Te korte cyclus met Clomid? Utrogestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tessel30, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu 3 rondes Clomid gehad
    Met 50+100 geen eisprong,en met 100+1x Pregnyl spuit wel eisprong.
    maar helaas werd ik alle 3 de keren een week te vroeg ongesteld.
    Nu dus ook weer een week na eisprong.
    Zou dit met Clomid te maken kunnen hebben? Waarom gebeurd dit? Zo kan je toch nooit zwanger worden? Wie heeft dit nog meer gehad? Ik had er ooit al eerder een topic over geopend,toen had iemand het over Utrogestan?Is iemand daar bekend mee en wat zijn de ervaringen? Hoe werkt de middel precies?Hoevaak en wanneer slik je dat dan?
    Ik was trouwens de vorige 2x keren ook maar 3 dagen ongesteld..heel kort dus.Nu dan weer sinds gisteren,dus weet niet hoe lang deze gaat duren. En hiervoor was ik maanden niet ongesteld uit mijzelf.
    Sorry een hoop vragen, ga mijn gynaecoloog natuurlijk nog bellen,maar daar heb je in het weekend niks aan :D

2. Utrogestan is inderdaad een optie om je luteale fase te verlengen, maar je kunt ook Pregnyl spuiten ná de eisprong (vaak 1 x 5000 of 3 x 1500). Utrogestan slik je overigens niet, dan zijn bolletjes die je vaginaal inbrengt ;) Na IVF/ICSI breng je 3 keer per dag 2 bolletjes in, maar naast IVF/ICSI is het minder, volgens mij. Volgens mij kom je dan op 3 keer per dag 1 bolletje, of 2 keer per dag 2 bolletjes, maar dat zal je arts bepalen, denk ik.

3. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk,weer wat geleerd..pregnyl erna spuiten is dus ook een optie.
    Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat er verschillende mogelijkheden zijn hier iets aan te doen.
    Want het eisprong probleem is nu opgelost,en nu kreeg je dit weer :(

Bolletjes vaginaal inbrengen...mmmm...apart, nou ja...wat moet..dat moet :)

4. Ja, erg lekker is het niet. Geeft ook een enorme rotzooi, je krijgt er een enorme slijmdoos van :p Maar inderdaad.. Wat moet, dat moet ;)

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb ook utrogestan, ik vind het ideaal en ik heb er niet zo een last van van de troep zeg maar, ik breng de bolletjes diep in en blijf nog een uurtje of half uurtje liggen. Ik heb 2x daags 200mg maar ik loop in t buitenland in nl hebben ze geloof ik 100mg dan moet je 2 bolletjes inbrengen wellicht geeft het daarom wat meer bende. Ik doe ook altijd gewoon een inlegkruisje in. Ik heb er veel profijt van wellicht ook een optie voor jou!

Deel Deze Pagina