Verdriet teleurstelling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lamisha1980, 20 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Hoi lieve dames,

Ik ben vanochtend gebeld door het olvg west Amsterdam die samenwerkt met Vumc ziekenhuis.
    Ik zou beginnen met ivf 2 omdat ivf 1 is mislukt en geen cryos meer over heb.
    Ik met zenuwen en al de tel opgenomen en kreeg mijn fertiiteitsarts aan de lijn die mij dan zou vertellen wanneer ik weer zou kunnen starten met de tweede ivf poging, in plaats daarvan begon ze me te vragen waarom ik denk dat ivf 1 is mislukt. Ik zo van “uhh” en
    Toen begon ze “ja omdat je 40 bent en eitjes gewoon dan niet meer goed zijn en vrouwen boven 35 minder eitjes produceren blablablabla en aan t eind van het verhaal zei ze het heeft geen zin om verder te gaan met ivf op jou leeftijd want t blijft toch mislukken.
    Ik kreeg een brok in mijn keel en toen zei ik “ja maar ik wil verder” en begon ze steeds te zeggen “denk erover na” en “ het heeft echt geen zin” en ik maar zeggen “ik wil echt verder” uiteindelijk zei ze “oké dan maak ik een belafspraak over 2 maanden want nu liggen we plat en mogen we niet verder en dan hoor ik of je er goed over hebt nagedacht”

Nou dames na het gesprek heb ik echt een potje gehuild. Voel zo een steek in me hart.

Sorry moest eruit :cry: :(

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Emphatie ver te zoeken zo te lezen. Belachelijk dat er zo gereageerd wordt. Ik ben ook 40 en ben 2,5 jaar onder behandeling geweest bij MCK Leiderdorp. Na de 4e poging zelf overgestapt naar UZ Gent maar bij MCK wilde ze gewoon weer een poging met me doen, dat was geen enkel probleem. In Gent kijken ze al helemaal niet op van je leeftijd. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog een goede amh heb, goed te stimuleren ben met hormonen en goede opbrengst heb. Maar dat doet niks af aan hoe ze je behandelen daar. Snap dat je van de kaart ben door dat bericht! Al ik jouw was zou ik overstappen naar UZ Gent of Cupers & Cuypers in Duitsland. Deze nemen de kinderwens van vrouwen op leeftijd, zoals wij gewoon heel serieus. Sterkte!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.344
    8.346
    113
    Amsterdam
    Heel vervelend dat je dit nieuws te horen hebt gekregen. Ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek gegaan is maar ik ken alle artsen daar helaas vrij goed en dit vind ik bij geen van allen passen. Wat ik zou doen als ik jou was zelf even terug bellen of je nogmaals er een gesprek over kan doen. Dan voor jezelf even opschrijven wat je wil bespreken en waarom nu precies is dat hij/zij denkt dat het nu geen zin meer heeft of kans heeft. En daarbij zeggen dat je overrompelt was door het gesprek zelf, dat je dat niet verwacht had.
    Om nou meteen alles af te schrijven etc gaat een beetje ver denk ik.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het feit dat het om een secundaire kinderwens gaat ( je hebt 3 kinderen zie ik) speelt mee in combinatie met de kansen die de artsen zien. De arts meent nu te lage kansen, dan kun je kijken of er via second opinion andere kansen zijn.

Bij primaire kinderloosheid gaan artsen vaak iets langer door, maar ook dan als de kansen te laag zijn krijg je helaas geen behandeling meer.

5. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Ik snap het niet???

6. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Ik krijg gewoon behandeling hoor alleen ik moest er goed over nadenken. Ze hebben mij nooit verteld toen ik met de ivf behandeling begon dat de kansen laag zijn. Ik denk dat t door dit Corona gebeuren ze krap zitten en gefrustreerd zijn.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.344
    8.346
    113
    Amsterdam
    Wat snap je niet precies van wat ik schrijf? Is Nederlands toevallig niet jouw moedertaal? Misschien dat dat ook dan moeizaam is met het telefoon gesprek met de arts?

8. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Ik ben geboren in Nederland en is zeker wel mijn moedertaal. Ik heb alleen het gevoel dat ik niet word begrepen. Zo te lezen aan jou verhaal word er schuld aan mij geschoven alleen omdat jij hen hebt ervaren als goede artsen. Mijn bloedwaardes waren goed. Mijn amh waarde is nooit geprikt. Elke vrouw met en of zonder kinderen zou een kans moeten krijgen om het weer te proberen vooral na maar 1 poging (ken vrouwen die wel 10 pogingen hebben gehad en nog steeds lege handen). En ja ik weet heel goed wat er telefonisch is besproken. Ik mag gewoon behandeld worden als ik dat heel graag wil maar moest er wel over na denken. De reden van de topic is dat ik het er alleen wilde uitgooien omdat ik er behoorlijk mee zat. Heb niet gevraagd of ik een klacht moet indienen en of wat te doen. Maar goed ik zal de beheerder vragen mijn topic te verwijderen want zo zal ik me alleen nog rotter voelen.
    In ieder geval bedankt voor je reactie.

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.344
    8.346
    113
    Amsterdam
    ahh dat begreep ik niet uit jouw eerste post. Maar is het dan sowieso niet handig als je je niet begrepen voelt dit juist met de arts te bespreken? Ik wil je juist geen rotgevoel geven!
    Ik zou als ik jou was zeker nog het gesprek aangaan en ook benoemen wat het gesprek met jou heeft gedaan.
    Heel veel succes!

Deel Deze Pagina