Hoi meiden, Zoals jullie aan mijn banner zien heb ik al 2 vroege miskramen gehad. Heb zelfs ook hier op dit miskraamtopic een tijdje meegepraat. De eerste miskraam was met 5 weken en had bloedverlies, dus ik voelde dat er een miskraam aan kwam. De 2e miskraam was een leeg vruchtzakje met 8 weken en had geen bloedverlies. Kwam daar dus ben een echo pas achter en ben daarvoor gecurreteerd. Nu ben net 6 weken zwanger en tot vandaag voelde ik me prima. Ik heb wel sinds mijn NOD continue die ongikrampen en gespannen borsten. Misselijkheid heb ik weinig.Toen ik vandaag naar de wc ging kreeg ik de schrik van mn leven! Ik had ineens bruinverlies en heel lichtrozeverlies. Ook de ongikrampen zijn er maar die heb ik al sinds mijn NOD. Die zijn niet heviger geworden, wel zo nu en dan steekjes erbij. Ik dacht NEEEEEE niet weer een beginnende miskraam Dus heb de verloskundige gebeld en het verhaal verteld. Ze snapt mijn onzekerheid en situatie en ze zei: kom donderdag om 14u maar naar de praktijk doen we dan een echo al om te kijken hoe het zit. Ze zei wel, je bent dan net 6 weken dus kan zijn dat er nog geen hartje klopt of dat we nog niet veel zien, hou daar wel rekening mee. Ik zo ja dat weet ik, maar stel dat t mis zit dan zouden we het wel kunnen zien lijkt me. En de geplande echo van maandag blijft ook gwn staan. Donderdag is namelijk mijn vrije dag en kan moeilijk al vrij vragen op mn 2e werkdag (morgen). Ik heb net nog wel een testje gedaan met avondurine, en heb veel gedronken vandaag. Die is nog wel vet positief zoals jullie op de foto zien. Heb al meer dan een week niet getest en ik wilde gwn testen voor een beetje geruststelling. Ben wel blij met die vette streep, maar goed, weet dat testen niet altijd iets zeggen Meiden ik ben echt zo bang!!! Ik kan echt niet weer een miskraam aan... ons ukkie is zo geliefd!! Ik was zo blij vorige week dat mn bloedtesten allemaal goed waren en dat ik dus wel gezond ben (voor zo ver ze dat konden zien. Was getest op schildklier, suiker, ijzer, soa's, HIV ed.)
Nikie86, ik kan met allerlei clichés komen maar ik snap ook dat er niets te zeggen is dat jouw spanning verminderd of je echt gerust kan stellen dus wil je vooral even heel veel sterkte wensen! Gelukkig kun je donderdag al terecht! Ff doorbijten meis en ik ga duimen dat je donderdag goed nieuws krijgt
Ik hoop dat alles goed komt! Fijn dat je donderdag al terecht kan, hopelijk krijg je goed nieuws. Heel veel sterkte meid in deze moeilijke periode.
Ik kan me je angst heel goed voorstellen en er zal ook niet veel zijn wat je echt gerust kan stellen tot de echo. Ik wil je heel veel sterkte wensen en als je er last van hebt, kom het hier lekker van je af schrijven. Ik ken je angst, heb hetzelfde gehad, 2 mk en bij deze zwangerschap ook bruin en licht roze verlies. Ik heb ook enorme angsten gehad, tot blinde paniek aan toe. Meid, doe rustig aan en doe dingen waar je je (enigszins) goed bij voelt. Liefs
Ag nee he!! Zo herkenbaar jou verhaal!! Vreselijk he om roze/bruin verlies te moeten zien.. Ik hoop voor je dat het onschuldig is! En het er gewoon bij 'hoort' en zoals je zelf al weet, een miskraam kan zich aanduiden met en zonder bloedverlies! Bij mij was bloed verlies in 2 gevallen wel een teken van beginnende miskraam en 1 keer dus ook een missed abortion zonder enig bloedverlies of buikkrampen etc.. En je test knalt wel goed! Maar je weet gelukkig zelf wel dat het niets hoeft te betekenen.. Ik had ook zoon knal test 2 weken na m'n laatste miskraam.. Ik hoop dat je donderdag meer duidelijkheid hebt en krijgt! En dat alles goed mag zijn!!! Het kan nog alle kanten op.. Meestal voel je het zelf wel aan of t juist goed of fout zit.. Ik in ieder geval wel..!
