Jeetje die buikpijn na ovulatie, herkenbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doublemom, 31 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hoi meiden,

    even voordat er wordt gesproken over de groeipijn van een eitje die door de meeste vrouwen wordt gevoeld: ik voel deze laatste groeispurt ook, maar daarna ook altijd de sprong als een intense steek en heb daarna altijd heel diep onderin (voelt bijna alsof t bij m’n anus is) pijn in mijn buik. Ik kan er bijna niet van zitten dan. Heb me ooit laten vertellen dat het vocht is wat vrijkomt door de opengesprongen follikel en wat je buikvlies irriteert.

    Maar nu deze maand en de vorige maand is de pijn niet diep in mijn buik, maar meer tussen de darmen gelegen. Het doet zó zeer!!!! Kan mijn broek haast niet op mijn buik verdragen en mijn buik staat zo bol alsof ik 4/5 maanden zwanger ben. Ook stoelgang (sorry..) is zo pijnlijk. De pijn zit nu dus door mijn hele buik in plaats van diep onderin.
    Herkent iemand deze pijn na de eisprong? Vorige maand heeft het zo’n 1,5 dag aangehouden en ik ben nu ook al bezig vanaf vanmorgen vroeg. Is dit echt ‘normaal’? :o:
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.347
    113
    Ik heb na mijn eisprong ook altijd een heel opgeblazen gevoel, inderdaad vrij pijnlijk soms. Duurt meestal een dag of 1-3
     
  3. Zuster9203

    Zuster9203 Fanatiek lid

    10 jan 2019
    1.045
    497
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd pijn in m'n buik na eisprong tot menstruatie. Zit bij mij alleen wel laag in de buik en lijkt soms alsof mijn blaas reageert. Heel heel erg vervelend. Mijn gynaecoloog zei dat mijn lijf ( en dan waarschijnlijk blaas, darmen, baarmoeder) heel heftig reageren op de verandering in hormonen. Toen ik zwanger was van mijn zoontje ( die helaas met 17 weken al is geboren) werd de pijn ook steeds erger, om uiteindelijk vrij stabiel te blijven vanaf een week of 15 ( wat dan logisch zou zijn omdat vanaf dan het HcG hormoon ook stabiliseert). Ik heb alle onderzoeken gehad ( of ik endometriose of iets in die trant had) maar helemaal goed. Hormoonpijn dus. Sinds ik dat weet maak ik me er minder druk om en lijkt de pijn ietsje minder te zijn....
     
  4. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Bedankt voor jullie reacties. En @Zuster9203 wat verdrietig dat je jullie zoontje bent verloren :( Die pijn die ik gewoonlijk alleen heel diep onderin had, kende ik wel. Maar laatste twee maanden zijn gewoon echt heftig, daar kan ik niet eens niet op letten :roflmao:
     
  5. Zuster9203

    Zuster9203 Fanatiek lid

    10 jan 2019
    1.045
    497
    83
    Vrouw
    Weet echt precies hoe je je voelt. Is gewoon heel heel erg irritant en je kan er zo weinig tegen doen ( tenzij het een oorzaak heeft zoals vleesbomen, oplopen o.i.d). Hoop voor je dat het snel weer weggaat!
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook.
    Niet iedere maand even heftig maar wel altijd heel pijnlijk.
    Hoesten, niezen, naar toilet gaan, volledig de onderbuik doet pijn.
    Ik ben ooit doorgestuurd naar de echo doordat ik krom liep van de pijn en wat koorts had, ik had toen bomvolle eierstokken.
     
  7. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Éénmalig gehad. Meer dan 1 week geduurd. Voelde me zo opgeblazen en ongemakkelijk, pijn ook...
     
  8. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Wat bedoel je precies met “oplopen”?
     
  9. Lovey

    Lovey Actief lid

    2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Ik had het deze eisprong, zat op toilet en dacht serieus dat ik flauw ging vallen.. ben op de grond gaan liggen tot het weer ging en weer naar bed gegaan..
     
  10. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Jeetje dat klinkt ook heftig zeg! Daarna nog lang buikpijn gehouden?
     
  11. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik heb het deze cyclus voor het eerst, ben er gewoon misselijk van. Voelt als een enorme verstopping, maar ik kan gewoon goed naar het toilet.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Het was heel wisselend bij mij. De ene keer mild de andere keer kon ik ook echt z'n pijn hebben.
    Sinds de laatste geboorte is het 1x weer zo pijnlijk geweest.
    Heb er nooit iets van gedacht maar vervelend is het wel ts!
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  13. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Hier heb ik iedere cyclus vanaf ei tot menstruatie enorm veel last van pijn en steken. Heb al paar keer laten nakijken door gynaecoloog, niks te zien. Deze keer was de pijn extreem en bleef ook aan houden. Dacht daardoor dat weer niet raak was, maar het tegendeel!
     
    Dubbeltje82 en Doublemom vinden dit leuk.
  14. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Gelukkig dit keer wel goed teken!
    Het is vandaag gelukkig weg, dit keer dus niet zo lang als vorige maand.
     
    Lovey vindt dit leuk.
  15. Lovey

    Lovey Actief lid

    2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Niet zo erg in ieder geval, volgens mij wat zeurend d dag erna
     

Deel Deze Pagina