Na anderhalf jaar proberen, kwam ik er in oktober achter dat ik zwanger was. Merkte al aan mijn lichaam veranderingen, buik aan het rommelen, borsten zeer, onderrug erg pijn. Na 8 testen positief, kon ik het pas geloven, het was echt! Zo blij waren wij met deze zwangerschap, eindelijk! Omdat iedereen zat te wachten hebben we het onze ouders en zusjes al verteld, op een hele leuke manier, iedereen in tranen, helemaal trots en blij. Wat was dit kindje welkom! Verloskundige gebeld en echo's ingepland. Ze vroeg of ik mee wilde doen aan moeders voor moeders en het leek mij super om mee te doen, ik weet tenslotte hoelang het kan duren en hoe erg het is als iedereen om je heen zwanger raakt, behalve jij. Mevrouw van moeders voor moeders gebeld en ze kon die maandag al komen. Ik vertelde haar nog dat ik dan precies 6 weken zwanger zou zijn en ze vertelde dat het geen enkel probleem was. Die maandag kwam ze dus, leuk gesprek, ze had de spulletjes gegeven. Als laatste moest ze een zwangerschapstest doen. Ik schrok me rot toen ze me doodleuk vertelde dat ze of de test verkeerd had gedaan, of dat ik geen zwangerschapshormoon meer had. Me tranen ingehouden en toen ze weg was barstte ik in huilen bij mijn vriend uit. Er was mij namelijk een verhaal bij gebleven dat als je een miskraam gaat krijgen, het hormoon gaat afnemen. Ik had nog een test liggen van de kruidvat en die viel heeeel licht positief uit, nog geen seconde later kreeg ik hele erge steken en een bloeding. Kon al vrij snel voor een echo. Mocht wachten in een vrolijke ruimte met posters van baby's en allemaal vrolijke zwangere vrouwen om me heen. Ik kreeg daar mijn langverwachte echo, alleen geen blijdschap, uit de echo bleek dat het vruchtje al had losgelaten.. S 'avonds kwam de mevrouw van Moeders voor Moeders haar spulletjes ophalen. Ik geef het aan haar en ze gaat weer weg. Ik sluit de deur en voel meteen iets lopen. Ga naar de wc en er valt een klein vruchtzakje uit me.. Ik schrok me rot hoe groot het al was met 6 weken! Na al het verdriet hebben we besloten meteen te proberen of het weer lukt zwanger te raken. Wat wel voor mij vaststaat is dat we dan niet meer mee gaan doen aan moeders voor moeders. Die mevrouw komt en ik krijg meteen een miskraam, ze komt haar spullen die avond ophalen en het vruchtje komt er meteen uit.. Misschien toeval.. Maar volgende keer maar niet meer.. Sorry voor dit lange bericht, moest het er even uit gooien..
Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Even rustig aan doen en dan hopelijk weer snel zwanger.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie zo gewenste kindje... Misschien een heel klein lichtpuntje, je wordt in de maanden na een mk wel makkelijker zwanger, mijn kindjes hebben allebei hun beschermengeltje en waren er niet geweest als die zwangerschappen goed waren gegaan. Toch gun ik iedere vrouw moeder te mogen worden zonder dit soort verdrietige toestanden...
Heel veel sterkte! Hier deed ik ook mee met moeders voor moeders. Test was gewoon mooi positief en heb 1week mogen plassen voor hun toen ik bij de echo te horen kreeg dat het mis was. Ik ben gecuretteerd omdat het niet vanzelf los kwam. Ik raakte gelukkig weer meteen na 1 cyclus zwanger en heb toen ook besloten niet meer mee te doen met moeders voor moeders. Ik vind het heel jammer maar dat gaf me even geen fijn gevoel. Sterkte en hopelijk is het snel weer raak!
Heel veel sterkte! Had eerste keer ook meegedaan met MvM, bij 2e zwangerschap wilde ik het ook niet meer en bij een volgende al helemaal niet..eerst maar eens zien of het bij ons wil lukken. Dikke knuffel!
*knuffel* wat ontzettend verdrietig. En wat een vreemde situatie zeg. Ik hoop voor jullie dat je snel weer positief test!!
Wat verdrietig! Heel veel sterkte met het verwerken! PS ik ben een tijdje meeegedaan aan MvM, nog 2 dagen volgehouden na negatieve echo en toen moest het echt weg. Toch zou ik nu weer meedoen, al was het maar omdat ik anderen het gevoel van zwanger zijn zo gun.
Ik wil toch nog ff reageren, Als eerste meid wat vervelend van je miskraam! Maar laat alsjeblieft bijgeloof je niet af houden van mee te doen aan MvM! Snap dat kut ervaring is enz maar Mvm is zo goed iets en de is al zo te kort.....zelf ook een mk gehad en ook net toen MvM zou komen maar wil deze x wel weer mee doen!