verdrietig drager van hemapolytische streptokok b

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deesje84, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

ja ik moet wachten tot de 34/36 weken. Maar zodra ik klachten krijg wil ik er wel op testen. Al moet ik er om zeuren!!

2. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook drager.
    Geconstateerd bij baarmoederinfectie na curretage ivm missed abortion. Dit is mij toentertijd echter niet verteld en bij de volgende zwangerschap van dochter was dit mij en verloskundige dus ook niet bekend.
    Te vroeg bevallen met 34 weken. GBS toen wel actief, maar of dit de vroeggeboorte veroorzaak heeft?? Had ook al tijden last van harde buiken, zeer vaak urine laten controleren, nooit wat gevonden.
    Dochter is echter níet ziek van gbs bacterie geweest.

Nu wederom zwanger. Met 18 weken vaginaal en urine gekweekt. Bacterie niet actief, niet aanwezig. Gynaecoloog wil er nu verder ook niets meer mee doen.
    Zelf vertrouw ik het nog niet zo en heb liever dat ze met 34 weken ofzo weer kweken.

Blijf het een beetje een vreemd iets vinden. Het kan gevaarlijk zijn maar is het blijkbaar ook vaak niet. Bacterie kan weg zijn maar ook zo weer opduiken.

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ook gbs destijds. maar mijn verloskundige en gyn deed er heel nuchter over. ze vertelde dat het geen kwaad kon en dat je met de eerste weeen aan de antibiotica gelegen word. maar dat ze eerst nog even testen met 36 weken of het nog actief is.
    ( bij mij was het met 36 weken dus schoon ) ben met 40,4 bevallen maar ze hebben tussendoor niet meer getest was niet nodig zeiden ze.en heb dus ook niet voor de zekerheid antibiotica gehad.

ik vond het allemaal te makkelijk van mijn vk en gyn.
    wieweet was het tussen week 36 en 41 wel aktief..

ik weet wel dat met de volgende zwangerschap dat ik wil dat ze het regelematig testen. want je blijft altijd gbs drager. alleen is het niet altijd aktief. en dat ze er nauwkeuriger mee om gaan.

hier in nl zijn doktorene soms zoooo ontzettend laks:(

ik hoop dat ze jou goed in de gaten houden. en dat je infectie wat minder word.

4. Wen9

Wen9 Lid

30 jul 2013
    43
    0
    0
    NULL
    Ik ben er niet bekend mee, maar dit is wat ik wel weet. Ik woon niet in Nederland, maar in Spanje. Hier checken ze het altijd aan het eind van je zwangerschap of je de bacterie bij je draagt of niet, in Nederland doen ze dit niet standaard.

Mijn verloskundige raadde mij het volgende aan; gedurende je zwangerschap in de nacht een knoflook naar binnen te brengen. Pel de knoflook, maak er insnedes in en bind hem aan een touwtje. Je proeft het in de ochtend wel maar het schijnt de hele boel te verontreinigen. Een andere mede-zwangere had dit bijna iedere nacht gedaan en geen bacterie te bekennen. Het stomme is dat ze het de ene dag kunnen testen en je hebt het en de andere dag niet meer.

Ik zou starten met de knoflook en suikers te vermijden & nog veel te lezen over andere natuurlijk bestrijders.

Knoflook als wapen tegen candida

Ik heb op dit moment een blaasontsteking, maar blijf zo ver mogelijk bij de antibiotica vandaan. Ik ben ervan overtuigd dat veel ook zelf te verhelpen valt op een andere manier en zo schaad ik mijn baby ook niet.

Succes!

5. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mij is de GBS bij toeval ontdekt. Heb ook lage waarden.
    Volgende week naar de gyn en dan horen we wel wat er gaat gebeuren.
    Maak mezelf niet zo druk.
    En 20% van de zwangere vrouwen hebben deze bacterie.
    Ik kan zo een aantal vrouwen in mijn omgeving die deze bacterie en alle kinderen zijn gezond geboren.

6. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi meiden

net terug van de verloskundige en enigszins gerust gesteld

zodra de bevalling begint moet ik na zh word ik aan 2 zakjes antibiotica gelegd zodat de kans nihil is dat ze wat van de bacterie mee krijgt ongeacht of de kweek met 36 weken actief is of niet dat infuus komt er zowiezo dus dat is wel erg fijn

zijn de zakjes onverhoopt niet leeg gegaan tydens de bevalling dan krijgt het kleine mopje uit voorzorg antibiotica ze moet zowiezo 48 uur blijven ter observatie ook heb ik begrepen dat de kans dat ik haar daarna thuis nog besmet zeer klein is ivm de antibiotica die we dan beide gehad hebben

we krijgen ook een kraamzorgster die precies weet waar ze op moet letten bij gbs zo heb ik begrepen

verder heb ik woensdag een dagje zh ik moet bloed laten prikken omdat ik bloedgroep o resus positief ben en dus anti stoffen kan aanmaken als ons meisje negatief is kwa bloedgroep

dan heb ik ook nog de glucose test voor suiker en wat ik dan wel heelleuk vind is een groei echo :)

al met al een hele hoop te doen dus ook moet ik nog steeds rustig aan blijven doen en de bacterie kan volgens mijn verloskundige dus wel een vroeg geboorte veroorzaken dus ik moet gewoon goed opletten op signalen maar hopelijk blijven die voorlopig nog even uit!!

groetjes

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik heb mijn laatste zwangerschap de streptokokken b en nog een andere bacterie gehad. Ik heb uiteindelijk 8 weken in het ziekenhuis gelegen met weeen en bloedverlies. Het bloedverlies was niet te wijden aan de bacterien dat weten ze niet waar het door is gekomen..
    Tijdens de bevalling ging ik idd aan een infuus ab ter voorkoming dat me dochter ziek zou worden. Ze is niet besmet overigens.

Wil je wel meegeven dat 1 op de 5 vrouwen drager is van deze bacterie, pas wanneer je er last van krijgt en de bacterie actief is KAN dit kans op premature weeen geven. Maar dat hoeft niet. Gelukkig word je behandeld met ab en hopelijk blijft het daarmee rustig. Garanties zijn er nooit.
    Kindjes die besmet zijn tijdens de bevalling zijn voornamelijk kindjes waarvan de mamas niet wisten dat ze drager waren en die dus ook geen ab tijdens de bevalling hebben gehad.
    Hopelijk stelt dat je iets gerust..
    Ga niet teveel googlen op gbs bacterie enzo want dan lees je echt horror verhalen :(

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Oh had alleen je eerste post gelezen :)

9. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoihoi

hahaha geeft niet

je moet idd niet google want dan kom je idd de verschrikelijkste dingen tegen ik heb gegoogled gister direct toen ik het hoorde dus was gelijk volledig van slag

mijn verloskundige heeft me echt op het hart gedrukt dat we er vroeg bij zijn en dat het goed gaat komen dus daar vertrouw ik maar op maar schrikken doe je toch

en idd de vrouwen die niet weten dat ze de bacterie hebben en actief is hebben de meeste kans op een ziek kindje omdat ze het niet weten en de verloskundie of zh ook niet

eigenlijk moet nederland het er gewoon standaard laten testen draagster of niet ik had er zelf nog nooit van gehoord geen idee dat het bestond en zo zullen er nog wel meer vrouwen zijn

groetjes

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ze doen het in nederland idd niet omdat ze overmatig ab gebruik willen tegengaan. Omdat veel vrouwen het hebben en het niet actief is zouden ze wel met ab worden behandeld terwijl dat niet nodig is, vandaar dat in nederland je pas onderzocht en behandeld word in de actieve fase. Tsja over beide is wat te zeggen natuurlijk.

Fijn dat je wat meer gerustgesteld bent!

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    het klinkt misschien hard maar wees blij dat je weet dat je de bacterie hebt.

bij mijn eerste had ik nergens last van. de bevalling was een drama doordat hij vastzat met zijn schouder. de kinderarts is er bij geroepen en zodra hij eruit was ging hij hop de couveuse in met 4200 gram. we snapten er beide niks van.

ik mocht hem niet vasthouden hij had veel pijn en bleek erg ziek te zijn.

