Pakjes avond , Hoe vieren jullie het?

Discussie in 'De lounge' gestart door poppy14, 18 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe vieren jullie pakjesavond?

en hoe beginnen jullie de avond?

wat eten jullie ?

en daarna meteen pakjes avond?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij vieren het zaterdags. Wij hebben s middags eerst nog de verjaardag van mn broertje. Vòòr het avondeten zijn wij weer terug. 1 van ons gaat de zakken boven bij de trap klaarzetten. Die zien ze dan na een hint oid, moet ik nog ff over nadenken.. Dan gaan we eerst allemaal wat uitpakken. Daarna gourmetten en dan de rest uitpakken. Zoiets.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Wij vieren het maandag avond met mijn ouders en schoonouders, de oudste is dinsdag ochtend vrij :)
    Lekker met een hapje en wat t drinken en tussendoor de Kadootjes!

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij vieren het zondag smiddags.

Opa's, oma's en de tantes zijn er ook gezellig bij.
    2 pieten komen hier in huis om de zak met cadeautjes mee te brengen. Ze zingen wat liedjes met de kids en pakken we cadeautjes uit.

Als hun weer weg zijn dan pakken wij de rest van de cadeautjes met ze uit en qua eten is het eigenlijk gewoon 2 soorten soep en belegde Turkse broden.

Smiddags wat hapjes op tafel

5. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Wij vieren het 5 december.gaan eerst lekker gourmette. En dan heb ik overdag alles al verstopt.en ligt er een brief in de brievenbus met de eerste hint. En zo kunnen ze door middel van een speurtocht de zakken vinden.ze zijn 10 7 4en 3.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Lekker gourmetten. Daarna film kijken ( video van de sint) en die verklapt waar de pakjes liggen ;). Dit op 5 dec

Woensdag 30 nov eerst bij oma en opa ;)

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Smiddags met warme chocolademelk en pepernoten/speculaas etc dan cadeaus erbij

Savonds met zijn 4en gourmetten en daarna de jongste op bed en met de oudste leuke familiefilm kijken

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Zaterdag 3 december vieren we het bij mijn ouders met familie (15 volwassenen en 7 kinderen). We borrelen en pakken dan al wat cadeautjes uit. Daarna gaan we uitgebreid eten. Vervolgens pakken we de rest van de cadeautjes uit terwijl er allemaal lekkers op tafel staat.
    Maandag 5 december vieren we het met het gezin. Gaan een beetje op tijd eten en daarna pakken we de cadeautjes uit. Iets minder uitgebreid.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Zondagmiddag met opa en oma en er komen om drie uur twee zwarte pieten. Die brengen de kadoos mee. Dan gewoon uitpakken en spelen. Wat lekkers op tafel en wat we eten nog geen idee. Gewoon friet met snack denk ik

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man vierde het altijd 's ochtends, dus ze kwamen dan beneden en troffen een zak vol cadeaus aan. Zo konden ze lekker de hele dag spelen. Dat hebben we eigenlijk overgenomen, dit jaar vieren we pakjesochtend op 4 december.

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Op 4 december eerst hapjes en pepernoten enzo. Ineens hangt er een dvd door de brievenbus (video van Sint) en gaan we die kijken, daarin wordt verklapt waar de cadeaus liggen. Wij doen het alleen voor zoontje en nichtje dus het scheurfestijn duurt meestal maar een kwartier! Hahaha

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    3 december vieren we het eerst bij opa en oma, vaak maken we een speurtocht met raadsels door het huis waar ze dus op het eind de kado's vinden. Dan kado's uitpakken onder het genot van een drankje en hapjes.

5 december vieren we het thuis met het gezin. Meestal gaan we gourmetten. Een vriend gooit altijd pepernoten tegen het raam en zet de zakken met kado's voor de deur.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij doen het gewoon maandag en vieren het samen met onze buurvrienden, die 4 grotere kinderen hebben. Zoontje is de enige gelovige maar we hebben cadeautjes voor iedereen, we hebben lootjes getrokken wie voor wie wat koopt.

We zullen om +/- 17 uur beginnen met een hapje (stokbroodjes, wraps, salades, van alles) en een drankje, dan wordt de Sinterklaas dvd door een andere buur door de brievenbus gegooid en aan het eind van die film zegt Sinterklaas dat de cadeautjes in de schuur liggen en dan gaan we los :D

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Op 5 december om een uur of 6 eerst eten met opa en oma en ons gezin. Daarna opruimen, sinterklaasliedjes aan, en wachten tot opa toevallig even naar buiten moet. Daarna wordt er op de deur gebonsd, zak met pakjes voor de deur, en opa komt toevallig weer binnen, helemaal verbaasd dat er cadeautjes zijn gebracht en nee, hij heeft écht niks gezien :)
    Daarna mogen de kinderen om beurten een cadeautje pakken en aan degene geven voor wie het is. Zo om beurten uitpakken, tot alles uitgepakt is.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wij vieren het 3/12. Bij mijn zusje staan alle cadeautjes, die zijn daar al gebracht. Mijn ouders en andere zusje en vriend en hun kinderen komen ook daar naar toe. De kinderen mogen omstebeurt een cadeautje pakken en dan geven aan degene voor wie het is. Tussendoor of na afloop eten we met elkaar.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Op maandagmiddag meteen na school. ik ben vroeg thuis en kan alles klaarzetten. Papa komt ook thuis als de kids thuiskomen. het uitpakken doen we dit keer met een spelletje memory denk ik. Daarna tapas eten. Zodat de kinderen tussendoor lekker kunnen spelen.

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    5 december, vroeg op de avond. Er komt een ballonvouwpiet met cadeaus :)

18. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Wij vieren het zondagmiddag met vrienden bij ons thuis. We beginnen om twee uur met sinterklaastaart en warme chocolademelk met slagroom (voor de volwassenen met een scheutje rum :p). Daarna komt piet de pakjes brengen. Na het cadeautjesfeest met zijn allen nog even het bos in voor een frisse neus. s' avonds doen we een stamppottenbuffet. Iedereen neemt een stamppot mee en wij verzorgen het toetje.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

We vieren t zondag 4 december, me ouders komen rond 1430 uur, 1530 klopt buurjongen op de voordeur en staan de kados er, ouders eten mee( soep met brood)

20. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Altijd op 5 december s avonds met opa en de oma's. Wat we eten weet ik nog niet. Pak altijd de middag vrij en meestal maak ik iets als hartige taart en soep. De buurman vraag ik of hij op het raam wil kloppen! Meestal maakt hij er een echt spektakel van!!!

Deel Deze Pagina