Doen jullie dat?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Dora en Boots, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi!

Sinds ons meisje op het kdv zit zijn er al diverse uitnodigingen vanuit het kdv gekomen. Denk dan vooral aan avonden waarin ouders een avond knutselen.
    Net ook een uitnodiging gekregen om op een avond, het sinterklaascadeau voor mijn dochter te knutselen.

Gaan jullie naar zulke avonden?
    En waarom wel of niet?

Even nieuwsgierig:)

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik help zo mogelijk altijd.

Ook met de kest en paaslunch, vind het zo leuk, vaak zie ik dan ook hoe het echt gaat. Gezellig met alle kindje bij elkaar, leuke sfeer enzo.

Vind het ook leuk om te helpen, want het is me vaak een werk.

Merk wel dat weinig ouders er intresse in hebben
    Wij hebben dan wel een klein kdv, 3 groepen, maar er zijn vaak maar 5 ouders incl mijzelf

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Bij ons kdv zijn er niet van zulke avonden, als ze er wel waren ging ik wel. Ben nogal een creabea met dat soort dingen en vind het wel leuk om te helpen op zo'n manier.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik ben echt totaaaaaal geen crea bea dus nee, ik doe niet mee aan dergelijke activiteiten. Ook dingen overdag doen kan niet want dan werk ik immers, anders zou ik geen gebruik maken van een kdv waarschijnlijk... ;)

5. Dora en Boots

Nou moet ik zelf natuurlijk ook nog even antwoorden.:D

Heeeeel eerlijk gezegd heb ik er gewoon geen zin in.:)

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    :D:D:D Tja, dat kan toch?! Niet iedereen kan nou eenmaal de knutselmama uithangen! Lekker doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt zou ik zeggen!

7. adi

adi Niet meer actief

Ik vroeg me ook af hoe dit werkt inderdaad :D. Op de dagen dat je kind op kdv zit, heb je in principe toch geen tijd voor deze dingen, anders zat je kind niet op kdv?
    Of is het de bedoeling dat je meehelpt op de dagen dat je eigenlijk vrij bent (en je kind thuis zit)?

Ontopic: hier nog nooit zo'n uitnodiging gehad.

8. Dora en Boots

Gaat om avonden:)

9. Dora en Boots

Pfieuw! Voel me nu een stuk minder een niet-betrokken moeder:D

10. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Wij krijgen ook uitnodigingen. Als het dingen zijn die overdag zijn, kunnen we meestal niet (werk), of willen we niet :) aangezien we onze dag met zoontje thuis niet op het KDV willen gaan zitten.

We zijn laatst op zaterdagochtend naar een activiteit geweest en vinden achteraf dat we beter zelf iets leuks hadden kunnen gaan doen. In de avonden heb ik meestal geen puf....
    Ik werk 4 dagen en wil de tijd dat ik vrij ben het liefst thuis zijn, bij mijn mannen :D

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    O Natas, maar wat ik zei was natuurlijk ook om te verbloemen dat het me echt totaal niet interesseert, ahem.... Laat ik er ook maar eerlijk voor uitkomen. :D

Alhoewel ik dus wel denk dat als je heel erg houdt van knutselen ofzo, dat je dan eerder bereid bent een avond er voor op te offeren (let op mijn choice of words, gheghe....)

12. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,040
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Als ik kan dan wil ik echt wel meehelpen.
    Alleen zijn deze dingen altijd op een door de weekse avond, en dan heb ik geen oppas.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    over het overdag, hier gaat het meestal om de feestdagen en dan ben ik meestal vrij, en als ik het op tijd weet neem ik vrij.
    soms zijn het op de dagen dat Quinn niet op het kdv zit, en dan mag Quinn gewoon mee, en andere kindjes zijn ook welkom als ze niet op die dag hun dag is.
    Dus extra handjes zijn vaak welkom.

Ik kijk al weer uit naar de sint en vooral kerst, lekker lunchen met de kids

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jemig, ik zou er zwaar de pest in hebben als ik steeds voor dat soort dingen gevraagd zou worden. Dat doen ze hier dus helemaal niet. Dan knutsel je toch niet iets in elkaar voor sinterklaas? Hier krijgen de kinderen gewoon een klein cadeautje wat ingepakt is. Kost weinig moeite en de leidsters doen dit dus gewoon zelf. Gelukkig.

Het enige waar ouders voor worden gevraagd is bijvoorbeeld eten meenemen als er een zomerfeest is. Als ik daar naartoe ga, doe ik dat uiteraard.

15. Sijke

Sijke Bekend lid

bij ons vragen ze dat ook niet van de ouders, wat ze wel doen is cursussen of lezingen aanbieden in de avonden, af en toe. Daar ben ik wel eens geweest, zijn meestal wel echt leuke thema's.
    Ik vind juist dat ze zelf echt supercreatief zijn met bijv. verjaardagskadootjes voor de papa's en mama's of vader- en moederdagkadootjes. Vooral op de babygroep komt dat toch helemaal op de leidsters neer. Dus verwennen we ze ook maar extra op de leidstersdag!

Weet je, het is gewoon een vraag, dus kun je nee zeggen. En als je er geen zin in hebt zou ik het zeker niet doen!

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben hier ook uitnodigingen gehad maar ja..ik werkte toen nog en kon er dus nooit bij zijn. nu ik niet meer werk zou ik er wel aan meedoen maar tot nu toe zijn er nog geen activiteiten georganiseerd.

17. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik werk in het onderwijs( dus misschien is het een beetje anders) maar zonder ouders kunnen wij geen leuke activiteiten doen..... is dat ook zo op de kdv?

Ik heb trouwens liever dat ze hun energie stoppen in het vermaken/ verzorgen van mijn dochter dan creatief zijn.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Hier worden ouders ook niet gevraagd om een avond te komen knutselen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er raar van op zou kijken. De leidsters doen het knutselwerk (voorbereiden en afwerken, daartussenin mogen de kleine talentjes zich natuurlijk uitleven).

Er zijn wel bijeenkomsten, maar die zijn meer educatief. Iets over opvoeden, of films kijken van 'een dag op het kdv'. En de 10-minuten gesprekjes.

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij (van ons kdv ben kdv juffie) heben nu voor het eerst iets qua knutselen dus we gaan het zien.leek ons een leuk idee we hebben witten paraplu's besteld en die mogen de ouders gaan opleuken en dat is dan het sint cadeautjes

en wij hebben dan zomer feest op een zaterdag.

en soms een thema avond of een avond qua curses of iets.
    maar moet zeggen komen altijd weinig ouders terwijl ze er soms zo veel van zouden kunnen leren.

@dds wij hebben ook wel echt de hulp van ouders nodig. want zoals met sintmarte dan lopen we wel een rondje. en dat kunnen we echt niet zonder de hulp van ouders.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik ga wel. Ik vind het hetzelfde als ouderparticipatie op een school. Dat zal ik ook doen. Ik vind het ook wel gezellig en zo leer ik de leidster ook wat beter kennen. Van mijn huidige kdv heb ik trouwens nog geen uitnodiging ontvangen voor dit soort avonden. Van mijn vorige wel (zelfde organisatie)
    Bij ons was het trouwens het versieren van het lokaal voor Kerstmis. Ik vond het wel leuk om mijn eigen tekening op het raam te zien staan. Eén avondje 2,5 uur... vond ik niet te veel moeite

Share This Page