Mogen jullie kinderen andere kindjes ophalen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Boordevol, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wat ik bedoel.. Mijn zoontjes worden weleens opgehaald door buurkinderen met wie ze vaak spelen. Maar zoals vandaag hebben ze al buiten gespeeld en nu willen ze even binnen spelen. Buurkindje belt aan. Ik geef aan dat ze straks misschien komen. Nu spelen ze even binnen. Vijftien minuten later belt ze weer aan. Dit gebeurt weleens vaker dat hetzelfde kindje dan drie keer komt aanbellen om te vragen of ze buiten komen.

Maken jullie daar afspraken over met jullie kinderen? Mijn kinderen halen geen kindjes op. Ze spelen gewoon buiten en vanzelf komen de andere kindjes, en als ze niet komen spelen ze gewoon met elkaar. Ik heb liever niet dat ze bij andere mensen aanbellen tenzij ze bijvoorbeeld op school al hebben afgesproken een bepaald kindje op te halen. Maar vraag me dus tegelijkertijd af of de moeder van deze kinderen bijvoorbeeld weet dat ze soms best vaak aanbellen Wat best vervelend kan zijn. Ga er verder niets van zeggen ofzo, was vooral benieuwd naar hoe dat bij anderen gaat.

2. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier is de eerste nog onderweg maar ik herken het wel,van mijzelf en broertje vroeger. Sommigen blijven aanbellen inderdaad. Misschien kun je het gewoon tegen het bellende kind de eerste keer zeggen dat ze misschien later komen en dat je niet wilt dat hij/zij vandaag nog een keertje aanbelt?! Zou ik niet raar gevonden hebben als kind, en mocht hij/zij het aan moeder vertellen gaat er bij haar vast ook wel een "belletje rinkelen" 😋

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier is dat heel gewoon in de straat, alle kinderen bellen bij elkaar aan, lopen vrij naar binnen bij elkaar en halen elkaar ook op.
    Gelukkig maken de ouders daar geen probleem van.
    We hebben met de buurt afgesproken dat we kinderen zoveel mogelijk de spontane ongedwongen buitengedrag gunnen die wij ook hadden en dat we het niet compliceren met allerlei afspraken die bij elk huis weer anders zijn.
    De enige afspraak die voor alle kinderen geldt is dat ouders weten bij wie ze zijn en dat ze weggaan als het niet uitkomt.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier is het ook normaal, onze kinderen bellen bij anderen aan maar die anderen hier ook,

De ene keer willen ze wel spelen de andere keer niet, soms gaan ze in de ochtend spelen daarna binnen en daarna weet in de middag naar buiten en na het avond eten nog weer naar buiten, dus " ze hebben al gespeeld " gaat hier niet op.

En de ene keer word er aangebeld en hebben ze geen zin 20
    Minuten later kunnen ze er opeens wel zin in hebben.

Ouders maken er geen probleem van, wij zelf ook niet.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Met ze hebben al gespeeld bedoel ik dus dat ze niet meer buiten wilden spelen. Misschien straks nog maar nu spelen ze met hun nieuwe speelgoed dat ze hebben gekregen. Ik wil bijvoorbeeld niet dat ze constant bij mensen aanbellen omdat dat lastig kan zijn (sommige hebben nog kleine baby's) dus ik vind dat ik ze kan leren daar rekening mee te houden. Ik zal ook tegen het kind zelf niet snel zeggen dat ze niet meer moeten aanbellen. Vind ik toch een beetje sneu maar wilde dus (nogmaals) gewoon weten hoe het bij anderen gaat.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier halen ze ook elkaar op hoor. Maar mijn kinderen mogen niet 3x hetzelfde kindje ophalen terwijl deze heeft aangegeven niet te willen

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Was hier vroeger heel normaal hoor. Mijn spelen nog niet alleen buiten dus nog niet aan de orde

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja hoor, hier mag dat wel. Hebben wel een kindje gehad dat rustig 6 keer op een middag aanbelde, maar dat leren ze vanzelf wel af. Je kunt toch ook gewoon zeggen dat ze die middag niet meer naar buiten gaan?

