Verdrietig na bezoek gyn.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Suzepuus, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik kom hier om wat steun te zoeken. Gisteren de eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog. Het sperma van mijn vriend is getest via de huisarts. Dit omdat we al 1,5 jaar bezig zijn, helaas zonder resultaat. Uitslag was erg slecht, weinig zaadcellen en nauwelijks bewegend. Helaas erfelijk, mijn schoonvader had het ook.

Gynaecoloog kwam gisteren vrij snel met de mededeling dat we meteen het IVF traject in moeten. Iets anders schijnt niet mogelijk te zijn. Ik ben erg geschrokken, voel van alles. Verdriet, boosheid. Ik merk dat ik er weinig vertrouwen in heb. Heb altijd sterk het gevoel gehad dat ik nooit moeder zal mogen worden. Heb het idee dat dit nu wordt bevestigd.

Overigens heb ik een inwendige echo gehad, alles lijkt goed te zijn.

Ik heb van orthica speciale vitamines besteld voor een kinderwens. Hebben jullie toevallig nog andere tips wat we kunnen slikken?

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal.

Suzanne

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Geen leuk verhaal meid. Ik wil je graag een hart onder de riem steken. Wat je schrijft is gelijkaardig aan wat wij hebben doorgemaakt, en waarschijnlijk nog vele andere vrouwen hier. Mijn man nam ook extra vitamines, maar ik ben de naam ervan kwijt. Dit hielp zijn zaadkwaliteit een klein beetje vooruit, maar het was niet echt de moeite.
    Het ivf-traject is zwaar en het is niet leuk om te horen dat je daar in moet. Ik was heel erg boos op de wereld: 'waarom ik?' Alle problemen die je bent tegengekomen verdwijnen anderzijds wel als sneeuw voor de zon eens je die positieve test in handen hebt.
    ICSI was ons dekseltje. We hebben heel veel geluk gehad: van de eerste poging raak. Ik wens jullie hetzelfde toe.

3. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Het is soms zo ontzettend oneerlijk als je sommige verhalen hier leest. Geen leuk verhaal en snap dat je het even kwijt moet. Je vriend is wel het levende bewijs dat er toch een kleine kans is met weinig zaad. Mijn man heeft ook een afwijking in zijn zaad en wordt over 5 weken opnieuw onderzocht.

Tips die ik van andere fora en gyn heb zijn; Goed gezond eten, veel fruit en groeten, weinig alcohol, niet roken, geen strak ondergoed voor warmte regulering, zink tabletten slikken (zijn de meningen over verdeeld) en veel Vitamine C (elke ochtend vers geperste jus drinken wij nu :)).

Er zitten hier in ieder geval (helaas) voldoende meiden die weten hoe het is. Je kunt hier dus altijd je verhaal kwijt. Meer weet ik ook even niet te zeggen nu meis..Keep your head up, sterkte ermee.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij ons ging het ook zo. Alleen werd bij ons al direct gezegd dat alleen icsi zou lukken ivm t zaad. Dus nog een stap verder en tevens t laatste wat kan...

Nouja...zie onderschrift om een heeeeeeel lang verhaal kort te maken.

Ik dacht alleen direct oooooh nou komt t goed toen we de mmm ingingen, nu krijgen we hulp.......duurde alleen heel lang en we mochten eerst papa en mama worden van een prachtige zoon uit china. Wij hadden wel onze leeftijd mee. Ben nu 34.

Sterkte met t een plekje geven, soms valt t niet mee.

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik begrijp je verdriet, wij waren totaal uit het veld geslagen na de slechte uitslagen die wij kregen. De zaadkwaliteit bleek bij ons ook dermate slecht dat de gyn ons IVF / ICSI adviseerde. Bij mij was alles helemaal in orde.

2 dagen voordat we een informatief gesprek met de gyn ingepland hadden ivm uitstippelen traject bleek ik opeens zwanger, hoe bizar! Ondanks de slechte uitslagen kon het dus toch (0% goed, 16%matig/slecht, 84% onbruikbaar)

Ik wens dit alle dames toe, hopelijk heb jij ook zoveel geluk! Heel veel sterkte en succes!

*edit* voor ik zwanger bleek adviseerde de gyn mijn man ook om vitamines te gaan slikken + tijdelijk extra zinktabletten ivm beweeglijkheid.

6. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ook hier begrijp ik je verdriet..
    Om in 1x te horen dat je bij IVF/ICSI moet beginnen sucks heel erg..
    Ik kan je weinig advies geven..laat de komende tijd over je heen komen en probeer niet bij de pakken neer te zitten meid!!
    Sterkte..dikke Knuff!!

7. abc

abc Lid

24 jun 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n verhaal...
    4 weken geleden ook te horen gekregen dat door zeer slechte kwaliteit alleen ICSI mogelijk is.
    Ik was blij, eindelijk weten waarom het niet lukt.
    Maar nu het wat door gedrongen is en de afspraak staat voor een intake gesprek is de moed me in de schoenen aan het zakken.
    Twijfel, verdriet, boosheid.....
    Poeh, en dan moeten we nog beginnen....
    Ik hou me maar vast aan het hopelijk eindresultaat! :)
    Gelukkig zijn er meer meiden hier, lekker even vertellen wat je dwarszit.
    Sterkte....

