Min dochter wordt binnenkort 6 jaar en wil natuurlijk een feestje geven voor wat vriendjes. Vorig jaar hebben we het thuis gevierd, maar dat was best chaotisch en een deel van het huis was na afloop een slagveld. Kindjes wilden ook allemaal wat anders doen en het was lastig om ze bij 1 spel te houden voor even. Om dit te voorkomen hadden we het idee om misschien de hele zooi mee te nemen naar een binnenspeeltuin en dan daar de cadeautjes te doen, het spelen, het eten en drinken en dan naar huis brengen. Nu is mijn vraag wie dit zo al eens heeft gedaan en hoe dat is bevallen? Verloopt dat leuk en is over het algemeen de groep dan blij en voldaan na afloop? Is het voor de jarige leuk? Het kost wel wat natuurlijk, maar het thuis inkleden is ook niet bepaald gratis en met bovenstaande hebben we het zelf in ieder geval rustiger en geen hele poetsavond in het vooruitzicht.
Ik heb er geen verstand van hoor.. maar bij het lezen van je verhaaltje kwam dit in me op: - idd binnenspeeltuin - ouders kids daar zelf laten brengen ophalen.. evt zelf kids meenemen waarvan ouders geen vervoer hebben. - misschien bij een grotere groep een extra begeleider inschakelen. (Vriend/man, evt een ouder van een vd kindjes)
Wij hebben het net gedaan, althans: hier laten brengen en ophalen. Dus thuis eerst taart en cadeautjes, na drie kwartier zijn we met twee auto's naar de binnenspeeltuin gegaan (8 kinderen) en na 3,5 uur terug naar huis, waar ze werden opgehaald. Het was één groot succes, deels omdat het allemaal klasgenootjes waren (6 meisjes en 2 jongens) en deels omdat er genoeg te doen is en er groepjes ontstonden en uit elkaar vielen, ze hebben ook met zijn allen samen gespeeld. Ik zag het ook niet zitten om met een baby van negen maanden hier acht kleuters te hebben rondrennen.
Onze oudste zoon was uitgenodigd voor zo'n feestje van een klasgenoot. Was een groot feest, alle kindjes vonden het leuk.
Met de oudste gedaan, ideaal! We hadden ook een 'thema' gekozen vanuit daar, maar dit was helemaal niet nodig geweest achteraf. Dit jaar gaan we het ook zo met de tweeling doen. Waarschijnlijk willen ze het kinderfeestje volgend jaar toch apart vieren.
Fijn dit te lezen, ook dat de kindjes er zelf ook van genoten hebben. Als we dit gaan doen dan gaan we met 2 a 3 auto's (en dus ook 2 a 3 volwassenen op de 8/10 kindjes. Thuis verzamelen en dan daarheen, snoepje in de auto, daar zingen en cadeautjes. Lekker spelen met ranja en een chipje, afgesloten door frietjes/pannekoek of poffertjes en dan brengen we ze thuis....zoiets?
Di gaan wij aanstaande woensdag doen met het kinderfeestje van onze zoon! Ben erg benieuwd, maar heb er wel vertrouwen in!
Mijn ervaring met het eerste kinderfeestje van onze dochter is hetzelfde als dat van jou. Dus dit jaar zijn we het met al haar vrienden en vriendinnen naar een binnenspeeltuin geweest. Dit wilde ze zelf graag en het ging een stuk beter dan het jaar ervoor.
Hier destijds ook gedaan toen dochter 6 jaar werd. Eerst thuis de kadootjes uitgepakt en cake eten en drinken en toen naar binnenspeeltuin. Daar heerlijk gespeeld en aldaar patatjes met iets erbij en een ijsje en toen de kindjes naar huis gebracht. Ik vind het eerlijk gezegd nog done dat wanneer een kind wordt uitgenodigd dat de ouders zelf het kind moeten halen. Heb een keer eerder zoiets gehad en was een reden om dochter niet te laten gaan. Zat met een baby thuis en ik moest haar ergens ophalen wat ook nogeens ruim een kwartier rijden was op een onmogelijk tijdstip. De kinderen vinden het juist leuk om iedereen naar huis te brengen maar binnenspeeltuin is altijd leuk op deze leeftijd.
hoezo not done...dat vind ik wel raar hoor. Hier is het of uit school mee en zelf ophalen of zelf brengen en thuis gebracht worden. En die baby heeft er toch niks mee te maken...dat weet je van te voren als je een baby krijgt terwijl je schoolgaande kinderen hebt. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt.