7 dagen heeft hij op de couveuse afdeling gelegen waarvan 4 aan de hartbewaking en 3 aan de zuurstof.

ons mannetje was erg ziek en pas op dag 2 mocht ik hem vasthouden. eerder kon het voor hem niet hij was te ziek.

gelukkig is het allemaal goedgekomen en heeft hij er niks aan overgehouden maar het maakt een volgende bevalling erg spannend.

bij een eerste ben je meestal wel een aantal uren bezig voordat ze eruit komen maar bij een volgens kindje gaat het vaak sneller.

mijn 2e heb ik 2 zakken ab gehad en duurde 5 uurtjes.

bij de 3e hebben ze eerst een zak ab erin geperst voordat de bevalling op gang werd gebracht omdat ze niet wisten hoe snel het zou gaan. en je hebt 4 uren nodig voor de ab.

gelukkig hebben ze dat gedaan want in 3 uurtjes was ze er.

er word hier in nl heel luchtig gedaan over deze bacterie. mijn vk wou zelfs dat zij de bevalling ging doen in het ziekenhuis en dat ik dan van hun een zak ab zou krijgen. maar dan zou het pas gebeuren op het moment dat de bevalling uit zichzelf zou beginnen.

dus dan moet je eerst de vk bellen die komt om te kijken of het begonnen is dan moet je nog naar het ziekenhuis..... ik was zo bang dta ik te laat zou zijn.

achteraf maar goed dus dat ik daar al was.
    de reden waarom ze er zo luchtig over zijn komt omdat de kans heeeeeeel erg klein is dat je kindje er ziek van word. maar elke kans is er 1.

hier testen ze niet eens ook al weten ze dat de bacterie er is. het heeft geen enkele zin je kan met 36 weken testen en is het dan niet actief dan wil het niet zeggen dat het met 40 nog steeds niet actief is.

maak je er niet te druk om. je krijgt de ab en die beschermd jekindje goed. mijn dochters hebben er beide niks aan over gehouden.
    hier is de observatietijd 24 uur en ik was zo blij dat ik na 24 uur naar huis mocht!!!

mijn eerste dochter moest 48 uur blijven die moest ook nog op suiker worden getest.

niks is fijner dan zo snel mogelijk naar huis....als het verantwoord is natuurlijk

12. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hier 2 keer bevallen zonder testen op gbs. 2 gezonde kids

in mijn 3e zwangerschap kwamen ze er wel achter door plots hoge koorts boven de 40 graden. Ben toen ingeleid bij 39 weken ivm minder beweging voelen. 24 uur is de kleine geobserveerd en is nu kern gezond en na de geboorte was er ook niets.

Nu weer 37 weken zwanger met 34 weken geen gbs. Maar gister te horen gekregen dat er nu wel weer GBS gevonden is. Maandag weer naar de GYN kijken wat het plan word. Sowieso zit ik nu aan de AB en tijdens de bevalling ook weer AB ! Hopelijk loop dit ook weer goed af net als bij mijn zoontje !

13. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoihoi

hier helaas nog steeds last van blaasonsteking

weer urine op kweek gezet en daar heb ik morgen hopelijk de uitslag van

waarschijnlijk weer aan de antibiotica

ik heb nu 2 extra groeiecho,s gekregen althans moeten nog 1 volgende week en 1 met 34 weken dus ben erg benieuwd hoe ze het doet

verder heb ik met 36weken nog een gesprek met de gyn die dan ook weer een kweek afneemt

zoals ik heb begrepen maakt het niet uit of de gbs actief is of niet ik beval hoe dan ook met antibiotica en we moeten zowiezo 24 uur ter observatie blijven

ze zeggen wel dat het maar een klein risico is maar het blijft een risico ik heb nu 2 verschillende antibiotica kuren gehad en beide hebben de blaasonsteking nog niet opgelost om moe van te worden
    gelukkig ben ik gewoon thuis en kan ik lekker rustog aan doen maar echt happy word ik er niet van

heb mijn vriend ook al op het hart gedrukt je bent en blijft erbij bij de bevalling want alleen jij kan ingrijpen en bekijken hoe ze is als ze er 1maal uit is het liefste spring ik zelf dat bed uit om het te checken maar dat zal niet gaan

ik ga niet uit van het ergste omdat we het van tevoren weten maar ik blijf ten alle tyden op me hoede

groetjes

Deel Deze Pagina