Zie tegen de curettage op!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aylin16, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hoi meiden,

Waarschijnlijk moet ik een curettage ondergaan. Dinsdag krijg ik uitsluitsel of mijn zwangerschap is mis gegaan of niet. Zie er alleen heel erg tegen op. Ik zou graag willen weten of meer meiden dit gevoel herkennen?

Hoor van veel meiden dat het allemaal erg meevalt. Maar toch vind ik het best eng allemaal. Ik ben totaal geen aansteller en heb zelfs een heel zware bevalling gehad van mijn dochter. Toch ervaar ik dit anders....

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hey aylin, gatver wat naar.

Ik zat, zoals je weet in dezelfde situatie, en ik zag ook erg tegen een curretage op.

Mijnvk zei nade echo, vaak als een vrouw het eenmaal heeft laten bezinken dan gaat het lichaam het vanzelf oplossen, zo is dat bij mij ook gegaan, gelukkig.
    Maandag had ik het slechte nieuws en woensdag een natuurlijke miskraam gehad (11 weken).

Hopelijk krijg je goed nieuws dinsdag!

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Stom eigenlijk...Ik heb een bevalling meegemaakt en ik zie nu zo tegen de curettage op.

Is het bij jou spontaan gekomen dan..?

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou! Een bevalling is wel anders als een curretage hoor (qua emoties vooral) dus helemaal niet stom!

Bij mij is het 2 dagen na de echo vanzelf gekomen ja. Volgensmij plannen ze juist daarom meestal na minimaal een week een curretage, omdat het beter is dat het spontaan komt (zei mijn vk tenminste)

5. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Nou ja hopen dan dat het spontaan komt...

Hoefde jij erna ook niet meer gecuretteerd te worden?

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dat weet ik nog niet, het is nu 10 dagen geleden, ik bloed nog wel een beetje, maar ik geloof dat dat normaal is.
    Zover ik het in kan schatten (en de vk) is alles eruit gekomen en is een curretage dus niet noodzakelijk.

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik vond de curettage heel erg meevallen, en ik was ook heel opgelucht dat "het" er uit is gehaald.
    Het vruchtje was al vanaf 5/6 weken dood en bij 10 weken is de curettage uitgevoerd.
    In het ziekenhuis waren de verpleegsters heel lief en bezorgd.
    En gelukkig was mijn mannetje dicht in de buurt. Vanaf het punt dat ik naar
    de operatiekamer ging mocht hij er niet bij zijn. Ik schijn hem aan de
    telefoon gehad te hebben in de uitslaapkamer maar daarvan herinner
    ik mij niets meer.

Wel ben ik nu na de curettage heel vermoeid, lig iedere avond om 9 uur in bed.
    Maar we beginnen nu met een schone lei opnieuw en we gaan nu voor 120% voor een juni baby!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en als je vragen hebt pb het maar.
    Of stel ze aan de gyn of anesthesist. Die zijn er voor en kunnen je helpen

8. laila 1982

7 sep 2008
    19
    0
    0
    Ik heb woensdag een miskraam gehad.
    En ik moest die dag ook een curettage ondergaan.
    Ik zal je vertellen dat je er niks van merkt want je word onder narcose gebracht. op die dag besefde ik er nog niks van pas enkele dagen erna wat er gebeurt is dat ik mijn kindje kwijt bent.
    Maar positief blijven en sterk blijven ik wens je veel sterke toe

9. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meiden bedankt voor de geruststellende woorden. Laat het denk ik gewoon over me heen komen.

Als ik jullie mag geloven is het zo gebeurt alleen het gevoel erna is minder..

10. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ik ben na mijn bevalling gecurateerd ik weet niet of dat het zelfde is maar ik vond het pittig
    maar er zat ook heel veel in.
    ik had veel buikpijn en koude koorts van de narcose.
    later bleek eten heel goed hier tegen te helpen. hun wilde niks geven . maar ik stond er op . ik moest nog een nacht blijven maar door het eten klaarde ik zo op dat ik toch naar huis mocht.
    deze vrouw heeft nu eenmaal FOOD nodig hahahaha.
    maar ze zeiden dat je een menstruatie pijn er aan over hield maar dat vond ik een zware menstruatie dan. maargoed wat moet dat moet....je moet verder

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ten eerste heel veel sterkte!

Ik heb ook een curretage ondergaan vorig jaar juli, maar al met al is het mij erg meegevallen! Lichamelijk ging het allemaal prima!

Ik heb ook 2 keer een spontane miskraam gehad, maar dat vond ik lichamelijk heftiger dan een curretage!

Succes!

12. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Ik heb 29aug een curettage gehad en ik vond het heel erg meevallen. Heb zelfs na de curettage nog maar een dag of 3 met een inlegkruisje gelopen, die heel licht bloed gaf.
    Wij gaan deze week op vakantie naar Italie, vandaar we niet wilden wachten en daar hebben we, vinden wij zelf, goed aan gedaan.
    We gaan weer aan de klus-slag!

Heel veel sterkte dinsdag....

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    meiden mag ik jullie wat vragen... ik bedoel het echt niet naar maar komt er als het spontaan komt niet een heel kindje uit? is dat niet heel eng om mee te maken? of zie ik het nu verkeerd? Begraven jullie het kindje ook?

In ieder geval veel sterkte het lijkt me erg zwaar ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken!

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje meis wat een naar bericht, 1 kindje is al heel erg maar 2 komt nog harder aan denk ik!
    De curretage opzich valt heel erg mee maar 1 tip, wees niet eigenwijs...
    tegen mij vertelde ze dat ik beter een nachtje in het ziekenhuis kon blijven met pijnstillen via een infuus... wilde ik niet.... erorme spijt van gehad want had last van na- weeen in mijn rug... Na 2 dagen ging dat beter.
    Luister goed naar je lichaam en pak de rust die je nodig hebt!
    Veel succes en sterkte!

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik vond de curretage ook meevallen. Heb vorig jaar in de 16e week een curretage ondergaan.
    Hartactie was gestopt waarschijnlijk 13e of 14e week.

Lichamelijk was de curretage peanuts, geestelijk wel ff wat anders, voor mij dan... Kwam helemaal overstuur bij uit de narcose....

heel veel sterkte en wie weet komt het idd nog spontaan op gang...

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd, goed rusten. niet onderschatten wat dit lichamelijk met je doet. Het is voor mij nu 2 weken geleden en ik heb het met 5 (schoolgaande) kids met hun clubs, sporten en weet ik wat allemaal, plus gastouderwerk, zo druk. Nu heb ik weer heel veel buikpijn en bloedingen, zo stom dat ik niet beter heb geluisterd :( :(
    En toch blijf ik doorgaan als een trein...zucht..
    Als je het kan, lekker veel rust nemen!

Sterkte!

17. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meiden bedankt voor de lieve woorden. Maandag staat de curettage gepland. Ik heb een dochtertje van bijna 7 maanden dus volledige rust kan ik niet nemen. Toch probeer ik erna wel rustig aan te doen.

18. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Nou de afspraak voor de curettage stond. Nu werd ik gister gebeld dat het verschoven is naar de dag erna en ze weten maandag pas hoe laat ik aan de beurt ben.

Pfff echt vervelend. Ben nu bloed gaan verliezen en heb gebeld en moet nu maar weer afwachten. Ben er zo boos over..

19. Laurence85

5 sep 2008
    86
    0
    0
    Halle
    Het is echt niet leuk om voor zulke dingen te moeten wachten, en dan wordt die afspraak ook nog eens verschoven.

Veel sterkte toegewenst

20. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    pfff nog langer wachten dat is klote zeg meis :(
    heel veel sterkte in ieder geval.. :( en hopelijk is de dag snel om..

Deel Deze Pagina