Bij tweede baby opnieuw medisch traject (PCOS)?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Minerva, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dag dames,

Voor mijn eerste zwangerschap is bij mij PCOS geconstateerd. Ik ben uiteindelijk zwanger geworden d.m.v. het slikken van Clomid. Ons zoontje is nu een jaar en het gaat inmiddels hartstikke goed (de eerste maanden na de geboorte waren érg heftig en zwaar) en zo langzamerhand durven we na te denken over een tweede al zijn we er nog niet bewust mee bezig (misschien komend voorjaar).

Wat ik me nu afvraag: hoe gaat het in zijn werk na voor je eerste baby een medisch traject te hebben doorlopen? In het gesprek met mijn gynaecoloog na de bevalling heb ik er niet aan gedacht om hiernaar te vragen (ik had wel wat anders aan mijn hoofd toen dan een potentiële tweede baby :p ). Ik (wij) heb onder behandeling gestaan van een fertiliteitsarts. Moet ik daar binnenkort weer contact mee opnemen? Of moet ik weer via de huisarts?

Ik had cycli van soms wel 100 dagen (langste was een half jaar :$ ik werd gewoon niet meer ongesteld...), dus als wij weer gaan proberen kan het heeeeel lang duren voordat ik weer eens ongesteld word. Kan ik die tijd niet beter gebruiken om direct met Clomid te beginnen in paats van eerst weer 1,5 jaar lang aanmodderen en proberen? (en mag ik eigenlijk wel direct met Clomid beginnen?)

Ik begrijp dat ik natuurlijk naar de poli kan bellen voor informatie hierover, maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen hiermee :)

Alvast bedankt voor het meedenken :)

2. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je dat vraagt....ik zou het ook niet weten. Ik zou gewoon met je fertiliteitsafdeling contact opnemen en daar de vraag stellen wat je nu moet doen.
    Lijkt me nl onzinnig als je weet dat je pcos hebt dat je dan weer eerst nar de HA zal moeten gaan of het weer een jaar moet proberen (hoewel ik wel verhalen heb gehoord van spontane zwangerschap na een zwangerschap met clomid)

Succes!

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Klopt, die verhalen zijn er. Het is ook niet onmogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk i.v.m. het uitblijven van mijn eisprong. En dan kunnen we nog net zoveel klussen, maar.... ;)

Ik wacht nog even wat reacties af en anders moet ik t.z.t. inderdaad maar contact opnemen met de poli. Dank voor het meedenken!

Deel Deze Pagina