Hallo iedereen, Ik raak in paniek met 20 en net 32 weken blijkt zoon verwijd nierbek te.hebben namelijk 5 mm. Ik ben heel veel aan google. En lees dat dit symtonen is kind syndroom. Down. Ik raak in paniek help
Eerst even ademhalen, wat hebben de artsen erover gezegd? Waarom geen verder onderzoek gehad na de 20 weken echo enzovoort? En stop met googlen..
Maar bij de 20 weken echo was dit ook al bekend zeg je, waarom is er niet nog eerder een echo gedaan. En-of een vruchtwaterpunctie om down uit te sluiten enzovoort. Wat zeggen de artsen ervan
Weinig met 20 weken werd er gezegd dat de kans groot was dat het weg zou zijn echter geen verandering.
Oh niet te veel googlen hoor. Mijn zoontje heeft ook een verwijd nierbekken en heeft nierreflux. Dat betekent dat urine van zijn blaas weer terug naar de nieren kan stromen. Waardoor hij meer kans heeft op blaas- of nierbekkenontstekingen. Met preventieve antibiotica en controles in het ziekenhuis is dit prima onder controle te houden. Geen syndroom van down hier hoor! Uiteindelijk groeien ze er rond een jaar of 5-6 vaak overheen. Laat je anders even goed informeren door vk/gyn of kinderarts.
Ho stop!! Adem!! Hier ook verwijd nierbekken! Ik kan cijfers voor je opzoeken , maar hier gewoon een gezond kindje!! Ook bij ond was gezegd met 20wkn dat het weg zou gaan, maar werd eerst alleen meer met 37 weken was 1 nier opeens weer helemaal normaal en de andere met 7mm vergroot, maar omdat dit onder de cm was geen vervolgonderzoek. Mocht gewoon thuis bevallen en volgende maand wordt ze 1! 😃😃😃
Tegen mij werd gezegd dat ons ukkie ook nierbekken had van 5 mm bij 20 weken maar dat is binnen de marge nog. Ik hoefde ook niet een extra echo. 5 mm is precies de grens en bij ons zat de blaas helemaal vol, vermoedelijk had ukkie nog niet geplast en wel gedronken waardoor de bekken verwijd waren om het vocht op te slaan... Apart dat jij dan wel extra echo moest??
Onder 5 wordt gezien als normaal.Wat ik te horen kreeg was dat bovem de 10 pas echt zorgwekkend is. De rest is gewoon vergroot. Bij ons kindje was het ook 5. Gyn maakte zich totaal geen zorgen en nu lijkt het weer normaal.