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Dat weten ze dus nog niet of ze nog willen gaan of niet. het betreffende kind is net weer geweest. Ik heb de jongens het zelf af laten handelen en ze hebben even gepraat maar daarna ging de deur weer dicht en bleven ze binnen.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Hier vind ik dat geen probleem, maar als het irritant word kan ik gewoon zeggen hippo zoon en hippo dochter willen nog steeds binnen spelen ga maar gewoon lekker buiten spelen en als ze wel naar buiten willen dan zullen ze wel naar jou toe gaan of jou opzoeken

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    gebeurt hier ook gewoon.
    en ja elk kwartier soms ook wel..
    als je zegt misschien straks weer dan is een kwartiertje voor een kind al lang genoeg om het weer te proberen of ze al willen spelen.
    ik zeg dan zelf meestal dat ze zelf wel weer komt zodra ze er zin aan heeft.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit.
    Ook hier staat weleens een buurjongen aan de deur die om de 10 min aanbelt.
    Na 2 of 3 keer zeg ik gewoon dat hij niet meer aan moet bellen en dat mijn zoontje zelf wel komt als hij zin heeft.
    Dat werkt (meestal) wel.

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier is het ook normaal. Als je er last van hebt moet je concreter zijn naar het buurkindje, joiw 'misschien straks' is te vaak. Zeg dan ja of nee, of zeg dat hij het over één uur nog een keer kan komen vragen en benoem.dat tijdstil duidelijk.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook een ventje dat iedere 15 min komt vragen of dochter kan komen spelen ;) Als het kan, mag hij even binnen komen spelen of gaan we naar buiten, anders geef ik een beetje een idee van wanneer het wel kan ('Vandaag kan niet meer, want we gaan zo weg/naar bed/etc.' of 'We moeten nog even X en Y doen, daarna komen we naar buiten!'), als hij weet waar hij aan toe is, belt hij minder vaak aan. Als ik zeg 'misschien straks', staat hij er tien minuten later weer ;)
    Maakt mij verder niet uit, en mocht het bellen me wel uit maken, dan zeg ik gewoon dat hij vandaag maar even niet meer moet komen vragen.

Mijn oudste speelt nog niet zonder toezicht buiten, zij belt nooit bij anderen aan; we gaan gewoon naar het speelpleintje, en zien vanzelf wie er ook is/komt.

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier gaat dat ook altijd zo, als Chloe niet naar andere kinderen toegaat komen ze wel hier hahaha

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je kunt wel zeggen: ze komen vandaag niet meer buiten.
    (En als ze dan toch willen... Kan dat natuurlijk gewoon)

Hier wordt wel aangebeld door dochter en de buurkindjes.
    Vind iedereen heel normaal.
    En natuurlijk komt het met enige regelmaat niet uit.
    Dat is dan pech.

Ik vind het erger dat een zeker buurmeisje altijd aanbelt om te klagen dat mijn dochter niet doet wat zij wil.
    Heb dr vandeweek weggestuurd met de mededeling dat ze groot genoeg zijn om het zelf op te lossen.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier wordt ook regelmatig aangebeld en onze kinderen mogen ook andere kinderen ophalen. Als kinderen aangeven nog niet naar buiten te willen gaan ze gewoon naar de volgende:). Leuk juist als ze elkaar ophalen!

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier halen de kinderen elkaar ook altijd op. Juist leuk, deden wij vroeger ook altijd.

Als het niet uitkomt of als ze later wel komen, dan zeg ik dat gelijk. Dus: ze zijn er nu niet/komen nu niet, ze komen straks zelf jou wel ophalen.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Maar de buur kindjes mogen niet binnen komen spelen? Omdat je het kindje steeds 'weg stuurt'.

Hier gaan ze ook de buurt in, of de buur kindjes komen hier naar toe. Maar dan overleggen ze samen of ze binnen of buiten gaan spelen, daar bemoei ik me niet mee.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.158
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo ging het bij ons vroeger ook, hele goede herinneringen aan! Wij wonen nu in een nieuwbouwwijkje met veel jong grut, en die van een jaar of 4 bellen al bij elkaar aan. Het is dat Dafne nog niet bij de bel kan, maar die staat regelmatig door het onderste ruitje naar binnen te loeren bij de overburen. :D En als ze hoort dat er kinderen in het speeltuintje zijn, wil ze meteen naar buiten. Nu al heel gezellig zo met al die kinderen, moeders en vaders. Hoop dat zij net zo opgroeit als ik (en vriend ook) wat dat betreft.

Deel Deze Pagina