Wie van jullie heeft EHBO?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zat er al heel lang over te denken om een EHBO cursus te doen. Maar het komt er steeds niet van. Maar vanavond stikte mijn zoontje bijna in zijn eigen slijm, schrok daar zo van, dat ik gelijk op zoek ga naar een EHBO cursus. Ik zou toch echt niet weten wat ik moet doen als er iets gebeurt...

Hebben jullie ook een EHBO cursus gedaan toen je kinderen kreeg?

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ik!! En ik denk dat de ouders op ons kdv er erg blij mee zijn.:D Ik heb dus geen cursus gedaan toen ik kinderen kreeg, maar toen ik ging werken. Maar ik vind je redenatie heel goed, ik zou het anders wel gedaan hebben. Zit je kindje op een kdv, informeer daar eens. Bij ons werd er een ehbo cursus aangeboden voor ouders. Mijn vriend is toen geweest en ik hoefde natuurlijk niet, maar toen is mn moeder meegeweest.

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

ik heb EHBO voor kinderen gedaan moest voor mijn werk!

4. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de BHVcursus gedaan, moest voor voor mijn werk( ehbo en brandbestrijding) Hou er wel rekening mee dat je ieder jaar op herhaling moet!

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik zit er ook al een hele tijd over te denken idd. (En ja, je moet eigenlijk idd niet denken maar doen, ik weet het.)

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Is er ook aparte kinder EHBO of is het een alles in 1 pakket?

7. tulip

tulip Niet meer actief

er is een aparte kinder ehbo.

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Toen ik kinderen kreeg heb ik ook een EHBO cursus gedaan idd alleen geen herhalingslessen gevolgd.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook hier ehbo voor m'n werk..

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    ehbo tijdens mijn studie en kinder ehbo toen ik kinderen kreeg en reanimatie opleiding gedaan voor mijn werk. Alles dus eigenlijk. Is erg prettig om het een keer te zien, te horen en te oefenen.

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb ehbo en bhv ,,

moest ook ivm me werk ( beveiliging)

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb vorig jaar kinder-ehbo gedaan, samen met m'n gastouder (zij moest voor de certificering). Maar ik kan niet bepaald zeggen dat ik veel geleerd heb ofzo, ik zou t echt allemaal niet meer weten ook. Ik vond t vrij beknopt zeg maar. het waren 2 avondjes, beetje luisteren, beetje oefenen en that's it.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb ook mn EHBO diploma ivm met mijn werk en moet ieder jaar een herhalingscursus doen. Ben er zelf erg blij mee en vind het vooral een fijn idee dat ik weet hoe ik moet reanimeren. En ik mag ook een AED gebruiken als dat nodig is, ik dacht namelijk altijd dat iedereen dat gewoon mocht omdat er in principe gewoon instructies bij zitten maar dat is dus niet zo.

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb nu 6jaar mijn ehbo diploma, al meerdere malen hier erg blij mee geweest.
    Naast ehbo ook reanimatie+aed, dit gelukkig nog nooit nodig gehad.

Manlief heeft dit jaar zijn ehbo diploma en reanimatie+aed gehaald. Hij wil als mij of de kleine wat gebeurd weten wat hij moet doen.
    De komst van de kleine was een extra motivatie nadat hij heeft meegemaakt dat een collega het leven van zijn zoontje heeft gered omdat hij wist hoe te reanimeren. Hij wou nooit voor het dilemma staan dat zijn zoon of dochter het nodig heeft en hij het niet kan geven omdat ie niet weet hoe het moet.

Ik vind het een goed idee dat ouders een cursus volgen. Ook al ga je daarna nooit naar de herhaling toe en laat je je diploma verlopen, je hebt wel geleerd hoe te reanimeren e.d. en dat onthoud je wel.

Groetjes Manuk

15. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb kinder ehbo zelf gedaan toen ik een kindje had en bhv voor mijn werk.

16. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    volgende week reanimatie en AED doen.Is 1 avondje.
    Dan wil ik me gelijk opgeven voor kinder ehbo.
    Kost 65 euro.Dus vind ik meevallen voor de veiligheid in huis..

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik wil ook snel een ehbo cursus doen,want mijn meisje is al 3 keer haast gestikt! :( en gelukkig was mijn vriend 3 keer thuis toen het gebeurde! En die heeft gelukkig wel ehbo!

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik wil ook graag naar een ehbo cursus maar dat lukt nu niet denkik omdat ik zwanger ben, ik ben gauw vies van mensen en heel snel misselijk dus na de bevalling ga ik wel

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb ook ehbo, bhv en reanimatie en met aed. Was op zoek naar een cursus vanwege Ties, toen mijn werk vroeg of ik het voor hen wilde doen. Kwam perfect uit dus.
    Over 2 maanden heb ik de herhalingscursus.

Ties is ook weleens bijan gestikt, tot blauw aanlopen aan toe. Was heel blij dat ik wist wat ik moest doen.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik lees hier opvallend vaak dat kinderen bijna zijn gestikt, maar dat doen ze niet zomaar hoor ;) Mijn zoontje leek ook bijna een keer te stikken, maar dat lijkt dus alleen maar zo. En joh, mijn man moet ieder jaar op BHV cursus en leert daar de heimlich greep, maar die wist het op dat moment niet eens meer.

Ik vraag me dus af in hoeverre het echt zin heeft. Ik denk dat het nodig is een aantal basale dingen te weten, maar daarvoor heb ik echt geen cursus nodig. Ik denk dat ik me tijdens zo'n cursus kapot erger aan de snelheid van de informatiestroom en het feit dat ik dat ook allemaal wel in een boekje had kunnen lezen. Ik heb een reanimatiecursus voor mijn werk moeten doen, dat vond ik dan nog wel nuttig. Al ben ik nooit op herhalingscursus geweest en vraag ik me af of ik het nog wel weet toe te passen.

Deel Deze Pagina