Ik zit in discussie met m'n vriendin; voelen katten een naderende bevalling nou aankomen of niet? (Dit na aanleiding van het feit dat ik nu 4 - normaal schuwe - katten bij me heb liggen ) Hoe was dat bij jullie? Gewoon nieuwsgierig, ga er vanuit dat hij nog even blijft zitten en dat de katten me gewoon heel lief vinden vandaag.
1 van mijn katten continu bij me en op het moment dat mijn vliezen braken was ze verdwenen... 1 van mijn andere katten vond het luchtje wat apart ik ben wel van mening dat sommige dieren reageren op een zwangerschap op bevalling, maar niet omdat het katten of honden zijn maar omdat ze er zelf op willen reageren...ik heb 3 katten en ze reageerden alle 3 anders...misschien vinden alle 4 jou katten het gewoon leuk geniet ervan
Hier van de week een avond 2 van de 3 katten gingen naast me liggen.. Ik dacht ook nou zou het.. maar helaas beebje zit er nog. Was overigens eenmalig ze liggen nu elk weer ergens anders zoals normaal.
Mijn eigen 2 katten zijn ook niet bij me weg te slaan. De een doet de dagdienst, de ander de nachtdienst. Ligt ze de hele nacht bij me en zodra ik opsta gaat de ander me stalken. Dit zijn de 4 katten van m'n vriendin ^^ die komen nooit naar me toe. wel lekker warm op schoot.
hier zijn de katten en hond ook niet bij mij weg te slaan maar dat hebben ze het grootste deel van de zwangerschap al. dus hier geeft het geen bevalling aan, wel blijkbaar iets met mijn hormonen enzo waardoor ze een soort gaan waken
Hier de gehele zw meer aandacht gehad van de kat, veranderde niets aan toen de bevalling begon (behalve dat ik er niet meer van gediend was ).
Hier tijdens mijn eerste zwangerschap soms ook een tweetal stalkers, voelen toch aan dat er iets staat te gebeuren denk ik. Bij mijn laatste zwangerschap niet echt gestalkt .
Toevallig in een ander onderwerp dit ook genoemd. Onze 2 katten vinden mij ook erg interessant. Eentje komt bij me zitten zodra ik zit en dit wordt wel steeds erger moet ik zeggen.
ik merk niet zoveel verschil als gedurende mijn hele zwangerschap. Mijn buik krijgt kopjes en er moet non stop gebroed worden. Wel heel lief
Heb aan die van mij niks gemerkt vlak voor de bevalling. Een week ervoor was 1 van de 2 wel heel stalkerig, die liet me echt geen moment met rust. Toen dacht ik wel even "zou het.." maar het duurde dus nog een week toen.
Mijn kat is een paar dagen voor ik ging bevallen weg gelopen en nooit meer terug gekomen, ze was geen mensen fan maar ik kon haar tijdens mijn zwangerschap wel aaien tot een dikke week voor ik ging bevallen toen deed ze heel akkelig als ik wou aaien blazen enzo paar dagen later dus weg gelopen. Katten voelen de verandering in je hormoonhuishouding aan en zeker wanneer je een "gevoelige"kat hebt kunnen ze daar last van hebben. Waarschijnlijk werden mijn hormonen te heftig ofzo voor mijn kat.
Nou, mijn kattenupdate. Sinds een paar dagen wilde de kat die juist erg aanhalig was geworden niet meer op schoot zitten. Vanochtend ben ik bevallen en toen we thuis kwamen en op de bank gingen zitten, wilde ze na een tijdje weerop schoot! Wonderlijk dier!
Zo bijzonder hoe katten kunnen reageren! Hier juist een kat die tijdens mijn zwangerschap niet meer bij me wilde. Iedere keer als ie op schoot ging liggen begon de kleine te schoppen, dat vond ie maar niks. Maar de dag van mijn bevalling was ie niet uit mijn buurt te krijgen! Overal achter me aan lopen en opletten. Zelf had ik niet door dat de bevalling begonnen was, maar de kat blijkbaar wel. Nadat we na 6 nachten zh thuis kwamen stond de kat meteen bij de maxi cosi, hij wilde er eigenlijk wel op klimmen. Normaal heeft ie niks met kinderen en nu maakt het hem allemaal niets uit. Grappig om te lezen hoe het bij andere gaat
Toen ik zwanger was waren de katten niet bij mij weg te slaan, wilden alleen maar op schoot en aandacht. De kleine meid was geboren en een maand lang kwamen de katten niet bij mij in de buurt, alleen als ze eten wilden. Nu zoeken ze steeds meer aandacht, ze zijn denk ik gewend aan de nieuwe gezinssituatie.