Amber en de spin

Discussie in 'De lounge' gestart door mvamberenkeenan, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Oh oh oh wat wij net toch weer meegemaakt hebben ! Amber tilde een handdoek op die in de huiskamer lag omdat ze haar spaarcentje daar onder wilde verstoppen, maar er kwam een verrassing uit die handdoek, namelijk een heerlijke joekel van een stofspin ! Amber heeft nog nooit zo een grote spin in haar leven gezien, en ze gilde het echt vreselijk uit, ik heb haar echt nog nooit zo horen gillen !

    Maar ze heeft het niet van een vreemde hoor, want ik ben ook als de doods voor spinnen en ik schrok ook nog eens van haar reactie. Ik was blij dat hubbie thuis was, want ik had dat beest echt niet durven te killen of op te pakken en buiten te droppen !

    Maar ik zit nu dus met een probleem: Amber ziet overal spinnen en ze durft niet meer op de vloer te lopen, want: mamma, die spin gaat op mij kruipen...... Mijn bevallingsbed staat beneden in de huiskamer en ze weigert om van dat bed af te komen.

    Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?
     
  2. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Oww wat zielig , ik weet wat voor griezels het zijn , ben er ook doodsbang voor ... maar ik denk dat het na een tijdje vanzelf wel minder word met het bang zijn .. want als je net zelf een joekel ontdekt hebt zie je ze ook overal kruipen en dat waait vanzelf wel over , denk ik zo .... heel veel succes met de bange kleine meid ..
     
  3. wannie

    wannie Niet meer actief

    aaaaah gossie, arme meid!

    Euh ja wat kan je er aan doen........

    Samen op het bed gaan zitten met een draaiende stofzuiger? En overal waar Amber spinnen ziet de stofzuiger overheen halen. Mischien dat ze na een tijdje zelf de stofzuiger vast wilt houden en zo van het bed af kan komen.
    Ik zou er dus een spelletje van proberen te maken. Wie kan de meeste spinnen vangen met de stofzuiger

    Geef Amber een knuffffff van mij

    Kussie
     
  4. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Eeh beste helpt natuurlijk als jij niet bang bent, dat je een spin op je hand neemt uitlegd hoe nuttig ze zijn, en hoe mooi ook eigenlijk, en ongevaarlijk.
    Maar lijkt me neit echt een optie voor jou :)

    Maar wellicht durf je dat met een boek, of een plaatje op internet.
    Mooi webben laten zien, en hoe ze die maken en dat ze de lastige muggen opeten etc

    Ik heb iets dergelijk met onweer gedaan voor Maartje, en dat heeft mijn angst zelfs heel erg vermindert en zij slaapt er nu gewoon doorheen.
    ( oiit sloeg de bliksem naast me in ( ik was 17) , sindsdien doodsbenauwd)


    tis ook maar een idee hoor. misschien wel helemaal geen optie voor jullie .

    liefs
     
  5. Niet meer actief

    Och, de arme schat.
    Ik had een broertje dat van insecten hield, die pakte alles op wat klein was en krieoelde. Hij heeft mij uiteindelijk over mn spinnenangst heen geholpen. Maar daar heb je wat tijd voor nodig.

    Het beste lijkt me om nu maar gewoon te gaan bevallen, dan moet ze wel van dat bed af en heeft ze meteen afleiding :p

    Nee, ik vindt Wannie's oplosing wel een goede. Maak haar er door een spelletje van bewust dat zij veel groter en sterker is dan die spinnen en dan zij dus de baas is.

    Succes
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben er ook als de dood voor, maar met mijn neefjes hebben we allemaal gedaan alsof we er echt niet bang voor zijn. heb er zelf eentje een keer van een van de kamertjes moeten halen. en maar babbelen over dat dat arme beestje het helemaal niet leuk vind om opgesloten te worden... pffff.... dat was wel erg hoor. maar het heeft geholpen! als ze al een keer bang zijn voor beestjes dan zeggen we gewoon 'die doet niks' en verder negeren en zelf ook rustig blijven zitten.

    succes! hoop dat het wat beter wordt ;)
     
  7. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    ook ik ben bang voor spinnen,
    Komt door de gelijke situatie als Jou Amber ( ik heet zelf Amber )
    ik heb toen op de bank geslapen.,.
    Maar mijn vader heeft de stofzuiger gepakt en overal waar ik de spinnen zag. weggezogen en honden broken erachter aan..! want kon de spin er niet zomaar uitkruipen :rolleyes:
    Toen pas durfde ik weer in mijn stapelbed te liggen :oops:
     
  8. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Misschien kun je samen met Amber een 'amulet' maken dat haar beschermt tegen spinnen. En tegelijk een boekje lezen met een verhaaltje over lieve spinnen?
     

Deel Deze Pagina