Hoi, Ik wil graag weten of er hier meer meiden zijn die na langere tijd toch zwanger zijn geworden terwijl ze wel gewoon een regelmatige cyclus hebben en dmv ovulatietesten ook hun eisprong konden bepalen. Ik ben nu al een paar maanden bezig met ovulatietesten en ze werken perfect want ik kan goed mijn eisprong bepalen zo en krijg ook altijd daarna gevoelige borsten en 14 dgn later ongie. We klussen rond die dagen goed maar toch tot op heden zonder resultaat Nu weet ik dat je geduld moet hebben maar ik maak me een beetje zorgen omdat ik dus eigenlijk op het goede tijdstip klus zeg maar. Dus wie had ook vaak een positieve ovutest maar werd toch pas wat later zwanger? Je hoort natuurlijk altijd dat je jezelf een jaar de tijd moet geven maar dat lijkt mij voor als je niet gericht klust zeg maar en wij houden er wel een beetje rekening mee zeg maar (blijft wel leuk allemaal hoor ) Of kan het dus ook door wel het juiste tijdstip te weten dat het dan ook even duurd? Ik hoop doordat er misschien wat reacties komen dat ik weer wat positiever ga denken Groetjes van een onzekere snoopy
Niemand die mij een beetje gerust kan stellen? Ik lees hier ook veel meiden die zijn begonnen met ovutesten toch wel snel zwanger waren daarna Moet ik me zorgen maken?
Hoi Snoopy, Ik weet niet hoe lang jullie bezig zijn, volgens mij een aantal maanden, maar zoals je al zelf aangeeft is een jaar toch echt het gemiddelde. Mits jij en hij allebei gewoon goed vruchtbaar zijn. Dan nog is het denk ik een kwestie van geluk hebben. Je kunt ovu-testen als richtlijn gebruiken maar het is geen garantie om snel zwanger te worden. Ik denk toch dat je jezelf de tijd moet gunnen want bij heel veel meiden komt het uiteindelijk wel goed. Bij ons duurt het onderhand al meer als een jaar omdat mijn man zwak zaad heeft. Je kunt over een paar maanden een zaadtest laten doen? Maar ik hoop voor jullie dat het dan niet meer nodig zal zijn natuurlijk. Succes heh. Grt Vanilia
Hoi Snoopy, Zoals Vanilia al zei kan je inderdaad na een tijdje (geef het een jaar) een zaadtest laten doen. Dan weet je in elk geval of er sprake is van verminderde vruchtbaarheid... Maar het kan ook gewoon "domme pech" zijn. Heel veel succes!
Hoi Vanilia, Ja ik weet ook wel dat ik het de tijd moet geven maar ik heb hier een beetje op het forum zitten kijken en toch wel heel veel mensen werden na het gebruik van ovutesten zwanger. Dus ja dan ga je wel heel erg twijfelen aan je lichaam Daarom hoop ik ook nog een paar reacties te krijgen van meiden die ook langer ovutesten gebruikt hebben voordat ze zwanger raakten. Bedankt voor je reactie
Wij hebben ook ovutesten geprobeerd, ook altijd een positest gehad, helaas nog steeds niet zwanger.. Bij ons beide is alles goed en ben erg regelmatig ongesteld.. maar ja..
Als je seks hebt in je vruchtbare periode (dus echt gericht, zoals jullie) heb je toch maar 15%-20% kans om zwanger te worden die maand. Dus een half jaar ben je al snel bezig. Er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn. Voor de miskraam hebben we 6 cycli zeer gericht geklust (ovulatietests, temperaturen, slijm waarnemen, altijd meerdere malen seks in die periode), toen pas zwanger. Nu heb ik al weer 3 cycli zeer gericht geklust, tot nu toe niet zwanger voor zover ik weet (misschien deze ronde?).
Hoi Snoopy, Je moet gewoon doorgaan met ovu-testen, is alleen maar handig toch? Dan weet je in ieder geval zeker dat je in de juiste periode geklust hebt. Ja, alleen daarna is het een kwestie van geduld hebben en afwachten. Sommigen hebben gewoon het geluk dat het snel raak is en anderen moeten helaas wat langer wachten. Ik heb het er ook wel eens moeilijk mee hoor, maar ja wat kun je eraan doen?.... Succes hoor. Grt Vanilia
Hoi Snoopy, goeie vraag ik wilde m ook stellen. Ik ga deze maand voor t eerst ovulatietesten gebruiken. Eigenlijk voor mn eigen gemoedsrust om te kijken of ik wel een eisprong heb. ga nu de 10e ronde in. Groetjes Herma
Bedankt voor de reacties Ik zit nu pas in de 5e ronde en de 3e ronde met ovulatietesten. En ga er vanuit dat het nog wel even duurd dan valt het altijd mee, alleen hoorde ik zo vaak dat meiden die ovutesten zijn gaan gebruiken ze de ronde erna zwanger waren. En inderdaad je hebt per maand maar 20% kans ofzo en alles moet gewoon kloppen dan is het bijna een wonder om zwanger te worden. liefs Snoopy
Ik voel mijn eisprong altijd heel duidelijk, heb ook alle lichamelijke signalen zoals vruchtbaar slijm. Dus ik dacht ook dat het wel snel raak zou zijnniet zo snel als ik had gehoopt, dus. Ik dacht ook dat er misschien iets mis was. Na 10 cycli toch zwanger en na de miskraam weer heel snel zwanger. Mijn lichaam heeft in mijn beleving veel tijd nodig gehad om zich klaar te maken voor een zwangerschap. Jouw lichaam bepaalt wanneer het er klaar voor is...
Tja maar wat bij een ander zo is hoeft bij jou niet zo te zijn. Gewoon niet te veel vasthouden aan andere mensen. Andere cyclus, ander lijf en andere combinatie man/vrouw. groetjes
@Natasja Haha, moest wel lachen bij andere combinatie man&vrouw.. Je hebt helemaal gelijk. Bij iedereen is het gewoon anders. Je kan dit gewoon niet vergelijken
hahaha ik bedoelde dat jij en je man weer anders zijn dan zij en haar man bijvoorbeeld. Tis altijd zo makkelijk jezelf met andere te vergelijken maar slaat eigenlijk nergens op. We zijn allemaal anders.