Dank jullie wel alvast voor de reacties Ja ik voelde het bij mijn eerste miskraam meteen dat het niet goed zat. Mijn 2e zag ik echt niet aankomen en nu weet ik het niet...ben denk ik meer bang dan dat ik een voorgevoel heb. Heb wel continue ongikrampen maar dat heb ik al sinds de NOD. Geen hele erge maar van die zeurende...ik weet niet waar dit naar toe gaat :s
Bah wat een onzekerheid! Ik duim voor je dat er niets aan de hand is! Bruin/bloedverlies betekent gelukkig niet altijd dat er iets aan de hand is. En als je nergens last van heb, wil het ook niet zeggen dat het wel goed is. Wat een onzekerheid he die zwangerschappen
sterkte met deze onzekerheid. helaas kan niemand je gerust stellen totdat je echt die spannende eerste weken voor bij bent denk ik. hopelijk heb je donderdag goed nieuws!!
Heel veel sterkte meis. Hier geen miskramen gehad maar wel bloedverlies gehad bij beide zwangerschappen. Bij de eerste zelfs heel veel helderrood en mijn dochtertje is inmiddels 2. Zolang het niet helderrood in combinatie met kramp is wil het echt niet altijd wat zeggen. Ik weet ook dat ik je hiermee niet gerust maakt maar bij mij hielp het lezen van goede verhalen wel.
Nou ik heb het juist andersom. Ik heb geen echt bloedverlies alleen oudbruin/roze en juist wel krampen. Maar het zijn dezelfde krampen die ik al sinds mijn NOD heb dus ja.....kan er weinig mee. Hoop alleen niet dat de krampen erger worden
Wat naar hè, die onzekerheid! Eencollega van me heeft (na een miskraam) tijdens de eerste weken van een nieuwe zwangerschap constant bruin verlies en soms vegen rood bloed gehad. En dat is helemaal goed gegaan hoor. Zo lang het niet veel bloed is en geen stolsels, komt het meestal niet van binnenuit de baarmoeder maar van de baarmoederhals. En dat kan geen kwaad. Maar spannend is het wel, zeker na je eerdere ervaringen. Die eerste weken / maanden zijn gewoon rot. Allerlei kwaaltjes die komen en gaan en geen enkele manier om echt zeker te weten of het goed zit. Ik vond het zelf pas makkelijker worden als ik het kindje dagelijks kon voelen. Tot die tijd vind ik zwanger zijn gewoon niet meer leuk. Ik hoop dat voor jou toch snel het moment komt dat ke van je zwangerschap kunt gaan genieten!
Dames, ik heb vanavond een echo al om 20.30. Ben harstikke zenuwachtig want weet echt niet wat te verwachten, ben echt bang en sta stijf van de zenuwen, echt niet goed . Dus heb straks goed OF slecht nieuws...wish me luck
Succes! Ik hoop wel voor je dat er iets te zien is, want vaak betekenen die vroege echos nog meer onzekerheid omdat er nog (te) weinig te zien is.
Goed!!!!! een mooie echo met al een kloppend hartje, super! ben wel teruggezet naar 5 weken en 6 dagen, maar goed eig nog weinig over te zeggen. Ik kom maandag wel even terug op controle maar er is wel een spanning van me afgevallen....nu hopen dat de beeb wel blijft plakken! Want na 2 miskramen ben ik er nog steeds bang voor natuurlijk. Dus ik zal nu dit forumpje verlaten hier maar wil jullie wel bedanken voor de interesse en meeleven... ik hoop hier niet meer te komen (dat is positief bedoeld dan ) En ik hoop echt van harte dat iedereen binnenkort snel ook goed nieuws heeft en ook naar het zwanger forum gaat. Dikke kusss en knuffff