"groot" bedje, maar nog zo'n woelwater

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hellen1971, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Meisje is nu 22 maanden en ik heb al een mooi meegroeibedje voor haar klaarstaan. Ik zie alleen, dat ze in haar slaap nog zoveel draait. Vaak vind ik ze 's ochtends met haar hoofd de andere kant op dan toen ze erin ging, soms ligt ze nog overdwars ook.

Ze slaapt nu met een slaapzakje, maar dat is in een bedje waar ze uit kan vast niet meer zo handig. ik wil dan een peuterdekbed gaan gebruiken. Maar daar ben ik nu dus wat huiverig voor, vanwege dat gewoel.

Dus hierbij een vraagje aan mama's van een kindje dat al in een bedje slaapt: was jouw kind een woelwater in bed..en..hoe ging dat toen het een echt bed kreeg met een dekbedje?

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben Jesper sinds vorige maand geen slaapzakje meer aangedaan. Dat was omdat het toen zo heel erg warm is. Zonder slaapzakje kunnen ze zich sowieso wat gemakkelijker draaien en bewegen. Wij vinden Jesper ook wel eens met z'n hoofd bij het voeteneind, maar nooit onder de deken. Volgens mij is het nu wel de leeftijd dat als ze onder de deken komen, ze er zelf ook wel weer onderuit kunnen komen. Helemaal als ze dus geen slaapzakje meer dragen.
    Sinds gisteren hebben we een zijkant met spijltjes uit het ledikantje verwijderd. Een kant is nu dus open zodat hij zelf in en uit het bedje kan. Dit ter voorbereiding op het eenpersoonsbed dat hij straks gaat krijgen. Nu hebben we nog een dekentje met daar omheen een dekbedovertrekje (ledikantformaat). Volgende week gaan we een eenpersoonsbed voor hem kopen en dan krijgt hij echt een eenpersoons dekbed. Zal best even wennen zijn, maar ik maak me er geen zorgen om dat hij er onder zal komen. Hij kan zich zo goed bewegen. Weet niet hoe dat bij jullie kindje is natuurlijk...?

Jesper draait dus ook nog veel in zijn slaap. Vannacht is hij zelf uit het ledikantje gevallen omdat die nu open is. Ik gelijk ernaar toe, maar het huilen was al direct over. Hij kroop er zelf weer lekker in en slipe heerlik verder. Hij zal nu (onbewust) gaan leren dat hij wat rustiger in bed moet zijn, anders is vallen een consequentie.

Nou goed, misschien niet echt een antwoord op je vraag. Maar ik dacht: ik laat je weten hoe wij het aanpakken. Succes!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze oudste is ook onlangs overgegaan naar een 'grote jongensbed', in zijn geval wil dat zeggen dat we de zijkant uit zijn ledikant hebben gehaald. hij was ook altijd een enorme woelwater. De eerste nacht is hij een paar keer uit bed gekukeld en nu slaapt hij de hele nacht met zijn hoofd dezelfde richting op! Het kan dus ook een kwestie van gewoon proberen zijn, ze moeten toch leren om een keer goed te blijven liggen.

Wat betreft het slaapzakje, hij ligt er nog altijd in, gaat prima hoor! Hij kan met slaapzak ook goed in en uit bed en zelfs lopen als hij dat zou willen.

Desnoods eerst mét slaapzak over en dan de overstap naar een dekbedje maken?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn zoontje slaapt nog in een slaapzak, want anders doet hij geen oog dicht én met een dekentje. Nu heb ik alleen een katoenen dekbedovertrek, zonder dekbed er in en dat is warm genoeg.
    Hij komt er gewoon uit 's ochtends en wandelt dan in zijn slaapzak rond, gaat wat spelen etc.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat wandelen met de slaapzak aan, doet ze inderdaad ook. Het is zeker een goed idee om ze met slaapzak te verhuizen...anderszins zou ik het met wat warmer weer eerst kunnen proberen mét leeg dekbedhoesje en zonder slaapzak.

Dank in ieder geval voor de ervaringen tot nu toe. Dat geeft de burger moed :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die van mij woelde in het ledikant en nog net zo in het peuterbed. Maar hij had de laatste paar maanden geen slaapzak meer aan. Hij ligt meestal wel redelijk netjes, maar af en toe vinden we hem overdwars of met zijn hoofd aan het voeteneind terug. Hij heeft ook geen last van de koud dan. Hij slaapt wel lekker door. Of hij trekt zijn dekbed op, terwijl het buiten 30 graden is.. Dus hier wel een woelwater, maar zonder problemen met een dekbedje..

7. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij kan je nog prima een slaapzakje aan doen hoor als ze nog zoveel woelen! En anders is het bed kort opmaken wel een idee. Of je gebruikt de dekens van het ledikantje?

Deel Deze Pagina