Hallo allemaal, Ik heb gisteren een miskraam gehad. En dat na een goede echo met hartactie. Dit is nu mijn derde miskraam en over een vierde is twijfel. Ik vind dit niet toevallig meer en zou graag het e.e.a. laten onderzoeken. Maar wat voor onderzoeken kan ik het beste laten doen? Ik ben daar niet bekend mee. Alvast bedankt!
Hoi Cullen, Wat vervelend dat je al 3 miskramen hebt gehad. Ik heb zelf ook 3 miskramen gehad en na de 2e zei mijn vk dat ik in aanmerking kwam voor bloedonderzoek. Zij verwees mij door naar het ziekenhuis. Daar is na een gesprek met de gynaecoloog bloed afgenomen voor stollingsonderzoek en chromosomenonderzoek. Na 2 maanden kregen we de uitslag en kwam er uit dat mijn vriend een chromosoomtranslocatie heeft en dit hoogstwaarschijnlijk dus de oorzaak was van de miskramen. Laat je informeren door je verloskundige/gynaecoloog en vraag altijd om een doorverwijzing. Sterkte met het verwerken van je miskraam en het eventuele vervolgtraject. Liefs Mi1983
He bah 3mk is niet niets. Als je verzekering dekt kan je beter naar gent/dusseldorf gaan In principe gebruikelijke onderzoekn zijn: Dna/chromosoom beide ouders Stolling Vitaminen/foliumzuur Verder kan je uitrogestaan beter nemen en dat in principe in alle landen standaart na miskraam behalve in nl Succes!
Hallo, vroeg of ze me utrugaston wilde geven omdat ze bij andere landen standaard gaven na meerdere miskramen ze lachte me uit. Zei onzin. Niet Google! Droog wijf was die gynaecoloog. Vraag me af hoe ik eraan kan komen zonder na Gent of Düsseldorf te gaan. ?? Gr bambe
@cullen: in het meerdere mk topic zitten veel meiden die hier veel van weten. Misschien daar eens vragen? @bambe: ik heb het destijds in Griekenland gekocht voor 8 euro per doosje ( 15x 200 mg). Heb nog 10 doosjes liggen die je mag overnemen mocht je dat willen. Stuur anders ff pb
Hier hetzelfde, wij zijn uiteindelijk naar gent gegaan in Nl waren alle waardes goed maar daar vonden ze mijn schildklierwaarde te hoog. Heb medicijnen gekregen en daarna is onze dochter geboren. Het is niet vergoed door de verzekering maar ik vond de kosten heel erg mee vallen. Je moet wel alle standaard onderzoeken in Nl laten doen en dan je dossier opvragen en mee nemen. Die onderzoeken doen ze dan niet nog een keer.
Hallo, Heb je pb gestuurd zie dat je zwanger bent proficiat!!! Vraagje, utragaston neem je die nu ook in?? Wat is het precies?? Hoor positieve verhalen erover. Wanneer mee beginnen? Gr, bambe
Je kunt utrogestan ook zelf krijgen via dokteronline.com. Zij schrijven ook het recept voor je uit want dit heb je wel nodig. Maar je kunt het ook aan je huisarts vragen, of een andere gyn zoeken want er zijn er ook veel in NL die het wel voorschrijven.
Is ugesteran of Hoe je het schrijft hetzelfde als progesteron? Mijn gyn begon er zelf over na twee miskramen... Nu hopen op een nieuwe zwangerschap en dan gelijk bellen voor dat spul zegt hij
Hallo dames, Vanmorgen is mijn 3e keer zwanger ook geëindigd in miskraam nummer 3... Zit nu te wachten in het ziekenhuis op m'n gynaecoloog voor de 'bevestiging' maar weet het zelf al donders goed... Dit is mis. Zal zo eens vragen welke onderzoeken hij voorstelt. Na miskraam nummer 2 hebben we al eens gesproken over het chromosomen onderzoek, maar we wilden het eerst nog even aanzien... En zo was ik de volgende maand alweer zwanger. Mi1983, hoe is dat verder bij jou afgelopen na dat chromosomen onderzoek? Kunnen jullie wel samen zwanger worden?
Hoi sterretje, Wat vervelend dat je ook zoveel miskramen hebt gehad. Sterkte ermee. Wij kunnen gelukkig wel samen op de normale manier zwanger worden. Onze dochter heeft de chromosoomtranslocatie van haar vader en ons mannetje op komst heeft een normaal chromosomenpatroon. Als ik jou was zou ik zeker het onderzoek laten doen. Je hebt naderhand wel zekerheid op dat gebied. Liefs Mi1983