De grote van het eitje?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Geaaaaaatje, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Zoals jullie kunnen lezen heb ik een vraag over de grote van een eitje. Ik ben afgelopen woensdag namelijk naar mijn fertiliteitsarts geweest en ze heeft toen een echo gedaan. Links heb ik één eitje die wat groter is. Deze is welgeteld 11 millimeter klein/groot?!? Hoe groot moet een eitje eigenlijk zijn?

Ik heb morgen weer een afspraak voor een echo staan. Ze gaat dan kijken of het ook gegroeid is. Ik heb op advies van mijn arts heel goed tegen mijn eitje gepraat...dus hoop dat het heeft geholpen ;)

Enne hoe wachten ze vervolgens gewoon af of een eitje gaat springen of krijg je daar dan wat voor?

Ik hoop dat jullie mij het een en ander kunnen vertellen.

xxxies

2. als een eitje +- 20 mm is springt ie. die van mij was gisteren (woensdag) 11 mm en ik verwacht mijn eisprong begin volgende week

3. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Dus als het eitje morgen slechts 2 mm gegroeid is dan wil dat dus nog niet zeggen dat het een verloren ronde is?

En mocht het deze ronde niets worden, wanneer moet ik dan weer met clomid beginnen? En hoe weet ik dan wanneer ik weer ongi wordt?

xxxies

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Nee, natuurlijk is het dan geen verloren ronde. Ze gaan door totdat je eitje groot genoeg is voor een eisprong.

Van Clomid weet ik verder niets. Ik spuit Menopur voor de eirijping en Pregnyl voor de eisprong.

Heel veel succes!

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    En dat spuiten van pregnyl dat doen ze dus zodra je eitje op de juiste grootte is?

6. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ja, als je eitje ongeveer 18 mm is. Dan zet je de Pregnylspuit en 36 tot 40 uur daarna is je eisprong.
    Maar misschien heb jij die niet nodig. Dat ligt aan de behandeling die je krijgt. Dus dat hoeft niet persé.

7. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ow ok. Ik leer echt steeds meer hier op de site. Maar het verschilt dus wel per persoon hoe lang het duurt voordat een eitje op de goeie grootte is?

Het kan dus ook zo zijn dat mijn eitje niet meer verder groeit? Of kunnen ze dan nu nog wat doen om hem verder te laten groeien?

Sorry als het domme vragen zijn hoor, maar ze schieten me gewoon steeds te binnen. Was vandaag ook veel te veel afwezig. Mijn gedachten waren bij mijn eitje...stom hè?!?

xxxies

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Mijn eitjes springen meestal bij 23-25 mm, dus je moet mogelijk nog wel even. Die van mij groeien meestal tussen de 1 en 3 mm per dag. (Ja, al veel van die nare onderzoeken gehad dat ik dit zo precies weet...)

Ik slik ook Clomid, en mijn gyneacoloog zegt dat ze daarvan ook langer doorgroeien, en dus later springen.

Van mijn gyn moet ik elke 5e tot en met 9e dag Clomid innemen, maar ik heb ook wel van anderen gehoord dat dat varieert. Sommigen nemen het vanaf dag 4, anderen vanaf dag 6 of 7. Ligt aan het voorschrift dus.

Je moet het in ieder geval pas weer innemen nadat je ongesteld bent geworden. En je weet of je ongesteld moet worden, als je het bent...

Maar je hebt deze ronde nog alle kansen! Heel veel succes!

9. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Nog een aanvulling: als het niet meer groeit, kunnen ze daar nu niets aan doen.

Als ik jou was, zou ik trouwens morgen je gyn bellen en gewoon al je vragen voorleggen! Het is zo vervelend om zo in onzekerheid te zitten. Het zijn echt geen domme vragen hoor, het gaat toch over jouw lichaam.

En nee, helemaal niet stom dat je zo afgeleid bent, heb ik ook hoor, elke maand weer. Ben nu ook actief aan het duimen voor deze ronde. Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik eindelijk testen...

10. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @SRB...ik moest op mijn 4e dag met Clomid beginnen t/m de 8e dag. Heb op mijn 12e dag (afgelopen woensdag) een echo gehad. Ben best wel zenuwachtig voor morgenochtend. Vind het toch wel heel spannend.

Is/was jouw cycylus ook onregelmatig? En helpt Clomid je cyclus te regelen of hebben ze daar weer wat anders voor?

xxxies

11. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ikke heb morgenochtend weer een afspraak en dan stel ik ook weer al mijn vragen. Alleen nu ik hier zo zit komt me steeds meer te binnen schieten. Ik wou haast dat ik de nacht over kan slaan zodat het al morgen is.

12. bij mij groeit het eitje altijd door. het verschilt idd per persoon hoe snel dit gaat. 20 mm is wel een vast grootte die aangehouden word als groot genoeg voor een eisprong. verder heb ik dezelfde situatie als mariel (menopur en pregnyl) dus weeet verder niks van clomid. succes!

13. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Ja, ik heb ook Clomid om mijn cyclus te regelen. Die varieerden van 23 dagen tot 45 dagen, echt geen pijl op te trekken. De eerste maand Clomid was het 23 dagen (toen zei de vervangende gyn dat dat helemaal niet kon, altijd fijn...). Maar sindsdien (ben nu aan ronde 4 bezig) is mijn cyclus echt keurig 25 dagen. En ook heel fijn: mijn eisprong is al 3 keer op dag 17 geweest, en kondigt zich keurig aan met een licht stekende pijn, rechts onder in mijn buik. En daar word ik elke maand weer zo gelukkig van, dan weet ik tenminste dat het zo ver is en dat we op tijd zijn.

Ben heel blij met de Clomid dus!

De eerste en tweede keer heb ik mijn echo ook op dag 12 gehad, maar beide keren was mijn eitje dan nog te klein, dus bij de derde keer hebben we die echo opgeschoven naar dag 15. En de laatste keer hoefde ik geen echo meer omdat het inmiddels zo keurig voorspelbaar regelmatig is.

14. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik duim met je mee dat deze nacht omvliegt! Wil zo graag dat ik kan testen!

15. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @SRB: Het is dus echt de Clomid die de cyclus dan regelt? Ik ben na zeven maanden namelijk pas ongi geworden. Uiteindelijk gelukkig toch uit mezelf, maar ben zo bang dat het nu weer zo lang gaat duren.

xxxies

16. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Gaan we samen ons best doen met duimen! Als het nu voor ons beide de laatste ronde zou zijn, dan zou het duimen ons zeker de moeite waard zijn!

17. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ja, bij mij wel. Ik heb gelezen dat Clomid het "follikel stimulerend hormoon" opwekt. Dus als je het slikt, worden je eileiders gestimuleerd.

18. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Hoeveel mg Clomid heb jij de afgelopen tijd genomen?

19. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    50 mg op 5 dagen. De tweede keer had ik ineens 3 eitjes, dus toen overwoog de gyn om me de helft voor te schrijven, maar dat heeft ze niet gedaan. De derde keer had ik toen weer een eitje, en deze keer heb ik geen idee.

Er zijn best veel topics over Clomid op dit forum (misschien ook leuk om even te checken, daar kom je vast nog veel meer antwoorden tegen), daar lees je ook in dat als het de eerste maand niet aan slaat, je de volgende maand vaak het dubbele moet slikken.

Hoeveel slik jij?

20. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook 50 mg geslikt en dan ook voor 5 dagen. Ik zal eens even kijken hoe ik het makkelijkste kan zoeken in dit forum...ben wel nieuwsgierig.

xxxies

Deel Deze Pagina