Verdriet

Discussion in 'Zwangerschap' started by Paaseitje1989, Mar 12, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Hallo allemaal
    Ik ben op zoek naar tips en eigen ervaringen, want voel me zo alleen op dit moment

Ik ben op dit moment 26 weken zwanger van ons tweede kindje en ik denk dat dit de laatste zwangerschap is. Ik wilde extra genieten van deze zwangerschap. Nu zijn we al weken bezig met het platte dak van onze garage omdat daar een lekkage zit. Nu zijn we na weken lang erachter gekomen dat we opgelicht zijn door de dakdekker die dit vorig jaar voor ons had gemaakt. Kosten waren toen 2200 euro en nu gaan er wrs nog 4000 euro bijkomen. Het is toen zwart gedaan ( leer voor ons nooit zwart laten doen en we hebben ook voor een volgende situatie rechtsbijstand afgesloten ). Voor nu hebben we besloten om de bittere pil te slikken en het laten te maken en klaar. Ook vanwege mijn zwangerschap en dat we rust willen IPv een juridisch conflict. Maar ik worstel zo erg met gevoelens van verdriet door deze oplichting en ik merk dat ik de afgelopen weken meer stress heb gehad. Nu voel ik me een slechte moeder dat ik onze baby bloot gesteld heb aan deze mate van stress, anderzijds dat ik minder kan genieten van de zwangerschap omdat ik met mijn gedachten veel bij deze situatie heb gezeten en nog steeds zit. En dat vind ik nog het ergste want deze tijd krijg ik niet meer terug. Hoe kan dit ooit goed maken bij dit kindje? Het is nog zo klein. En verder worstel ik met gevoelens van oplichting. Hoe ga ik hiermee om? Ben ik zo dom? Waarom doorzag ik het niet? Ben ik de enigste? Zijn jullie weleens opgelicht? Hoe ben je daarmee omgegaan? Iemand nog tips hoe mezelf te vergeven tegenover de baby en ik alsnog kan genieten van de komende weken?

2. Singlemommy3

Mar 12, 2024
    8
    0
    1
    Female
    Ik snap je gevoel heel goed, ik ben ook opgelicht maar dan anders…. Mijn ex bleek een crimineel te zijn en heeft iedereen voorgelogen en ik heb weken lang angst en stress en verdriet gehad.. probeer het los te laten, het is vervelend maar het is gebeurd.. geniet van je buikbaby, mijn baby is ondertussen 10 maanden nu en ik geniet echt iedere seconde van alles omdat alles de laatste keer is. Oplichting kan je niet voorzien en je bent echt niet dom!!!

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Och ja hier ook met dakdekker gedoe gehad (lekkage schoorsteen en echt dramatisch loodwerk). Is dacht ik zwart gegaan (misschien ook wel niet eigenlijk) maar was sowiesi app verkeer over afspraken dus inderdaad jurist ingeschakeld en wordt nu opgelost maar gaat nog wel maand of 2 duren het hele gedoe. Ook nog in naweeen van hele grote verbouwing waarbij verwarming nog steeds niet goed werkt. Ook jurist ingeschakeld en de kans is groot dat als ik ergens 1-7 dagen bevallen ben ze hier weer op de stoep staan en ze nog een laatste kans moeten krijgen het op te lossen. Brieven van jurist weer checken, second opinie inschakelen..
    Weet je, dat is niet fijn maar ik probeer het altijd maar te relativeren. We eten er geen boterham minder om en dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. En waar heb ik op dit moment zelf invloed op? Nou zorgen dat alles geregeld is wat geregeld kan worden en dat ik verder goed voor mezelf en de baby zorg.
    Je gevoelens richting de baby zijn niet reeel vind ik. Van even wat stress krijg je echt geen gehandicapt kind voor de rest van zijn/haar leven. En waarom moet je per se genieten van een zwangerschap? Hier is het de laatste en een hele zware zwangerschap. Ik geniet van de kleine mooie momentjes die er zijn maar het is ook gewoon loeizwaar en stom. Je legt jezelf nogal verwachtingen op hoe groot die roze wolk moet zijn. Straks na de bevalling is het ook niet per se rozengeur en maneschijn. Het leven gaat ook gewoon door ookal ben je zwanger en dus zijn er tegenslagen.
    Ik bedoel dit echt niet verkeerd maar iets meer relativeren en lucht erin brengen gaat je denk ik al enorm helpen. Je maakt het in mijn ogen wel heel groots namelijk..

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Probeer beter naar de positieve dingen te kijken. En omdenken helpt ook. Je hebt er wat van geleerd. Je hebt een lieve kleine baby in je buik. Probeer daarvan te genieten. Want dat is zo veel belangrijker dan een stomme oplichter. Verspil daar je energie niet aan. Relativeer, wat is belangrijk in je leven? Je kinderen, (je man?) Je familie en vrienden en een dak boven je hoofd.
    Geniet van het leven, elke dag :)

Share This Page