Hi dames, Ik vroeg me af of jullie mij konden helpen. Ik weet sinds dinsdag dat ik zwanger ben, maar de HCG waarde was erg laag: 13. Ik ben vrijdag weer terug gegaan en mijn HCG was toen 39, maar gelukkig wel hoger maar nog steeds erg laag. Ik moet maandag weer gaan om te meten maar ik ben erg bang dat het nu mis gaat. Gisteravond had ik een druppeltje helder bloed met slijm en ik heb krampen, lijkend op ongesteldheid krampen, die komen en gaan. Vanavond na het afvegen was er bloed, roze en nu is het niet meer. Is dit een miskraam? Ik ben erg bang, na twee jaar wachten, voor de eerste keer IUI gelijk zwanger, ik hoopte zo dat ik nu ook gewoon zwanger en blij kon zijn...
Hoi Positief is dat je hcg stijgt niet hard maar niet iedereen is hetzelfde. Drupje bloed hoefd ook niet erg te zijn. Ik had ook krampen de eerste weken alleen omdat je zegt komt en gaat vind ik het een beetje twijfelachtig. Het kan alle kanten op ik duim hoop voor je dat het goed blijft gaan. Zeker na zo een lange tijd is het je extra gegunt. Groetjes paula
Hallo Patri1982, Ik kan je natuurlijk ook geen zekerheid geven, maar wat ik zelf heb gemerkt is dat toen ik een druppel licht roze bloedverlies had, ik gelijk meer krampgevoel begon te krijgen van de zorgen over of het wel goed zat. Wat ik deed, was de verloskundigenpraktijk bellen en mij werd verteld dat de eerste zoveel weken je nu en dan licht bloedverlies kunt hebben. Als het niet veel meer wordt, hoef je je niet per we zorgen te maken. Krampen heb ik ook nog steeds een beetje, maar ja er gebeurt ook zo veel in je lichaam nu, dus ik zie dat als een goed teken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks weer van hcg-waarden, maar laat je vooral niet gek maken. Zolang je niks zeker weet, zou ik toch zoveel mogelijk ontspannen. Dat is, zwanger of niet, het beste voor je lichaam.
Lieve pregnantje en Paula, dank jullie wel meiden voor deze woorden, ze stellen me zeker gerust. Ik was super depri de hele dag, maar er is geen bloedverlies meer, dus ik heb nog hoop. Het hele zwangerschaps gedoe maakt me gewoon helemaal gek, hoe gaan jullie er mee om?
Zolang het bruin en/óf bloedverlies niet toeneemt kan het gewoon om de innesteling gaan. De innesteling begint met het vruchtje en later ook de placenta. Ik herken jouw klachten helemaal!!! Had precies hetzelfde. Het hcg hormoon verdubbeld zich iedere 48 uur.....simpel rekensommetje dus in jouw geval. Doe het even iets rustiger aan. Bloed in de baarmoeder ook van het innestelen kan prikkelend zijn voor de baarmoeder om het vruchtje af te stoten, daarom beetje rustiger aan doen. Menstruatie achtige krampen kan dus absoluut en hoeft niet meteen iets te betekenen. Een zwangerschap is niet iets lichaams eigen en moet dáár aan wennen, dáár kan je lichaam dus even op reageren. Ik ben inverwachting van de vijfde en heb de eerste weken vanwege dit soort klachten vervloekt......het gaat nu helemaal goed en géén bloedverlies meer. En ik heb écht veel helderrood bloed verloren......pfffff. Nu vier gezonde kinderen en nummer vijf op komst. Succes!! Hoop voor jullie dat het goed mag gaan na alles wát jullie hebben moeten doorstaan!! Liefs
Patri, op welke dag zit je? Ik had begin dit jaar een miskraam en dat was toen al zichtbaar aan de hoogte van het HCG. Hopelijk komen de steken niet terug en ook geen rood gekleurde afscheiding ...
