Verdrietig na bezoek consultatiebureau: loopt ons kindje motorisch achter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rus05, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn jongste dochter en mjin jongste zoontje waren allebij heel laat kwa ontwikkeling en ik heb op een gegeven moment de fysio gebeld zodat hun het de kindjes iets makkelijker konden maken en de goede tips konden geven , ik moet zeggen hier heeft het heel goed geholpen

misschien het proberen waard ?

succes en probeer je niet druk te maken ook al is dat moeilijk

2. misa

misa Niet meer actief

Ja dat lijkt me ook amethist.
    Nelly, dat vind ik ook geen slecht plan zoals jij beschrijft.

3. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Nelly, ja dat vind ik nou ook. Zo help je ze gewoon een beetje extra met ontwikkelen! Tips zijn altijd welkom!
    gisteren draaide mijn zoontje trouwens zelf van rug naar buik, twee keer!! hihi.. maar wel gelijk weer terug!

4. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Niet druk om maken. Mijn zoontje was snel met omdraaien, kruipen, lopen etc, maar zegt echt nog geen boe of bah of papa of mama. Het komt wel!!! Ze zeggen dat een kindje of snel is in motorische ontwikkeling of verbaal. In 1x doet ze het en dan gaat het snel hoor.
    Niet druk maken en op je eigen manier en gevoel verder gaan. 1e 2 jaar ontwikkelen ze het meest.

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Mijn zoon liep qua grove motoriek achter; hij had een voorkeurshouding als baby en was een billenschuiver. Hij zat laat (ook pas met een maand of 10) en rollen heeft hij nauwelijks gedaan. Toen hij kon zitten, bleef hij zitten waar hij zat en maakte zelden aanstalten om te bewegen. Hij vond alles best, leek het wel. Hij liep pas 4 weken voor zijn 2e verjaardag, maar wel meteen goed en zonder te vallen. Met dingen als bukken en bijvoorbeeld een speeltje onder de bank vandaan halen was hij ook laat; hij wist gewoon niet hoe het moest en was daar onhandig in. Nu is hij bijna drie en loopt qua grove motoriek nog iets achter op het gemiddelde. Maar hij doet alles wel, zij het gewoon net een half jaar later dan 'de rest'. Met hem hebben we wel heel lang maandelijks fysiotherapie gehad om te leren hoe hem te stimuleren, maar hij is een eigenwijs mannetje dat het alleen doet als hij dat zelf wil en anders heel dwars wordt. En al die fysiotherapie heeft er dus niet voor gezorgd dat hij sneller ging lopen. Overigens was hij wel heel vroeg met praten en zei rond zijn tweede verjaardag al complete zinnetjes.

Mijn dochter leek juist heel snel met alles. Zij rolde met een half jaar door de hele kamer zó naar buiten, kon vlot zitten, had geen voorkeurshouding, etc. Ook ging zij wel gewoon heel soepel kruipe op handen en knieen. Zij is nu 21 maanden en loopt net twee weken.... Maar ook zij praat al heel goed en zegt complete zinnetjes, terwijl ze nog geen twee is.

Het 'late' zit gewoon bij ons in de familie; ik liep pas met 19 maanden en mijn neven en nichten ook allemaal pas met 18 maanden plus.

Het is natuurlijk altijd verstandig om eerst uit te sluiten of er echt niets aan de hand is. Een check door een kinderfysiotherapeut raad ik dan ook wel aan.

Veel succes!

Deel Deze Pagina