Tja, ik had een baby van nog geen 2 maanden en een feestje van mijn dochter. Man kon die dag onmogelijk vrij krijgen. Met 6 meiden van 8,9 en 10 naar de dierentuin geweest, ouders hebben de kinderen zelf gebracht en gehaald (kwartier rijden, voor 1 ouders zelfs 25 minuten). Beetje creatief gecarpoold en er hoefden maar 2 ouders te rijden plus de vader van het vriendinnetje uit een andere woonplaats. Jaar ervoor hadden wij een auto gehuurd om alle kinderen te kunnen vervoeren, dat werd ons echt te gortig. Hier is het heel verschillend of er wel of niet gebracht en gehaald moet worden, nooit een probleem geweest.
Nog geen ervaring met binnenspeeltuinen, maar wel met feestjes buiten de deur. 6 Jongens over de vloer was hier inderdaad ook een te grote aanslag op mijn zenuwgestel en mijn huis, haha. Wij laten de kinderen dan hier thuis brengen of nemen ze rechtstreeks mee vanuit school. Meestal dan thuis even wat drinken en cadeautjes uitpakken en dan met 2 auto's naar de activiteit. Let bij jonge kinderen wel even op dat je genoeg stoelverhogers bij je hebt of laat ze die meenemen. Ter plekke gaan ze dan spelen/activiteit doen, zelf hoef je er meestal alleen maar bij te zitten, dus heel relaxed. Bij sommige dingen kun je zelf ook meedoen (vinden ze vaak ook heel leuk als je dat doet). Hier is het vrij gebruikelijk dat je dan naderhand alle kinderen weer thuisbrengt. Ik heb ze ook wel eens laten ophalen, toen we het eerste kinderfeestje gewoon hier thuis gaven. Was ook geen probleem voor de ouders. Laten ophalen op locatie zou ik niet doen, dat lijkt me wel lastig en dan vraag je wel veel van de ouders, terwijl het jouw feestje is.
Tja niet altijd is dat mogelijk om iedereen thuis te brengen. Ik zie het probleem niet zo. Dit ga je natuurlijk nog wel vaker meemaken, denk alleen al aan speelafspraakjes. Ik zou dan regelen dat iemand anders haar op gaat halen. Hier ook meerdere feestjes meegemaakt in een binnenspeeltuin. Soms was het zelf brengen en halen en soms werd ze thuis gebracht. Altijd een succes die feestjes
Dit jaar het eerste kinderfeestje van de oudste ook in een speeltuin gevierd. Omdat ze op speciaal onderwijs zit en de kindjes overal vandaan komen hier bewust voor gekozen. Speeltuin ligt centraal voor iedereen en de ouders hebben de kindjes zelf gebracht en opgehaald.
O ja, echt? Vroeger bij kinderfeestjes werd je altijd gebracht en gehaald door je ouders, volgens mij ben ik nog nooit thuisgebracht. Daar heb ik niet eens bij stilgestaan, dat mensen dat gek kunnen vinden. Wel heb ik dus iedereen eerst bij ons thuis laten komen en ook thuis weer laten ophalen. Nu ik erover nadenk, laatst had mijn dochter een feestje en alleen zij en een vriendinnetje van haar van een straat verderop werden niet thuisgebracht, die moesten we komen halen. Dat vond ik dan weer gek, om te besluiten dat je een paar kinderen niet thuisbrengt en de rest wel.
Hier halen en brengen de ouders gewoon hoor. Onze dochter is nog nooit thuisgebracht.. Nu wonen de kids hier ook ver uit elkaar, dus is t uberhaupt geen optie. Maar vindbt nogal sneu om je kind dan niet te laten gaan. Wij vieren de feestjes nog gewoon thuis, maar dochter is wel al bij speeltuinfeestjes geweest. En somsbegonnen ze thuis en soms op locatie. Houd wel in de gaten dat alle kinderen het leuk vinden!! Mijn dochter vindt zulke dingen nog wel eens moeilijk en valt dan snel buiten de groep.
Ik vind het heel normaal om mijn kind zelf te komen halen hoor Soms is een binnenspeeltuin via social-deal of groupon ook nog goedkoper
Hier binnenkort in huis een feestje en de kids moeten gebracht en gehaald worden. Hoezo not done? Vind het te bizar dat er verwacht wordt dat ik alle kids breng en/of haal.
Het is denk ik verschillend per omgeving. Hier veel feestjes buiten de deur, maar de ongeschreven regel is dat de ouders kinderen naar het huis van de jarige brengen, dat kinderen avondeten krijgen en altijd naar huis worden gebracht. Heb het nog nooit anders meegemaakt.