Borstvoeding en tandjes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pricilla, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met borstvoeding geven als de kleine tandjes krijgt? Voeden jullie dan nog zelf of kolf je het dan af?
    Ik ben bang dat ze dan gaan bijten.

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de eerste gewoon blijven voeden toen ze tandjes kreeg. Ze heeft me 1x gebeten, daarna nooit meer. Bijten heeft meestal niet zoveel met tandjes krijgen te maken, maar met bv een trage tsr of langzame melkstroom.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn oudste heeft echt maar een paar keer gebeten. De eerste keer duidelijk om uit te proberen, hij schrok toen zo van mijn reactie (ik riep hard au) dat hij het heel lang niet meer deed. Nog wel eens een keer als soort spelletje, niet hard dus.
    Jongste is wat hapgrager, maar ik kan aan hem merken dat hij dan eigenlijk al klaar is en zich begint te vervelen. Als ik dan gewoon mijn tepel terugtrek is er niets aan de hand.

Tandjes is hier in ieder geval geen issue.

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze jongste dochter heeft 16 maand bv gehad en ik heb haar altijd zelf gevoed dus ook met tandjes ;) ... Ze heeft me 2 keer tot bloedens toe gebeten ... t was dan heel hard, AUW!! en ik haalde haar van de borst en gezegd dat ze niet mag bijten ... Vraag me af wat ze er van begreep want ze lachte me keihard uit ;)

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik voed gewoon. Het is niet altijd fijn want die tandjes zijn vlijmscherp. Hier bijt ze als er nieuwe tandjes komen. En ik merk het in inmiddels wel wanneer ze gaat bijten dus dan koppel ik los.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ongelukjes kunnen gebeuren.Je moet het gewoon goed in de gaten houden.
    Bij bijten meteen duidelijk maken dat het niet mag. Wel op een rustige manier.

Ik heb er eigenlijk heel weinig van gemerkt.Dochters 9maanden gevoed en zoon is 2, die heeft dus een mondje vol,geen probleem :)))

Deel Deze Pagina