebit tabletten ipv wasmiddel) Ook ben ik van plan gedeeltes van de verpakkingen te bewaren die hij mee kan nemen, maar het zal nog wel een tijdje duren voordat ik overal verpakkingen van heb.
    Als dat niet lukt gaan we weer proberen te bestellen, misschien dat ze intussen genoeg ervaring hebben en ook werkelijk dat wat ik besteld heb brengen (hier kunnen we alleen telefonisch bestellen en bij Lidl helemaal niet).
     

Deel Deze Pagina