Wat zouden jullie doen (kraamvisite schoonzus)

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Oke, ik zal heel eerlijk zeggen dat ik al best boos ben, maar dat doet er niet zoveel toe, want ik vraag dit voor mijn man.

Afgelopen zondag is de zus van mijn man bevallen. Ze zijn dinsdag thuisgekomen. Mijn man wilde met zijn broer alleen even langsgaan in het ziekenhuis, is hier een eindje vandaan (60km) maar dat werd niet op prijs gesteld. Nu heeft hij gevraagd wanneer we dan kunnen komen. Van het weekend ofzo. Nu kregen we gister een sms dat ze van het weekend met zn allen zijn (oudsten hebben een andere moeder) en dat we over 2weken:$ op het kraamfeest mogen komen.;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ja op zich.. ik weet niet hoe ze zich verder voelt maar vond bezoek eigenlijk ook vreselijk..

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

niet iedereen heeft behoefde aan kraambezoek, er zijn telkens meer die een feest geven om er in 1 keer af te zijn.

je kan wel boos zijn, maar ik zou hun wens toch accepteren

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou het ook helemaal niet leuk vinden als ik niet bij mijn zus langs zou mogen komen. Maar je kan er zo weinig mee het is hun keuze al kan ik die niet begrijpen het is zo fijn om je kindje te mogen laten zien aan familie/vrienden :)

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat mag ze toch zelf bepalen? Misschien voelt ze zich gewoon nog niet zo fijn en wil ze liever dat iedereen iets later komt? Ik ken veel mensen die het niet fijn vonden dat ze de eerste weken dagelijks een paar mensen op bezoek hadden.

Ik snap heel goed dat ze dat weekend even met hun gezin willen zijn, vind het eigenlijk behoorlijk onredelijk als je daar boos om wordt..

6. tulip

tulip Niet meer actief

Ik weet niet of het om het bezoek gaat, toen mn schoinouders in het zhuis waren belden ze allerlei mensen om langs te komen.
    In mijn ogen is het echt belachelijk om je eigen broer niet te laten komen en vrienden en buren wel

Maar dat betekend niet dat jullie dat niet mogen vinden hoor, sta echt nog steeds open voor andere meningen.

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Tja, ik snap het wel... Ik weet niet wat de band tussen je man en zijn zus is, maar ik had de eerste weken ook weinig behoefte aan bezoek. Alleen mijn ouders, schoonmoeder, zusje en beste vriendinnetje zijn toen geweest en na een week of twee de rest. Bij de eerste kwam wel iedereen de eerste weken, dat was echt niet fijn...

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Toch vind ik dit in geval van familie anders; je eigen broer, die kan toch wel even komen, al is het maar 5 minuten. Sorry hoor, maar ik zou hier ook ontzettend kwaad om zijn. Je deelt lief en leed en daar hoort dit ook bij. Kan me best voorstellen dat ze geen zin hebben in hordes bezoek, maar je eigen broer!!!!!!!! Komop zeg. Dat heeft niks met zelf bepalen, of geen behoefte te maken.

Maar om op je vraag te antwoorden, wat hiermee te doen; maar gewoon over 2 weken gaan. Al zou ik mijn broer wel laten weten dat ik het erg jammer zou vinden dat ik niet even eerder mag komen kijken naar mijn neefje of n nichtje. Dat mag je best op een nette manier doen. (ik draai het even om, ik ben de zus en ik heb een broer; maar zou me niet voor kunnen stellen dat ik hem een dag liet wachten of hij mij; maar dat ligt misschien ook aan de band)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja, mijn zus is 16 december bevallen en ik zou echt niet blij zijn als ik 2 weken had moeten wachten voor ik langs had kunnen komen.. Zou hun wens wel accepteren (niet dat je veel anders kan) maar ik zou echt niet happy zijn..

Zeker niet als vrienden en buren wel langs mogen komen.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik snap wel dat je daar boos om word.
    Aangezien andere familieleden wel mogen komen, maar je de ene broer dan weer niet wil zien. En ooms en tantes gaan in mijn ogen gewoon voor, net als opas en omas....de rest zou van mij ook niet zo hoeven hoor

11. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Maar jij noemt bij 'alleen' wel je dierbare familie op en die mag in dit geval pas na 2 weken komen. Ik wil ook niet de eerste dag onze compete vriendengroep over de vloer, maar voor familie maak ik een uitzondering en als ik me niet goed voel verzoek ik hun om maar even te komen..

12. tulip

tulip Niet meer actief

Het lullige is dat het kraamfeest s middags is en wij dan met onze dochter naar kabouter plop gaan in de schouwburg. Ja dat ga ik dus nu ook niet afzeggen. We mogen ook niet s ochtends komen.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Is de band tussen je man en zijn zus verder goed? want dan zou ik het helemaal vreemd vinden..

14. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Dat zou ik ook vooral niet afzeggen. Ik zou jullie dilemma voorleggen aan je schoonzus; vraag het wanneer het hen wel uit komt en kijk of je je daar naar kan schikken.

Het komt wel vaker voor dat de kraamvrouw de eerste weken niemand wil zien, dat gewoon echt niet aan kan; maar daar past dan wel wat uitleg bij. Is het niet door haar zelf, dan wel door haar partner; daar heeft familie recht op.

15. tulip

tulip Niet meer actief

Ja hoor, gewoon normaal als broer en zus.

Jes, er zijn al vrienden geweest en buren. Die belde ze zelf, dat vertelde mn schoonmoeder omdat ze dat al zo gek vond in het ziekenhuis

16. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik vind het pas onredelijk als ze behoorlijke uitleg hebben gehad waarom zie niet zouden mogen komen, het kan idd voorkomen. Maar dan vertel je je familie even dat het niet lekker gaat en jullie alleen willen zijn; hebben ze geen andere verklaring gehad dan zou ik ook heel boos zijn....

17. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Nou dan zou ik me helemaal net als jullie voelen. Ik heb een hele goede band met mijn broer en zou me erg gepasseerd voelen. Mijn schoonzus heeft al oudere kinderen, maar ook bij haar kan ik het me niet voorstellen dat ik meer dan een dag moest wachten (en andersom zou ik hier zelf ook niet mee aan moeten komen)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik zou ook boos worden als ik mijn kersverse neefje/nichtje niet mocht zien

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou ook erg boos zijn. Mijn schoonzus ik volgende week uitgerekend en als ik pas na 2 weken mag komen kijken naar mijn nichtje zou ik erg teleurgesteld zijn!

20. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat en vreemde situatie! Eerlijk gezegd zou ik niet verwachten dat ze een "normale" broer-zus relatie hebben, als je je eigen broer(en gezin) 2 weken laat wachten om zn nichtje of neefje te laten zien. En al helemaal zonder uitleg....
    Zou niet alleen boos, maar vooral heel verbaasd zijn!

Deel Deze Pagina