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Hier bleek na de eerste test het zaad ook erg slecht -> te weinig. Na de tweede én derde test bleek het tóch goed te zijn...
    Wij hebben acupunctuur gedaan. Of het daar aan lag, geen idee maar na 2 jaar wachten zijn we toch spontaan zwanger geraakt.

In elk geval sterkte. Het voelt als een klap in je gezicht.

9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Dat nieuws wil je inderdaad niet horen. Wat vervelend voor jullie!
    En dat van je gevoel moet je niet in de weg staan. Ik heb ook over bepaalde dingen sterke gevoelens, maar als ik daar m'n leven door laat bepalen kom ik nergens. Het zou zwaar worden, maar het komt vast wel goed.
    Heel veel sterkte in elk geval.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ook hier hetzelfde verhaal..
    alleen mogelijkheid om zwanger te worden d.m.v ICSI..
    ook 0% goed (a kwaliteit)

hier zijn ondertussen 6 semenanalyses gedaan..

en ik moet je zeggen hier word er wat aan afgeslikt door hubbie :p (vitaminelijst dusseldorf eenheden te vinden op google)

zink & selenium..
    omega 3 + visolie
    vitamine B complex
    vitamine C (hier niet teveel van op aanraden DD..schijnt niet goed te zijn)
    en vitamine D 2000mg pd..

ook eet hubbie elke dag een tomaat en kiwi..
    drinkt alleen nog alcohol vrij en rookt niet!
    niet te vergeten we eten gezond!

en ik moet je zeggen het lijkt erop dat het iets vooruit gaat met de kwaliteit.. nog steeds geen A-tjes(dat is het doel :p) maar wel meer B & C tjes...

heel veel S6 toegewenst..
    wat ik me trouwens afvraag .. word er niet nogmaals een semenanalyse gedaan bij jouw vriend??..meestal herhalen ze dat na 12 weken??

GR

11. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    wat een vervelend nieuws voor jullie! Dit was iets waar je 1,5 jaar geleden waarschijnlijk nog niet aan gedacht.
    Het is ontzettend naar dat je mag beginnen aan dit traject, maar probeer ook het positieve in te zien, dit is voor jullie wel de kans om jullie droom in vervulling te laten gaan. Misschien niet de manier die jullie voor ogen hadden, maar helaas wel de manier om het mogelijk te maken.
    Wij zaten ook beide aan de Orthica pillen, voor mannen is er de Orthica Multi 4 men, alles wat een man nodig heeft bij zwanger willen worden voor eventueel betere sperma (bevat ook de vitamines die overal op de zogenoemde Dusseldorf lijstjes staan).

Bij ons waren de aantallen klein, dus moesten meteen met ICSI starten.

Sterkte!

12. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi Suzepuus
    wat een verdrietig nieuws voor jullie inderdaad..
    Maar geef de moed niet op meid!!!
    Mijn mannetje had helemaal geen zaadleiders .. en was het nog maar de vraag of er uberhaupt zaad verkregen kon worden middels een pesa-operatie.. en of de kwaliteit goed was.
    Na de operatie bleek er gelukkig wel zaad te zijn wat ook goed gebruikt kon worden, maar dit betekende wel icsi behandeling (zelfde hormoonbehandeling alleen andere bevruchtingsmethode).
    Er zijn genoeg meiden die wel zwanger worden via deze weg, dus waarom jullie niet?!?!
    Geef pas op als je alles hebt gegeven, dat probeer ik ook.
    Wij zijn nu onderweg naar poging 3, ik moet nog een afspraak maken met het ziekenhuis.
    Normaal gesproken zou dit de laatste poging zijn, maar gelukkig door dit forum ben ik getipt op de verzekering PNO. Deze vergoedt de 4e poging ook mits toestemming van je IVF arts. Dit is natuurlijk erg fijn en geeft iets meer adem.
    Zou er niet aan moeten denken dat onze volgende poging de laatste zou moeten zijn!!
    Veel sterkte en met vragen; stel ze gerust! Lucht je hart en krop niks op, je kunt het!! Zoals vele meiden hier!!
    Liefs,
    Visje.

13. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Dit is altijd moeilijk om te horen he. Wij hadden nog het "geluk"dat het goed genoeg was voor IUI, al met al, was het vaker te weinig voor IUI en waren we na 8 IUI pogingen nog niet zwanger.
    Nu bij de 2e ICSI poging is het gelukt. Achteraf had ik graag meteen met ICSI begonnen, dan was het hele MM-traject een stukje makkelijker geweest.

Het spuiten ging me goed af, alleen de wachtweken na een terugplaatsing is me erg tegen gevallen, maar ook de wachtweken met IUI waren erg.

Ze kunnen met IVF/ICSI heel veel hoor, dus zeker niet de hoop opgeven.

Wij hadden trouwens al een zoontje, dus ook spontaan bestaat de kans altijd.

Heel veel succes en sterkte in dit traject.

14. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames! Bedankt voor jullie reacties. Ik kan ze morgen nog een rustig doorlezen, en zal dan uitgebreid reageren.

X Suus

Deel Deze Pagina