Niet alle reacties gelezen hoor. Jeetje wat een nare vorige zwangerschap. De reacties van de naasten in je omgeving, werkelijk onvoorstelbaar. En helemaal van je moeder...van haar verwacht je toch onvoorwaardelijke steun. Wat ontzettend naar dat je je zorgen niet kon delen, praatte je er nog met je partner over? (Hoe is de band met je moeder eigenlijk? Was die goed of gewoon en is die nog veranderd) Ik hoop dat je snel bevestiging krijgt dat alles goed is. En mocht het nodig zijn toch extra ondersteuning kan regelen (via huisarts ofzo?) zodat dit een zwangerschap wordt waar je wel van kan genieten
Wat ik mij afvraag, hopelijk geen domme of rare vraag, maar mag je niet naast een gyn ook bij een vk lopen? Is wel dubbel, maar als het jou rust geeft? Wat betreft je moeder, is het afwachten met vertellen tot je de echo hebt gehad een optie? Als op die echo niets bijzonders te zien is is het voor jou ook een minder 'beladen' onderwerp. Dan kan je nl gewoon zeggen iets van 'kijk mam, je zoveelste kleinkind'. Zonder de angsten die jij hebt, hoewel het mij verschrikkelijk lijkt dat je je angsten niet kunt uitspreken hoor! Is er wel iets bijzonders op te zien kun je zelf kijken hoe of wat je wilt zeggen. En over de termijnecho, die is tegenwoordig zo standaard/normaal. Iedereen krijgt hem om te kijken hoever (en of..) je zwanger bent. Misschien zoiets vermelden? Is er nu niemand in je omgeving, naast je partner, om je angsten en zorgen mee te delen? Iemand met kinderen ondertussen? Als je dingen kunt uitspreken kun je ze soms ook beter relatieveren of het voelt gewoon fijn. En idd, probeer het naast je neer te leggen en te genieten, maar dat is makkelijk te zeggen Anders mag je mij ook pben als je er behoefte aan hebt! Ik weet (gelukkig) niet hoe jij je tijdens de zwangerschap hebt gevoelt, maar weet wel hoe het is om je k*t te voelen tijdens of na je zwangerschap.
Dank je en ga ik zeker doen! (voor mijzelf op komen deze keer en helemaal genieten(!) van deze toch zooo bijzondere tijd) Dank je wel voor je berichtje! Het is nu ruim een jaar geleden dat ik was bevallen.. Ik heb me wel voor genomen om deze gevoelens ook uit te spreken naar de verloskundige toe. Maar ik heb echt al heel veel gehad aan dit topic. Ik merk echt dat ik het meer heb kunnen los laten. Ik vond/vind het zo prettig om te lezen dat mijn emoties niet overtrokken zijn en dat ik daar bij een eventuele volgende keer (liever niet natuurlijk) ook gewoon duidelijker over moet zijn naar mensen toe. Die gedachte geeft al wat rust. De band met mijn moeder is altijd wat raar geweest. Door psychische problemen (bij mijn moeder) is er altijd een rare verhouding geweest en kwamen er veel pijnlijke momenten voor in onze relatie. ik heb dat geaccepteerd en besloten daar niet meer boos over te zijn. Het is dus niet zo dat dit onze band heeft verslechterd, eigenlijk omdat we nooit een 'veilige' band hebben gehad. Neemt niet weg dat het nog steeds veel pijn doet als je moeder op zo'n moment niet beschikbaar is. dank je wel
Betreft vk, zij zijn er ook voor om naar jou te luisteren. Ook om te kijken hoe het met jou gaat. Want als jij het niet trekt kan dit uiteindelijk nadelig zijn voor je kindje. Ik snap je gevoel, maar wat jij hebt meegemaakt is echt wel een reden om een keer extra controle te krijgen. Misschien een leer voor deze zwangerschap? Doe waar jij je goed bij voelt naar je moeder toe. Wat jij wilt is belangrijk, hopelijk gaat het nu beter. Jammer dat zij de echo zo ziet, dat kan je helaas niet veranderen. Jammer dat je vrienden zonder kinderen hebt. Ik merk dat mensen met kinderen je vaak beter begrijpen, uitzonderingen daar gelaten... Hopelijk is je band met je schoonzusje zodanig goed dat je je angsten met haar kunt bespreken. Dat jij in ieder geval je ei kwijt kunt. Het neemt de angst en zorgen niet weg, maar het voelt wel fijner. Succes met het vertellen van de zwangerschap aan je moeder. Enneh, verkeerde opmerkingen; ze weet niet beter (helaas).
Wat zijn mensen ontzettend bot zeg! Meid dikke knuffel en vind dat je omgeving je te kort hebben gedaan! Hoop dat je van deze zwanger kan genieten!
Dank je wel!.. ik ga zeker genieten van deze zwangerschap! Voel me kilo's lichter na het schrijven hier.. en het is een te mooie periode om niet te genieten.
Wat lief dat je het vraagt.. Ze reageerden heel verbaast, wel heel blij. Mijn moeder reageerde gelijk, ohw deze keer toch wel een kleindochter he, ik wil nu een meisje die opmerking heb ik maar genegeerd. Mijn vader vroeg hoe ver ik was. Tegen mijn schoonouders heb ik eerlijk gezegd dat ik niet precies weet hoever en dat dat op de termijn echo blijkt.. Ik realiseerde me gelukkig op tijd dat ik dat beter niet kon zeggen dus ik zei gewoon bijna 6 weken. Heb verder niks gezegd over naar de gyn en/of echo's, ze vroegen er gelukkig ook niet naar. Mijn moeder begon gelijk druk te praten tegen mijn man over spullen die ze afgelopen week had gekocht (mijn moeder kan niet tegen stiltes) en toen zijn we daar maar op doorgegaan, beter als dat het onderwerp echo's aan bod zou komen. Het ging dus gelukkig best goed. Volgende week ga ik voor het eerst naar de gyn, ik ga dat soort afspraken maar 'gewoon' niet vertellen.. Ben wel blij dat ik heb verteld dat ik zwanger ben! Vandaag echt een heel blij opgelucht gevoel. Ben sinds vandaag begonnen met MvM en ik ga er zo veel mogelijk van genieten. Zwanger zijn is te mooi om verdrietig te zijn. Ik ben iedereen echt super dankbaar voor het reageren! Ik vind het allemaal nog steeds doodeng, maar ik ben echt door het schrijven een stukje verdriet kwijt geraakt. Ik ben in gaan zien dat ik meer moet gaan praten met mensen als ik mij niet goed voel, ga ook zeker mijn onzekerheden uitspreken naar de verloskundige!
Fijn dat de reactie niet tegen viel! Gelukkig heb jij of een ander geen invloed op het geslacht. Waarschijnlijk zijn ze straks ook blij als het een jongen is Verstandig dat je hebt gezegd 'bijna 6 weken' te zijn, als je straks iets verder of minder ver bent en de uitgerekende datum weet kan je je vergist hebben oid Het blijft jammer dat je niet 'gewoon' kunt vertellen dat je naar de gyn gaat. Maar als dit de oplossing is om ook jou wat rust te geven, het zij zo toch? Geniet zo veel mogelijk van je zwangerschap en ik hoop dat je een goede en mooie echo('s) krijgt! Heel verstandig om je onzekerheden uit te spreken!