Ben ook benieuwd op welke cyclusdag je hcg gemeten is! Je hcg stijgt wel, maar ik denk dat de waardes toch te laag zijn... Tenzij het dus heeeel pril is geprikt! Het verdubbelt in principe elke 2 dagen, dus van dinsdag 13 naar vrijdag 39 zou wel kunnen! Ik houd hoop voor je!
Hi dames, Ik werd net opgebeld en het zit niet goed. Mijn HCG waarde is maar naar 54 gestegen. Voor 3 dagen is dat niet goed. De zuster zei dat het nu wel in de 100 zou moeten zitten. Ik moet dus wachten op een miskraam. Erg jammer dus, maar ik probeer de positieve kant van te zien, namelijk dat ik wel zwanger kan worden. Maar goed, ik wens jullie allen een fantastisch kerst toe en mag 2013 al jullie dromen laten uitkomen. Gr. Patri
Ahhh gatsie dan!!!! Hoe is het nu met het vloeien dan? En de buikpijn? Wel vreemd dat het hcg wel stijgt. Is hier een logische verklaring voor? Iemand die dit weet? Ik hoop op het allerbeste voor jullie! En mocht het niet zó zijn voor nu, dan wens ik jullie héél maar dan ook héél veel sterkte toe! Digi knuf mel
Hi Intense, het is nog niet gaan vloeien, maar ik verwacht het dus wel. Niks aan te doen, paar tranen gelaten, een beetje depri, maar het komt wel goed. Ik weet niet waarom het wel is gestegen, misschien heeft iemand hier antwoord op? Donderdag ga ik weer bloed prikken, maar ik verwacht niets. Bedankt voor het medeleven, daar heb ik veel aan.
Nou, vanochtend weer een bloedtest en mijn hcg was 145. Nog steeds laag, maar wel bijna 3 keer zo hoog als de vorige keer. De zusters begrijpen er niets van en ik moet nu terug gaan op 9 januari voor een echo. Er worden geen bloedtesten meer uitgevoerd. Ik snap er niets van, wie kan mij helpen!!!!!!!!!!!!!!!!
Shoot me!!! Ene kant hoop vol en andere kant ????????? Stel het zou mis zijn? Lijkt me toch raar dat dan het hcg blijft stijgen? Hoever ben je nu dan? Misschien eens googelen wát de waarden zijn bij deze termijn. Misschien zijn dáár wel tabellen voor te vinden. Poeh dat is nog lang wachten voor die echo!! Kun je niet een verloskundige bellen? Ik heb een echo gehad bij krap aan zes weken. In ieder geval ik blijf nog hoopvol voor je duimen!! Liefs mel
Hi Jane, waarom zeg je dat zo? Zou het dat kunnen zijn? Ik had idd gelezen dat een langzaam stijgende hcg waarde daarop kan wijzen. Ik zal morgen even bellen. @Intense, ik ben nu net 5 weken en het klopt wel een beetje met de tabellen. Ik begrijp het niet en ik heb besloten om me niet gek te maken. Het is zoals het is. Ik pas op met wat ik eet/drink/doe en laat het m'n leven niet leiden. We zien wel en ik houd jullie op de hoogte
Ja helaas heb ik het gehad. Had wel wat rare krampjes en licht bloedverlies is opgevolgd door zkh met bloedafname. Bij mij steeg het dus ook niet goed. Op 30-01 teste ik positief met een hcg bloedwaarde van 22. Op 17-02 ben ik geopereerd met een hcg waarde van 1840.
Ik heb je advies opgevolgd en de ziekenhuis gebeld. Ik heb volgende week donderdag een afspraak om er naar te kijken. De Gyn zei dat het gevaarlijk wordt als de HCG 1000 is en dat de kans erg groot is dat er nu niets te zien is. Ik wilde dus even aankijken. Volgende week donderdag weet ik meer. Voor de rest heb ik geen krampjes meer, wel af en toe nog wat bloedverlies. Ik ga me nu richten op het nieuwe jaar, rustig aan doen en als er iets is, dan kan ik altijd bellen. Jane, dank je voor je advies.