Verdriet over kinderen (als het allemaal niet vanzelf gaat)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja dat is het ook, uit de mond van een jongetje van 6:cry:. De orthopedagoog had al wel uitgelegd dat hij tekenen van overspannen zijn laat zien, of het begin van. Maar zulke uitspraken maken het dan pijnlijk duidelijk.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja heel erg. Je wil toch gewoon niet dat je kind zich zo voelt:(
     
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ach wat sneu @tuc! :(

    Mijn oudste is net gestart op school, eerst was iedereen zijn vriend maar nu laten kinderen hem al vallen. Hij heeft heel veel fantasie en als anderen niet meedoen dan past het plaatje voor hem niet. Dus nu wordt hij niet uitgenodigd voor feestjes en heeft hij geen vrienden meer zegt hij, vind het zo zielig. Hoop dat tijdelijk is.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ach dat is ook zielig. Misschien kan de juf wat helderheid geven?
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja ik hoop maar dat het gewoon even aanpassen is, of dat het ik zijn hoofd erger is dan werkelijk. Maar hoor liever dit soort dingen niet..
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Herkenbaar helaas. Zo oneerlijk die strijd voor je kind en het gevecht van ouders. Echt heel zwaar.
    Mijn oudste ruim 7 jaar heeft TOS, SI overprikkeling en onderprikkeling. En nog volop in de onderzoeken omdat het niet lekker loopt op school. Bijna geen concentratie, komt niet tot zelfstandig werken omdat hij het niet overziet. Ze weten op school niet wat ze verder kunnen doen. En dan zit hij al op speciaal onderwijs cluster 2. Al gesprekken gehad met het samenwerkingsverband maar eigenlijk past hij op geen enkele onderwijs...bizar toch. Morgen weer gesprek erover.

    Dus ik snap je zeker. Hij heeft ook fases dat hij met hoofdpijn naar school gaat. Heeft weken geduurd. Nu gelukkig niet meer sinds een maandje.
     
  7. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Mijn dochter (4j) heeft ook TOS. We zitten bij vroegbehandeling bij Kentalis. Ze hebben 2x getest en beide ondergemiddeld. We zouden het traject laten stoppen en verder gaan met cluster 2. Naderhand hebben we ons bedacht toch het traject af te sluiten en kijken hoe ver we komen. Ik ben nog steeds onzeker. De kans dat ze uiteindelijk laag gaat scoren is hoog. Toch heb ik hoop en als ze wel gemiddeld scoort. Liefst willen we verder gaan met het regulier. Als het niet kan, cluster 2 dan. Ik zou graag tips willen wat ik het beste kan doen?
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Onze zoon van 4 zit regulier. Inmiddels hebben wij duidelijkheid. Hij heeft TOS. Hij gaat een arrangement krijgen op school. We moeten nog gaan ervaren wat dat gaat brengen.
     
  9. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Mijn dochter mag niet beginnen met het regulier. Hoe heeft hij de test gedaan?
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Welke van de 3 testen? Hij kreeg een gehoortest, verbale test en non verbale test.
     
  11. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    De taal testen.
     
  12. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Mijn zoon en dochter met TOS zitten beide op cluster 2. Ze zitten daar echt op hun plek. Kleine klassen en het onderwijs is helemaal gericht op TOS. Ik moet er niet aan denken dat ze eerst moesten aanmodderen op een regulieren school. Voor het ene kind werkt het wel, maar mijn kinderen hebben flink TOS. Ben blij met het cluster 2. Natuurlijk was het even slikken want je wikt dat je kind gewoon meekomt maar nu zie ik ze echt groeien qua taalontwikkeling. Als ze advies cluster 2 geven zou ik het zeker doen. Ze geven dat echt niet zomaar en als ze na een aantal jaar alsnog moeten is het alleen maar vervelender.
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik zou voor cluster 2 gaan. Ze worden elk twee jaar getest of ze terug naar het regulier mogen en hoe vroeger de intensieve behandeling start hoe meer kans dat een kind uit eindelijk op het regulier mee zal kunnen. Onze zoon heeft eerst een half jaar regulier gedaan voor ze er achter kwamen dat hij een tos heeft. Bij hem is het puur zijn uitspraak en zijn taalbegrip is perfect.

    Nu op cluster twee bloei hij helemaal op en we merken thuis heel veel verschil.
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  14. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Deze maand heb ik rondleiding bij cluster 2. Raad je de vroegbehandeling bij Kentalis aan of zeg je liever dat cluster 2 beter is. Iedereen ze ervaring is anders
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Onze zoon heeft geen vroeg behandeling gehad. Hij is van regulier naar cluster 2 gegaan.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Hebben ze dat gelijk gegaan toen de diagnose er was of hebben ze het eerst met een arrangement geprobeerd?
     
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Gelijk toen de diagnose er was. Een arrangement is leuk, maar niet altijd even handig. Er is heel veel tijdsdruk en daar door is passend onderwijs moeilijk te realiseren op sommige scholen. Hij zou dan externe hulp krijgen maar de juf die tos niet begreep zou wel zijn juf blijven. Dus in onderlinge overleg besloten dat cluster 2 een beteren keuzen is. En dat blijkt ook twee x per week logopedie en ook nog groeps logopedie kleine klasjes en juffen die opgeleid zijn om kinderen met een tos te begrijpen.
     
  18. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Mijn zoon is begonnen bij vroegbehandeling op de zelfde school toen hij 3 was. Toen is hij doorgestroomd naar groep 1 cluster 2 toen hij 4 werd. Een behandelgroep is zeker aan te raden als hij nog geen 4 is.
     
  19. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.349
    3.638
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, dit topic :(
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Af en toe baal ik er wel van dat ik niet eerder onderzoek ernaar heb laten doen. Dat hij dan misschien een betere start (evt op cluster 2) had gehad.
     

Deel Deze Pagina